شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۳
کد خبر: ۶۶۶۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
علاقه‌مندان و دوستداران آثار موزه‌ای و تاریخی، از 16 تا 26 شهریور به مناسبت برگزاری جشنواره ماه هشتم می‌توانند از موزه ملی ملک به صورت رایگان بازدید کنند.

به گزارش شهر، مهدی یساولی مدیر روابط عمومی این موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی با بیان این خبر افزود: «کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان موقوفه حاج حسین آقا ملک بر آستان مقدس امام هشتم شیعیان، هر سال در فاصله 10 روزه میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و میلاد امام رضا علیه‌السلام، جشنواره‌ای با نام ماه هشتم برگزار می‌کند. این جشنواره، فرصت مناسبی برای انجام و اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی در حوزه‌های گوناگون موزه‌ای و کتابخانه‌ای به ویژه در زمینه نسخه‌های کهن خطی به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: جشنواره ماه هشتم همچنین فرصت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها، بازنمایی و رونمایی آثار موزه‌ای و نسخه‌های خطی مرتبط با امام هشتم مانند سکه‌های ولایت‌عهدی امام رضا علیه‌السلام به شمار می‌آید.

به گفته مدیر روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در جشنواره ماه هشتم سال 1392، دوستداران و علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی- اسلامی با مجموعه‌ای گوناگون و متنوع از برنامه‌های علمی، تخصصی و همگانی در زمینه‌های یادشده روبه‌رو خواهند شد.

یساولی افزود: موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، امسال یک کار ویژه در حوزه شخصیت برجسته ابن سینا به ویژه کتاب مشهور قانون در طب و عرصه طب سنتی ایرانی- اسلامی انجام داده است که دستاوردهای آن در جشنواره به دوستداران این شخصیت و دانشمند جهانی عرضه خواهد شد. همچنین در این زمان، کارگاه‌های ویژه در زمینه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان و دوستداران عرصه فرهنگ می‌نوانند در فاصله روزهای 16 تا 26 شهریور به مناسبت دهه کرامت به رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، محوطه باغ ملی» بازدید کنند. ساعت بازدید از تالارهای موزه‌ای و نمایشگاه‌های جشنواره ماه هشتم، هر روز به جز جمعه‌ها از 8:15 تا 16:30 است.


نظر شما