شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۲۱۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
در گفتگوي ويژه خبري مطرح شد
حداد عادل در گفتگوي ويژه خبري: چرا متکي در حين مذاکره عوض شد؟چرا يک وزيري را سه ماه مانده به پايان عمر دولت، تغيير دهيم؟ چرا وقتي وزير خارجه در خارج از کشور به نمايندگي از يک دولت و ملت مشغول مذاکره است، بايد عوض کنيم؟ ثبات مديريتي امر مهمي است.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ثبات مديريتي را امري مهم دانست و گفت: چرا بايد وزير خارجه (منوچهر متکي) را که به نمايندگي از ملت و دولت مشغول مذاکره است، عوض کنيم؟


به گزارش شهر، غلامعلي حداد عادل کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در ابتداي سخنان خود با اشاره به سالروز عروج حضرت امام خميني(ره) و قيام خونين پانزده خرداد، اظهار داشت: ياد امام راحل و شهداي انقلاب به ويژه شهداي 15 خرداد 42 در پنجاهمين سالگرد اين نهضت را گرامي مي‌داريم.


وي افزود: ملت ايران با انقلاب اسلامي تاريخي و تاريخ‌ساز خودش، آرمان‌هاي بلندي داشت که در 34 سال به توفيقات بزرگي نايل شده و امروز به صورت الگويي براي جهان اسلام درآمده است.


کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه ملت ما در راه اين انقلاب جانفشاني کرده و جواناني را تقديم کرده است، گفت: امروز در آستانه انتخابات رياست جمهوري هستيم، انتخابات تجلي بارز حق ملت براي اداره کشور است. ميدان گسترده و باشکوه استفاده ملت از حق حاکميت بر سرنوشت خود ملت است.


وي ادامه داد: شأن اين مردم اين است که کشور در تراز واقعي خودش قرار گيرد، با وجود اينکه توفيقات و پيشرفت‌ها در کشور ما زياد بوده اما مشکلاتي هم وجود دارد، مردم به دنبال کسي هستند که درد آنها را بشناسد و بداند و براي درمان آنها روش درست، برنامه و راه حل و کارآمدي داشته باشد. مردم مي‌خواهند کسي اختيار قوه مجريه را برعهده گيرد که با آنها صادق باشد، صداقت داشته باشد، مردم حق دارند در پي يافتن کسي باشند که همکاران او پاک و پاک‌دست باشند.


حداد عادل تصريح کرد: مردم حق دارند در پي کسي باشند که عدالت را در جامعه گسترش دهد، تبعيض روا ندارد و خاصه خرجي نکند، و اين حق مردم است که خواهان يک زندگي سالم، با آرامش و رفاه نسبي باشند، بنده با چنين درکي بلکه با چنين دردي قدم به صحنه انتخابات گذاشته‌ام.


وي در پاسخ به پرسش دوم مجري برنامه که درباره شعارش از او سؤال کرد، توضيح داد: وقتي امام (ره) اين نهضت را در سال 41 آغاز کرد، بنده آن زمان دانش‌آموز سال آخر دبيرستان بودم. ورود من به دانشگاه چند ماه پس از 15 خرداد 42 بود. حيات اجتماعي و سياسي خودم را با انقلاب و نهضت امام (ره) آغاز کردم يعني بنده به لحاظ اجتماعي و سياسي، فرزند اين نهضت هستم.


حدادعادل تصريح کرد: از لحظه‌اي که به عرصه فعاليت‌هاي اجتماعي پا گذاشتم، با انديشه‌هاي حضرت امام (ره) آشنا شدم و همراه نهضت امام بودم، سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و در پنج سال پس از انقلاب که بنده همواره مسئوليت‌هايي داشتم، کارم را در انقلاب در اسفند 57 در مسئوليت معاون وزير آغاز کردم، همواره به فکر بودم که کشور به چه چيزي نياز دارد. در دوران مجلس بيشتر اين موضوع براي من مطرح بود، پاسخم دو کلمه است «تقوا» و «تدبير».


