چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۴
کد خبر: ۶۵۹۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
اجرای بیش از 260 ویژه برنامه فرهنگی هنری تا پایان ماه رمضان؛
برگزاری ویژه برنامه «برآستان جانان» و دومین جشنواره نان و خرما تا پایان ماه رمضان در بوستان ولایت و میدان امام حسین(ع) ادامه دارد و در کنار این برنامه مراکز فرهنگی هنری پایتخت میزبان بیش از 260 برنامه دیگر خواهند بود.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «برآستان جانان» در سال جاری با تأکید بر فضیلت اخلاقی مهربانی، با شعار «شهر خدا، شهر مهربانی» و از ابتدای ماه رمضان در مناطق بیست و دوگانه تهران آغاز شد و تا 17 مرداد ادامه داشت. برگزاری این برنامه در بوستان ولایت و میدان امام حسین(ع) تا پایان ماه رمضان، بعد از اذان مغرب ادامه خواهد داشت. 

در بخش غرفه ای این برنامه ایستگاه مطالعه، ایستگاه مبادله، نمایشگاه کتاب و مسابقه سراسری کتابخوانی برگزار می شود. کلبه آفرینش فکر شامل چهل فعالیت نظیر: بازی های دو نفره، تمرکز، سازه، هنر، معما، پازل، جورچین، کارگروهی، مطالعه و همفکری تشکیل شده و غرفه به رسم مهربانی برای ارائه خدمات مؤسسات و نهادهای خیریه در جریان برنامه های غرفه ای برپا است. علاوه بر این میدان امام حسین(ع) تا پایان ماه رمضان میزبان دومین جشنواره نان و خرما خواهد بود که به همت فرهنگسرای اندیشه برپا شده است.

همچنین مراکز فرهنگی هنری پایتخت در هفته پایانی ماه رمضان میزبان بیش از 260 برنامه دیگر خواهند بود. مراسم تعزیه خوانی تا 15 مرداد در فرهنگسرای خاوران برگزار می شود و خانه فرهنگ ولیعصر(عج) روز 13 مرداد میزبان مسابقه نقاشی شب قدر خواهد بود.

نشست گفتمان دینی با موضوع اندیشه فلسفی و عرفانی پایداری اسلامی، 17 مرداد در فرهنگسرای ملل،  نشست تفسیر سوره احزاب در کانون تذکره، 13 مرداد در فرهنگسرای سرو، نشست شرح و تفسیر داستان های مثنوی، 16 مرداد در فرهنگسرای گلستان،  نشست اخلاق در خانواده، 15 مرداد در خانه فرهنگ 13 آبان، کارگاه شعر و اندیشه، 13 مرداد در خانه فرهنگ دولت آباد و نشست مهد قرآن با موضوع نقل داستان های قرآنی برای کودکان، 14 و 16 مرداد در خانه فرهنگ گرمدره از جمله برنامه های هفته جاری هستند.

نمایشگاه های خط نقاشی رمضان تا پایان هفته در نگارخانه آفرینش نور، خط صفیر تا پایان هفته در فرهنگسرای سرو و نمایشگاه خوشنویسی صحیفه قلم تا پایان هفته در فرهنگسرای خاوران از جمله برنامه های نمایشگاهی مراکز فرهنگی هنری پایتخت در این هفته است.

علاقه‏مندان می توانند جهت دریافت فهرست کامل برنامه ها به پایگاه اینترنتیwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات ویژه برنامه های هفته جاری و نشانی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با شماره 1837 تماس بگیرند.
نظر شما