شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۲۴۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
تيم ملي فوتبال ايران در آخرين بازي خود در گروه A آسيا 1 بر صفر بر کره جنوبي غلبه کرد و به عنوان تيم اول گروه به جام جهاني صعود کرد. رضا قوچان نژاد زننده تک گل اين بازي براي ايران بود.

به گزارش شهر، تيم ملي فوتبال ايران با غلبه بر کره جنوبي، به جام جهاني 2014 برزيل راه يافت.

 

دو تيم کره جنوبي و ايران در آخرين بازي خود در گروه A به مصاف هم رفتند و شاگردان کارلوس کي روش با تک گل رضا قوچان نژاد در دقيقه 60، جواز صعود به جام جهاني را بدست آوردند. اين بازي در ورزشگاه شهر اولسان کره جنوبي برگزار شد.

 

در ديگر بازي حساس اين گروه، ازبکستان 5 بر 1 از سد قطر گذشت. با رقم خوردن اين نتيجه، اگر بازي ايران و کره به تساوي مي انجاميد، اکنون ايران به جاي ازبکستان راهي مرحله پلي آف مي شد.

 

ايران با اين برد 16 امتيازي شد و کره جنوبي و ازبکستان در پايان بازي هاي خود در اين گروه، 14 امتيازي هستند اما کره به دليل تفاضل گل بهتر، به عنوان تيم دوم گروه، راهي جام جهاني شد.

 

برد در کره بعد از 42 سال

 

اولين و آخرين برد ايران در برابر کره جنوبي در زمين کره، در يک بازي دوستانه در سال 1971 رقم خورده بود. تيم ملي فوتبال ايران با اين پيروزي، پس از 42 سال کره جنوبي را در زمين کره و آن هم در يک بازي رسمي شکست داد. کره جنوبي تا به حال نتوانسته است ايران را در زمين ايران مغلوب کند.

 

برگزاري جشن هاي خياباني

 

گزارش تصويري جشن هاي خياباني کليک کنيد.

 

بلافاصله بعد از پايان بازي ، اولين نشانه هاي جشن هاي خياباني ، با به صدا در آمدن بوق خودروها ظاهر شد و بعد از آن ، مردم با دست داشتن پرچم هاي ايران ، پياده يا سوار بر خودرو و موتور ، در خيابان ها ، ميدان ها ، پارک ها و حتي در اتوبان هاي شهري ، به جشن و پايکوبي پرداختند و صعود تيم ملي ايران به جام جهاني را جشن گرفتند.

 

کثرت جمعيت در برخي معابر به حدي بود که ترافيک کاملاً قفل شد يا به کندي صورت گرفت. اين جشن هاي خياباني تا نيمه هاي شب ادامه داشت و بعد از 25 خرداد که جشن هاي پيروزي روحاني در خيابان ها برگزار شد ، اين دومين جشن خياباني مردم در سه روز اخير به شمار مي رفت.

 

کساني که توپ زدند

 

بازيکنان تيم ملي ايران در اين بازي عبارت بودند از:

 

رحمان احمدي، پژمان منتظري، جلال حسيني، امير حسين صادقي، هاشم بيک‌زاده، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، خسرو حيدري، مجتبي جباري، مسعود شجاعي، رضا قوچان نژاد

 

کره جنوبي نيز با نفرات زير به ميدان آمده بود:

 

جونگ سونگ ريونگ، کيم يونگ وون، کيم کيهايي، جانگ هيونسو، کيم چانگ سو، جي دونگ وون، لي، ميونگ جو، سون هنگومين، کيم شين ووک، لي دونگ گوک

 

نظر شما