*بنده نجات کشور را در شعار «تقوا و تدبير» مي‌دانم

 

وي در بخش ديگري از سخنانش با تأکيد بر اينکه بنده نجات کشور را در اين شعار مي‌دانم و دولتم را دولت تقوا و تدبير ناميده‌ام، متذکر شد: اين شعار را از آيات قرآني و معارف ديني گرفته‌ام، به نظرم حکومت اميرالمؤمنين(ع) حکومت تقوا و تدبير بوده است، سيره امام راحل تقوا و تدبير بوده است، روش مقام معظم رهبري و توصيه‌هاي مکرر و مؤکد ايشان، همواره تقوا و تدبير بوده است.


حدادعادل ادامه داد: به نظرم مسائلي که در جامعه ما در دو سال اخير رخ داده و دلها چرکين شده، همين مسئله سوءاستفاده از بانک‌ها، موضوع تخلف سه‌هزار ميليارد توماني بود که به نظرم اگر تقوا بود اين اتفاق رخ نمي‌داد.


کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري همچنين گفت: برخي گرفتاري‌هايي که براي مردم در عرصه اقتصادي پيش آمده از بي تدبيري است، به عنوان مثال گندم درست قيمت‌گذاري نشود و سپس کشاورز گندمش را به دولت نفروشد و گندم خوراک دام شود، آن وقت ما ميليون‌ها تن گندم در اين مشکلات ارزي از خارج وارد کنيم، اين حديث بايد ياد ما باشد که پيامبر (ص) فرمود: «من آنقدر که از بي‌تدبيري نگرانم، از فقر نگران نيستم».


*يکي از اصول کار من در اداره کشور توجه به ثبات مديريتي است


نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه بنده در اداره کشور روش و برنامه‌اي دارم، تصريح کرد:‌ يکي از اصول کار من در اداره کشور توجه به ثبات مديريتي است، مي‌دانم يک مدير وقتي لايق هم باشد، چه مدت زماني نياز دارد تا مشکلات و محيط کارش را بشناسد و با همکارانش آشنا شود و همکاران خوبي انتخاب کند، چه معني دارد که ما يک مدير را در استاني منصوب کنيم، اما هنوز به يک سال نرسيده، او را تغيير دهيم؟ يا يک وزيري را انتخاب کنيم و سپس او را تغيير دهيم؟ اگر لايق نبود، چرا او را انتخاب کرديم؟ اگر لايق بود اجازه دهيم کار کند.


وي اضافه کرد: چرا يک وزيري را سه ماه مانده به پايان عمر دولت، تغيير دهيم؟ چرا وقتي وزير خارجه در خارج از کشور به نمايندگي از يک دولت و ملت مشغول مذاکره است، بايد عوض کنيم؟ ثبات مديريتي امر مهمي است.


*بايد با تصميمات عقلاني و منطقي، اعتماد مردم را به حکومت بازگردانيم


کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه از جمله اصول ديگري که بنده به آن معتقدم، اين است که بايد با تصميمات عقلاني و منطقي، اعتماد مردم را به حکومت بازگردانيم. مردم باور کنند که حکومت عقلاني و منطقي تصميم مي‌گيرد، بنده معتقدم هيچ پروژه و طرح عمراني را موقوف به حضور خودم نکنم و اگر طرحي تکميل شد، لازم نيست که حتماً رئيس‌جمهور آن را افتتاح کند.


به گفته وي، البته اگر بتوانم اين کار را انجام دهم خوب است ولي وقت رئيس‌جمهور عزيزتر از اين است و پروژه‌هاي مردم هم مهمتر از اين است که متوقف شود، هيچ پروژه نيمه‌کاره‌اي را براي تبليغات افتتاح نخواهم کرد، اگر ساخت يک جاده به پايان نرسيده باشد، يک تابلويي نمي‌زنم که مرحله چندم آن امروز افتتاح شد، اجازه مي‌دهم کار به اتمام برسد. يکي از موضوعاتي که همواره از آن تعجب مي‌کنم اين است که هروقت به تلويزيون نگاه مي‌کنم مي‌بينم در جشنواره و همايش‌هاي مختلف در کشور مقامات روي صحنه ايستادند و لوح تقدير هديه مي‌دهند، بايد بپرسيم تا چه زماني و چقدر قرار است وقتمان صرف اين امور شود؟

 

*به نظر نخبگان و صاحب‌نظران اهميت مي‌دهم


حدادعادل خاطرنشان کرد:‌بسياري از مردم اين سؤال برايشان پيش مي‌آيد که پس دولتمردان ما چه زماني فکر و تدبير مي‌کنند، بنده به بهره‌گيري از نظر نخبگان و صاحب‌نظران اهميت مي‌دهم، تعامل موثر با ساير قوا و پاسخگويي به مردم را موضوع مهمي مي‌دانم.


کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري همچنين گفت: بنده چهار دوره است که نماينده مجلس هستم، در جمع مردم که حضور مي‌يابم، در نمازجمعه يا کوچه يا خيابان، هرکه به ما مي‌رسد از گراني، تورم و بيکاري مي‌نالد و شکايت دارد، خانواده‌ها چندين فرزند بيکار دارند و اين موارد مشکلات اصلي مردم است، دولت آينده بايد به اين موضوعات و مشکلات ملت توجه جدي داشته باشد و بنده به اين امور توجه دارم.


حدادعادل اضافه کرد: براي مهار تورم يک برنامه کوتاه مدت و يک برنامه دراز مدت داريم؛ در قدم اول براي بازگرداندن ثبات و آرامش بازار بايد سراغ تثبيت قيمت‌ها رفت.


اين نامزد رياست جمهوري يازدهم تصريح کرد:‌ تثبيت قيمت‌ها از جانب دولت مي‌تواند علامتي به بازار باشد که از التهاب جلوگيري کند و ما اين را تجربه کرديم.


وي ادامه داد: در سال 84 دولت برنامه‌اي آورده بود و در قانون برنامه چهارم ماده 3 در مجلس ششم تصويب شده بود که قيمت‌ حامل‌هاي انرژي به قيمت‌‌هاي بين‌المللي افزايش يابد که در واقع به معني بخشي از هدفمندي يارانه‌ها بود. اما متاسفانه در قانون برنامه سازوکاري براي جبران فشاري که به مردم وارد مي‌شود، پيش‌بيني نشده است.


حداد عادل يادآور شد: بنده در مجلس ششم با بعضي از نمايندگان صحبت مي‌‌کردم مبني بر اينکه اين افزايش قيمت‌ها به مردم فشار وارد مي‌کند و وقتي که مجلس هفتم تشکيل شد و بنده رئيس مجلس بودم قانون برنامه را از شوراي نگهبان به مجلس برگردانديم و در آنجا قيمت‌ها را تثبيت کرديم.


اين نامزد رياست جمهوري يازدهم ادامه داد: نتيجه تثبيت قيمت‌ها اين شد که با توجه به اين نمودار پائين‌ترين نرخ تورم را در سال 84 داشتيم که 4/10 درصد بوده است درحالي که در سال 85 که تورم به 49 درصد رسيده بود، باز هم تثبيت قيمت‌هاي ما مانع تورم شد.

 

*مي‌توان با کنترل تورم از نقدينگي جلوگيري کرد


وي اضافه کرد: مي‌توان با کنترل نقدينگي از تورم جلوگيري کرد؛ بنده اجازه نمي‌دهم دولت براي رفع کسري بودجه پول خلق کند و پول بدون پشتوانه را وارد بازار کند و نقدينگي افزايش و گراني و تورم ايجاد شود.


حداد عادل در پاسخ به سؤال مجري برنامه مبني بر اينکه سال حماسه سياسي و اقتصادي است و دولت شما چگونه مي‌خواهدحماسه اقتصادي خلق کند گفت: قدم اول حماسه اقتصادي در کوتاه مدت مستلزم ايجاد ثبات اقتصادي است و بازگشت آرامش به بازار مستلزم تثبيت قيمت ارز است.


اين نامزد رياست جمهوري يازدهم با تاکيد بر اينکه براي تثبيت قيمت ارز بايد دو کار انجام دهيم، افزود: اول اينکه تقاضاي ارز را مديريت کنيم و دوم نيز بحث عرضه ارز است و بايد کاري کرد تا تقاضا و عرضه با يکديگر بخواند.


وي با بيان اينکه براي کنترل و مديريت تقاضاي ارزي در قدم اول دولت بايد انضباط مالي را بر خود حاکم کند، افزود: نمي‌شود کشوري داشته باشيم که از طرف دشمن مورد تحريم و تهديد باشد و رئيس دولت آمريکا صريحا اعلام نمايد فلج‌کننده‌ترين تحريم‌هاي تاريخ را به ملت ايران روا داشته‌ايم و ما در مقابل برنامه‌اي براي انضباط ورود و خروج ارز نداشته باشيم.


