جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۸
کد خبر: ۶۲۳۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
مدير مراکز فرهنگي هنري منطقه 22 از برنامه هاي تابستاني مي گويد
" تفريح ، توام با آموزش " ؛ اين چکيده کلام مدير مراکز فرهنگي هنري منطقه 22 در توصيف برنامه هاي تدارک ديده شده فراغتي براي تابستان 92 است.

به گزارش شهر، اکبر بختياري ، رويکرد " تفريح توام با آموزش " را برآيند نياز و تقاضاي اکثريت شهروندان و مخاطبان منطقه اي فرهنگسراي تهران و ساير مراکز فرهنگي هنري تحت پوشش مي داند و مي گويد : برنامه هاي تابستاني را بر اساس نياز سنجي هاي منطقه اي طراحي کرده ايم و "خانواده ها " و "همسايه ها " مخاطبين اصلي برنامه ها هستند.

به گفته وي رويکرد همسايه محوري ناظر بر فعاليت هاي گسترده فرهنگسراي تهران در جشنواره چهل خانه و طرح ترويج آيين همسايگي و رويکرد خانواده محوري به دليل نياز جدي بانوان و فرزندان خانواده ها به تامين برنامه هاي مفيد فراغتي در تابستان است.

رييس فرهنگسراي تهران مي گويد : با رويکردهاي اشاره شده مراکز فرهنگي هنري غرب پايتخت علاوه بر برگزاري بيش از 30 کلاس آموزشي متنوع در حوزه هاي قرآني ، زبان ، موسيقي ، هنرهاي تجسمي ، هنرهاي خانگي و هنرهاي دستي ، رباتيک و رايانه ، با برنامه ريزي براي بيش از 60 ويژه برنامه مناسبتي ، مذهبي ، فرهنگي ، هنري ، تفريحي وگردشگري به استقبال تابستان 1392 مي روند.

بختياري مي افزايد: سايه بان فرهنگي هنري تابستان از جمله برنامه هاي متنوع و با نشاط است که در تابستان امسال با غرفه هاي متعدد و برنامه هاي شاد ميزبان شهروندان و به ويژه کودکان و نوجوانان خواهد بود.

بختياري بسته گردشگري در استان تهران را يکي از بخش هاي جذاب و پر مخاطب برنامه هاي تابستاني برشمرده و مي گويد : دراين بخش از برنامه ها علاقمندان به برنامه تورهاي تفريحي و آموزشي در طول تابستان در قالب تورهاي نيم روزه از مکان هاي گردشگري ، موزه ها ، اماکن مذهبي و مناطق طبيعي اطرف تهران ديدن خواهند کرد.

مدير فرهنگي هنري منطقه 22 برنامه هاي مناسبتي را بخش قابل توجهي از بسته فراغتي تابستاني ذکر کرده و اظهار مي دارد : با توجه به مناسبت هاي مختلفي که در تابستان امسال داريم با چندين مناسبت پذيراي شهروندان خواهيم بود که ويژه برنامه رمضاني "بر آستان جانان " مهم ترين و پرمخاطب ترين آنهاست و طي سال هاي گذشته نيز در شب هاي رمضان با حضور و استقبال هزاران شهروند برگزار شده است.

رييس فرهنگسراي تهران با تاکيد دوباره بر موضوع همسايگي مي گويد : علاوه بر برنامه هاي مستمر جشنواره چهل خانه که توليد و عرضه محصولات فرهنگي با محتواي آيين همسايگي در مجتمع هاي مسکوني مهم ترين آنهاست ، هم چنين ويژه برنامه آموزشي " در قاب همسايه " براي مديران مجتمع هاي مسکوني و همايش " نيمروز با همسايه " با حضور علاقمندان برگزار خواهد شد و فرهنگسراي سيار همسايه نيز به ميان ساکنان مجتمع هاي مسکوني خواهد رفت.

