جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۵۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری ضمن تاکید بر اهمیت روز جهانی قدس، جزئیات برنامه ها و سخنرانان راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را اعلام کرد.
به گزارش شهر پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رمضان شریف رئیس ستاد قدس و انتفاضه صبح امروز در نشست خبری خود که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: نماز جمعه این هفته توسط آیت‌الله خاتمی اقامه خواهد شد و سخنران مراسم همانند سنوات گذشته رئیس جمهور کشورمان آقای احمدی‌نژاد هستند.

وی یادآور شد: راهپیمایی روز قدس توانست در 34 سال گذشته برکات زیادی برای آرمان فلسطین و حمایت از محرومان و مظلومان عالم به دنبال داشته باشد.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر همین اساس یکی از استراتژی‌های بنیان گذاران رژیم صهیونیستی را به فراموشی سپرده شدن موضوع فلسطین دانست و تصریح کرد: ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری روز قدس و در یکی از ماه‌های ویژه مسلمانان و اینکه ایشان فرمودند مهمترین مسئله مسلمانان اشغال فلسطین و بیت المقدس است نشانگر اهمیت این مسئله به شمار می‌رود و در واقع راهپیمایی و تجمعات مسلمانان فرصتی برای بازخوانی رنج محنت مسلمانان است.

 وی با بیان اینکه هرسال در آستانه روز جهانی قدس هزاران خبر، تفسیر خبر و مقاله درباره موضوع فلسطین ارائه می‌شود، افزود: این نقطه مقابل خاص اسرائیلی‌ها است که به دنبال فراموشی فلسطین بودند.

 رمضان‌شریف با تاکید بر اینکه امروز ما شاهد هستیم که اکثر کشورها و ملت‌های جهان در موضوع فلسطین به رویکرد واحد و نزدیکی رسیده‌اند اضافه کرد: به رغم جریان عظیم تبلیغاتی غرب جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، توصیه ملت ایران به آن دسته از کشورهایی که هنوز از خواب غفلت بیدار نشده‌اند این است که با مشاهده فریادهای مرگ بر اسرائیل از اقصا نقاط جهان طنین انداز می‌شود به این حرکت بزرگ انسانی بپیوندند.

 رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مشکل امروز منطقه خلا فرآیندها و پروژه‌های صلح نیست یادآور شد: بلکه ضرورت اساسی جهت تامین امنیت و صلح پایدار در منطقه توجه و تمرکز بر ریشه‌های بحران در منطقه است و تا زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه حضور داشته باشد، هیچ فرآیندی نمی‌تواند صلح امنیت و ثبات را در منطقه محقق و پایدار کند.

 وی بر همین اساس شعار کلیدی روز قدس امسال را «روز جهانی قدس، تداوم بیداری اسلامی مقابله با ترفندهای نظام صلح رهایی قدس شریف» دانست و اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از 770 شهر کشور به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود و همچنین 80 کشور جهان نیز راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنند.

 وی در عین حال تاکید کرد: ملت ایران همانند 34 سال گذشته در لبیک به ندای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همگام با سایر ملت‌ها ضمن حمایت از حرکت جهادی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و محکوم کردن احیای طرح سازش که فریبی برای این ملت بیش نیست در راهپیمایی روز قدس اعلام بیداری خود را اعلام می‌کنند چراکه امت اسلامی به این نکته توجه دارند که در 65 سال گذشته همه طرح‌های ذیل طرح سازش نه تنها دستاوردی برای ملت فلسطین نداشته بلکه فرصتی برای تداوم ظلم و جنایت صهیونیست‌ها بوده است.

 وی با بیان اینکه برای اولین بار بعداز جنگ 33 و 22 روزه آهنگ ظلم و جور صهیونیست‌ها با تندی حرکت مواجه شد، افزود: این مسئله فضای جدیدی را برای مبارزین خط مقدم فراهم کرد و نشان داد تنها زبانی که صهیونیست‌ها و حامیانش می‌فهمند زبان زور است.

 رمضان‌شریف در ادامه سخنان خود به موضوع سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: قطعاً یکی از شعارهای کلیدی امسال در روز قدس حمایت از مردم مظلوم و ستم کشیده سوریه است که در مقابل همه ترفندهای نظام سلطه مقاومت کردند و از جغرافیا و دولت خود پشتیبانی کردند و با اینکه تروریست‌ها را به این کشور گسیل کرده‌اند اما مردم بیشترین حمایت را از دولت و ارتش دارند. از این رو یکی از شعارهای کلیدی ما بازگشت آرامش به این کشور است.

 رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عین حال از پیام‌های ویژه راهپیمایان به مردم مظلوم مصر را این دانست که حق آنهاست یک نظام آزاد بر پایه ارزش‌های اسلامی تشکیل دهند و ما تلاش‌های سازمان دهی شده آمریکا در مصر را قطعاً محکوم می‌کنیم چراکه وقتی دولتی بر اساس قوانین مصوب روی کار می‌آید نباید به این روز بی‌افتد.

وی همچنین به تلاش دشمن در ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت اشاره کرد.

 رمضان شریف در بخش دیگری از سخنان خود به 6 محور مهم اشاره کرد و اظهار داشت: اولین مسئله این است که براساس آموزه‌های قرآنی ما از ریختن خون مسلمانان منع شدیم و این یک استراتژی ثابت است، دومین موضوع منع سیطره و نفوذ غرب برای همه کشورهای اسلامی هدف جدی و مشترک به شمار می‌رود و نباید اجازه داد بخشی از آن توسط کفار اشغال شود.

 وی اضافه کرد: حفظ نوامیس مسلمانان از اولویت‌های جدی و تهاجم خشن سلفی‌ها و تکفیری درسوریه طی دو سال نیم گذشته و همچنین تجاوز به نوامیس اسلامی در کشورهایی مثل بحرین محکوم است.

 وی بر همین اساس به وحدت جهان اسلام و مسلمانان به عنوان یک موضوع اصلی و مهم اشاره و اضافه کرد: آیات متعددی در قرآن کریم ما را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرده است؛ استقلال و تمامیت ارزی جهان اسلام نیز یکی از مسائل مهم بوده که تجزیه کشورهای اسلامی نباید وجود داشته باشد.

 رمضان‌شریف ششمین موضوع را نیز منافع و امنیت مشترک مسلمانان را مطالبه فراملی دانست که باید همه در این جهت تلاش کنند و گفت:ما در روز جهانی قدس همانند سالهای گذشته بستری را برای حضور ملت ایران فراهم کردیم.

 رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی از ساعت 10:30 صبح از مسیرهای 9گانه در تهران به سمت میعادگاه نماز جمعه آغاز می‌شود، گفت: چهارصد خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تهران و 2500 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در سراسر کشور این راهپیمایی مهم را انعکاس می‌دهند.

 وی همچنین به بسترهای لازم در حوزه حمل و نقل، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، برقراری نظم و امنیت، مسائل ترافیکی و همچنین آمادگی اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی برای ایاب و ذهاب راهپیمایان اشاره کرد.

 رمضان‌شریف با تاکید بر اینکه برای بیش از سی استان کشور مسئولان در سطح ملی اعزام کرده ایم، افزود: ایستگاه‌های توزیع محصولات فرهنگی برای تدوین چرایی حمایت از فلسطین قرار داده شده و تلاش کردیم با بهره گیری از پیشنهادات نخبگان قطع نامه‌ای در شان روز جهانی قدس آماده کنیم.

 رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین به تلاش ویژه بیش از 8 هزار نفر به صورت داوطلبانه در بخش‌های مختلف برگزاری این روز اشاره کرد چرا که راهپیمایی روز قدس بزرگترین بزرگترین راهپیمایی ملت ایران بعد از 22 بهمن است.

 وی ویژگی دیگر راهپیمایی روز جهانی قدس را این دانست که بعد از حماسه 24 خرداد ملت ایران برگزار می‌شود و افزود: این اولین حضور میدانی ملت ایران بعد از 24 خرداد است و قطعا می‌تواند پیام ویژه‌ای برای دوستداران و دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشد.

 رمضان‌شریف همچنین به ستاد خارجی روز قدس اشاره کرد و افزود: وزارت‌خارجه و فرهنگ و وزارت فرهنگ ارتباطات اسلامی بسترهای لازم را برای برگزاری راهپیمایی و تجمع در خارج از کشور فراهم کردند.

 رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سوال که سخنران مراسم در تهران چه کسی است و آیا میهمان خارجی هم دارید؟ با توجه به اینکه مراسم تحلیف در تهران برگزار می‌شود، گفت: خطیب نماز جمعه این هفته آیت‌الله خاتمی خواهد بود و سخنران مراسم همانند سنوات گذشته رئیس جمهور کشورمان آقای احمدی‌نژاد هستند.

 وی اضافه کرد: روز قدس سه روز قبل از مراسم تحلیف انجام می‌شود و مانمی‌دانیم مهمانان چه روزی می‌آیند اما اگر از کشورهای اسلامی در آن روز حضور داشته باشند، حتماً در راهپیمایی شرکت می‌کنند اما میهمان خارجی برای روز قدس نداریم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشمندان هسته‌ای ما را در خیابان‌های تهران ترور کردند که توسط صهیونیست‌ها این کار انجام شد، از این رو اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی از منافع ملی ما به شمار می‌رود.
نظر شما