حداد عادل اضافه کرد: بايد بدانيم اولويت با وارد و صادر کردن چه کالاهايي باشد و با يک انضباط مالي نرخ ارز را تثبيت کنيم.


رئيس مجلس هفتم با ارائه مثالي براي سخنان خود، اظهار داشت: فردي که از نظر خوراک، انضباط ندارد و به اندازه در خورد و خوراک خود دقت نمي‌کند، نبايد از او انتظار بدني سالم داشته باشيم.


وي گفت:در دولت تقوا و تدبير، با تدبير تحريم دشمنان را خنثي خواهيم کرد.

 

*چگونگي سهميه‌بندي بنزين در مجلس هفتم


حداد عادل با بيان اينکه در سال 85 سهميه‌بندي بنزين را در مجلس به تصويب رسانديم، افزود: در قانون تنظيم مصرف سوخت اين امر انجام شد و دولت کار سنگيني انجام داد تا اين قانون اجرا شود.


اين نامزد رياست جمهوري يازدهم با بيان اينکه در آن زمان ما 30 ميليون ليتر از خارج بنزين مي‌خريديم، گفت: مصرف بنزين ما 70 ميليون ليتر بود که در داخل 40 ميليون ليتر توليد مي‌شد که اگر سهميه‌بندي نبود ما الان روزي 130 ميليون ليتر مصرف داشتيم و با سهميه‌بندي بنزين توانستيم مصرف آن را مديريت کنيم.


وي ادامه داد: با اين اقدام تقاضا براي خريد بنزين، يعني تقاضاي ارز را مديريت و از قاچاق بنزين جلوگيري کرديم، در مجلس هفتم با نظارت و دفاع دائمي بنده از اين فکر چنين اقدامي صورت گرفت و مرتبا با دولت در ارتباط بوديم و بنده مثل يک مسئول اجرايي در اين زمينه حضور داشتم.


حداد عادل با بيان اينکه برخي از خبرنگاران به بنده مي گفتند چرا چنين دفاعي از اين مسئله داريد، آيا نگران نيستيد که راي نياوريد، اظهار داشت: بنده در پاسخ گفتم اين امر به مصلحت کشور است و آن را انجام خواهم داد.


اين نامزد رياست جمهوري يازدهم با تاکيد بر اينکه بايد از واردات کالاهاي لوکس و تجملي جلوگيري کرد، اظهار داشت: در حال حاضر ماشين‌هاي خارجي چند صد ميليون توماني در خيابان‌هاي تهران هستند که در يکي دو سال اخير با همين ارز که در معرض تحريم بوده وارد شده‌اند، اگر ما تدبير کنيم، اين کار به اينجا نمي‌رسيد.


وي با تاکيد بر اينکه در دولت خود علاوه بر مديريت ارز بر استفاده از توليد ملي تاکيد مي‌کنم، افزود: توليدکننده را نيز براي کيفيت بهتر تشويق خواهيم کرد.


حداد عادل خاطرنشان کرد: اگر توفيق خدمت داشته باشم در سفرهاي خارجي بستگانم را با خود نمي‌برم بلکه 100 نفر از بازرگانان و توليدکنندگان و صادرکنندگان را با خود به کشورهاي ديگر مي‌برم تا راه‌هاي گسترش تبادلات را هموار کنم و زمينه براي صادرات غير نفتي هم فراهم شود.


غلامعلي حدادعادل در ادامه سخنان خود در مورد گسترش صادرات با بيان اينکه مي‌توانيم بسياري از محصولات کشاورزي را صادر کنيم از لزوم توجه به گسترش صادرات سخن گفت.


وي اضافه کرد: مي‌توانيم با گسترش ترانزيت درآمد خود را در اين حوزه دو برابر آنچه هست، کنيم؛ البته گردشگري به خصوص گردشگري زيارتي و درماني نيز مي‌تواند به عنوان منبع درآمد گسترش يابد.


کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه غلبه بر تورم و گراني را با اجراي سياست‌هاي اصل 44 دنبال مي‌کنم، ادامه داد:‌ سياست‌هاي اصل 44 در مجلس هفتم با کميسيون ويژه از سوي بنده به تصويب رسيد که آقاي نادران اين کميسيون را اداره مي‌کرد.

 

*اجراي سياست‌هاي اصل ?? موجب توانمندشدن اقشار کم‌درآمد مي‌شود


حدادعادل اجراي سياست‌هاي اصل 44 را موجب توانمند شدن اقشار کم درآمد دانست و گفت: براي اجراي اين سياست‌ها در درجه اول به سراغ آزادسازي مي‌رويم و به صورتي عمل خواهيم کرد که مردم در زماني که قصد دارند فعاليت اقتصادي انجام دهند، دولت ديگر مزاحم آنها نباشد.


وي با اشاره به برخي مشکلاتي که از سوي بانک‌ها ايجاد مي‌شود، گفت: اگر شما سراغ وزراي مرتبط با مباحث اقتصادي برويد در خواهيد يافت که آنها از بانک‌ها مي‌نالند زيرا بانک‌ها امروز به جاي آنکه بنگاه پولي باشند يک بنگاه اقتصادي شده‌اند، پول را از مردم گرفته و با آن فعاليت اقتصادي انجام مي‌دهند.


کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه سود بانک‌ها از فعاليت‌ اقتصادي صد درصد است، خاطرنشان کرد: امروز اگر شما در هر جاي تهران به خصوص مناطق گران‌قيمت مشاهده مي‌کنيد يک مغازه 6 ماه بعد پس از خريداري به يک بانک پر زرق و برق مبدل مي‌شود؛ چطور است که همه ضرر مي‌کنند اما بانک‌ها در خرج کردن اينقدر دست‌شان باز است.


حدادعادل پس از پايان سخنانش در مورد وضعيت بانک‌ها در ايران از لزوم اصلاح سيستم بانکي کشور سخن گفت.


وي همچنين اعلام کرد که در کنار معاونت‌هاي رئيس جمهور معاونت ديگري براي توليد و اشتغال ايجاد خواهم کرد که اين معاونت به برنامه‌هاي اقتصادي دولت اشراف داشته و از مديريت جزيره‌اي جلوگيري مي‌کند.


کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در همين زمينه يادآور شد: آنگاه ديگر شاهد نخواهيم بود معاون وزير بگويد روغن با ارز مبادله‌اي خريداري ‌شود و فردا معاون اول بگويد، نخير؛ روغن با ارز مرجع خواهد بود.


حدادعادل در پاسخ به سؤالي مبني براينکه اگر رئيس جمهور شويد نحوه تعامل شما با ساير قوا چگونه خواهد بود، تصريح کرد: اينجانب در ميان نامزدها تنها فردي هستم که يک دوره اداره مجلس را در کارنامه دارم که طي آن دوره هم با دولت اصلاحات و هم با دولت فعلي کار کردم.


وي با يادآوري اينکه 3 سال از دوران رياستش بر مجلس در زمان دولت احمدي‌نژاد بوده است، تأکيد کرد: روش بنده در آن دوران روشن بود، آنجايي که پاي حقوق ملت، شأن مجلس و اجراي قوانين بود، ذره‌اي سستي نمي‌کردم اما آنجايي که به حق شخصي‌ام مربوط مي‌شد صبر پيشه مي‌کردم.


کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد: آنجايي که به خودم جفا مي‌شد صبر مي‌کردم و آنجايي که قانون زير پا گذاشته مي‌شد استقامت مي‌کردم که توانستم هم قوانين مهمي در مجلس تصويب کنم و هم با رئيس جمهوري که در برخي موارد مايل نبود قوانين مجلس اجرا شود در چارچوب قانون و بدون جنجال برخورد مي‌کردم.


حداد عادل در ادامه سخنان خود با اشاره به پيام مقام معظم رهبري در افتتاحيه مجلس هشتم گفت: ايشان در آن پيام تأکيد کردند که از عملکرد مجلس راضي هستم و همچنين مجلس هفتم را با رويکردي ارزشي عنوان کردند که با تلاش در راستاي حفظ آرامش کارنامه تحسين‌برانگيزي از خود به جا گذاشت.