به گفته رييس فرهنگسراي تهران با توجه به استقبال شهروندان منطقه و به ويژه جوانان به فعاليت هاي هنري ، کانون نمايش و پاتوق تئاتري ها برنامه هاي متنوعي را براي علاقمندان تدارک ديده و هم چنين برنامه هاي آموزشي و شاد نمايشي براي کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد. در زمينه موسيقي نيز علاوه بر فعاليت مستمر کانون مربوطه ، همايش شعر و موسيقي نيستان ميزبان علاقمندان خواهد بود.

وي همچنين در باره برنامه هايي با محتواي غني آموزشي و در راستاي آموزش مهارت هاي زندگي به شهروندان از کارگاه هاي خانه خورشيد با حضور دکتر سيما فردوسي پور ، نشست هاي متعدد درباره آسيب هاي رسانه هاي نو ظهور ، جلسات کارگاهي در باره ازدواج ، تفاهم در خانواده ، اقتصاد خانواده و کارگاه هاي خلاقيت براي کودکان ياد مي کند و مي گويد : موضوع کتاب و کتابخواني نيز با رويکرد آموزشي ، شمار قابل توجهي از برنامه ها را در مي گيرد که ويژه برنامه هاي کتاب درماني ، کارگاه داستان نويسي ، نشست نقد و بررسي کتاب ، کتاب سايه بان شهر ، راويان کوچک کتاب و آشنايي با کتاب مفاتيح الحيات از جمله آنهاست.

بختياري با اشاره به اهميت آموزش هاي قرآني در اصلاح سبک زندگي ، مي افزايد : در تابستان امسال ، علاوه بر کلاس هاي آموزشي قرآن در مراکز ، ويژه برنامه دوره اي مجمع قاريان و قرآنيان را داريم که با مشارکت فرهنگسراي قرآن و با هدف ترويج فرهنگ قرآني در جامعه برگزار مي شود.

مدير فرهنگي هنري منطقه 22 از تمامي شهروندان در سنين مختلف دعوت مي کند با حضور در مراکز فرهنگي هنري منطقه در جريان جزييات برنامه ها قرار بگيرند و سپس کلاس يا برنامه مورد علاقه خود را انتخاب کنند و هم چنين با اعلام انتقادات و پيشنهادهاي خود امکان برگزاري بهتر و کيفي تر برنامه هاي تابستاني را فراهم سازند.

گفتني است علاقمندان براي شرکت در برنامه هاي فراغتي تابستاني مي توانند به مراکز زير مراجعه نموده وجهت کسب اطلاع از جزييات برنامه ها نيز با شماره هر مرکز تماس بگيرند. شماره و نشاني مراکز فرهنگي هنري منطقه 22 به شرح زير است.

- فرهنگسراي تهران و کتابخانه شهر- انتهاي بزرگراه حکيم غرب، سه راه دهکده المپيک، بوستان باغ نو، شماره تماس:44141133

- خانه فرهنگ اميرکبير و کتابخانه شيخ مفيد - دهکده المپيک ،شهرک گلستان،بلوار شهيد برادران زينعلي ( کاج ) ، سروستان 11 ، پلاک 6 ، شماره تماس :44728017 - 44728018

- خانه فرهنگ گرمدره – بزرگراه تهران کرج ، شهرک گرمدره ، خ مهديه ، جنب شوراي اسلامي گرمدره ، شماره تماس:02636103441

- کتابخانه پندار - ميدان اميرکبير، انتهاي بلواراميرکبير، پشت دبيرستان دخترانه هداوند ، کوچه افراء ، شماره تماس:44729091

- کتابخانه پرتو - ميدان اميرکبير، شهرک گلستان، بلوار گلها، بالاتر از ميدان اتريش، پارک نسترن، ، شماره تماس:44759495

- کتابخانه سيدالشهدا(ع) - بزرگراه تهران کرج ، شهرک دانشگاه شريف ، شماره تماس :

نظر شما