وي در ادامه با اشاره به سخن ديگر مقام معظم رهبري در خصوص مجلس هفتم و تلاش‌هاي اين دوره از مجلس، افزود: بنده در مقام رئيس‌جمهور با تجربه خود در مجلس مي‌دانم که با مجلس چگونه رفتار کنم. نه فقط قانوني با مجلس رفتار مي کنم بلکه با دلم هم با اين قوه مرتبط مي شوم.


اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: روغن‌کاري روابط بين مجلس و دولت همدلي است، خيلي آسان مي‌شود که رئيس دولت با رئيس مجلس همدلي کند و من مي‌توانم رابطه دولت و مجلس را از اين طريق برقرار کنم.


حداد عادل در ادامه سخنان خود با بيان ديدگاه‌هايش در خصوص مسائل سياست خارجي و پرونده‌هاي گوناگون گفت: تکليف ما روشن است. اولين کلمه شعار ما در انقلاب، استقلال بود و هر دولتي که مي‌خواهد با ما رابطه داشته باشد بايد استقلال ما را به رسميت بشناسد. اگر در سياست خارجي استقلال مخدوش شود مورد قبول من نخواهد بود.


وي افزود: ما نه ظلم مي‌کنيم و نه ظلم مي‌پذيريم، ما آمده‌ايم در عرصه روابط بين‌الملل الگوي نويي را نشان دهيم. کشورها بدانند زماني که با ما رابطه برقرار مي‌کنند رابطه ما از نوع رابطه سلطه‌پذيري و استکبارپذيري نيست.


اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري ادامه داد: قدرت ما در ديپلماسي صداقت ما، منطق ما و قدرت نرم ما است و ما با چنين اصولي اعلام مي‌کنيم که آماده مذاکره با هر کشوري هستيم به شرطي که به ما احترام بگذارند و قبول کنند ملتي هستيم که براي تعيين سرنوشت خود انقلاب کرده‌ايم.


حداد عادل ادامه داد: من باور دارم آمريکايي‌ها در صورتي بر سر ميز مذاکره با ايران خواهند نشست که ملت ايران در برابر فشارهاي آنها عقب‌نشيني نخواهد کرد. در اين صورت است که آن روز ما مي‌توانيم حرفها را منطقي بزنيم.


وي افزود: ملت ما ملتي حسيني است و ملتي نيست که استقلال و عزت خود را براي فشار اقتصادي از دست بدهد. ما مي‌توانيم تهديد تحريم را به فرصت تبديل بکنيم و مي‌توانيم در اين حوزه تأثير مثبت بگذاريم.


حدادعادل در ادامه سخنان خود در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي خود در حوزه آموزش و پرورش گفت: هنوز که من با وجود اينکه در دوره دکتري تدريس مي‌کنم معلم دبيرستان هستم و به چنين مسئله‌اي افتخار مي‌کنم. من کليد حل مشکلات کشور را تعليم و تربيت مي‌دانم و در مجلس هفتم فعاليت زيادي در اين خصوص کرده‌ام. هزينه کردن در آموزش و پرورش هزينه مصرفي نيست بلکه هزينه سرمايه‌گذاري است.


اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در ادامه تصريح کرد: من آموزش و پرورش معطوف به کار و پژوهش و معطوف به صنعت را مهم مي‌دانم، دولت من يک دولت دانش‌بنيان خواهد بود و بنده اصرار دارم که آموزش نوجوانان و جوانان ما در دوران راهنمايي و دبيرستان بايد متناسب با شرايط ما باشد.


حدادعادل در ادامه تصريح کرد: بايد تلاش کنيم تا عدالت آموزشي در کشور برقرار شود.


وي درباره انتقادپذيري خود گفت: در چهارشنبه گذشته يک جلسه انتخاباتي برگزار شد و هرکدام از خبرگزاري‌ها و خبرنگاران از هر جناحي به بيان سؤالات خود پرداختند، اگر رئيس‌جمهور شوم در فواصل زماني معين نشست خبري خواهم داشت و البته هر يک ماه يک بار به مردم گزارش کار و عملکرد خود را به ملت ارائه خواهم داد.


حداد در پايان سخنان خود به جوانان قول داد تا در کشور نهضت ازدواج آسان را به راه بياندازد.

|فارس|

نظر شما