چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۸
کد خبر: ۶۶۸۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران با نمایش آثار تازه‌ای از هنرمندان تجسمی آخرین ماه تابستان را از نیمه می‌گذرانند.

به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های ایده، گلستان، هما و ایوان در روزهای آینده میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ای از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.

گالری‌های ایده، ساربان، جرجانی، الهه و اعتماد نیز از هفته گذشته نمایشگاه‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

100 اثر از 100 هنرمند در گلستان

گالری گلستان از روز جمعه 15 شهرویر میزبان نمایشگاه سالانه «صد اثر صد هنرمند» خواهد بود. این نمایشگاه که با فروش ویژه آثار هنری همراه است، تا چهارم مهرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20، برای بازدید و خرید به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 مراجعه کنند.

کمی نزدیک‌تر در گالری ایده

نمايشگاه آثار عليرضا جوادي و وجيهه رجاييه با عنوان «كمي نزديك‌تر بيا»، روز جمعه 15 شهريورماه در گالري ايده افتتاح مي‌شود.

این نمايشگاه که در برگیرنده 14 اثر انتزاعی و خط نقاشی از این دو هنرمند است، ساعت 16 روز جمعه 14 شهريور افتتاح می‌شود و تا 21 شهريورماه ادامه دارد. علاقمندان براي بازديد مي‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 17 به گالري ايده واقع در خیابان كريم‌خان زند، خردمند شمالي، خيابان هجدهم، شماره 26 مراجعه كنند.

کلیله و دمنه معاصر در هما

گالری هما از روز جمعه 15 شهرویر میزبان مجموعه «کنش درون» علیرضا چیتایی خواهد بود.

علیرضا چیتایی بیشتر در حوزه سینمای مستقل و با جایزه رمی در کارنامه‌اش شناخته می‌شود. 11 فیلم کوتاه و انیمیشن او تاکنون در بیش از 50 جشنواره بین‌المللی به نمایش در آمده‌اند. چندی پیش نیز فیلم «خواب» ساخته چیتایی توسط کمپانی فرانسوی پارادوکس عرضه شد. در کنار فعالیت حرفه‌ای در مدیوم فیلم، عکس نیز یکی از دغدغه‌های همیشگی او بوده است؛ مشغله‌ای که به نمایش دو سری از آثارش در گالری گلستان و خانه هنرمندان منتهی شد.

مجموعه «کنش درون» این هنرمند نیز که در گالری هما به نمایش گذاشته می‌شود، نگاهی دارد تجریدی و فراواقعگرایانه به موضوع عواطف. هنرمند سعی دارد با به‌کارگیری رهیافت کلیله دمنه‌ای از همسانی حسی انسان و حیوان، جنبه‌های بشری موضوعش را نشانه رود.

چیتایی درباره این آثار می‌گوید: «سراغ حیوانات رفتم چون آن‌ها بی‌واسطه‌تر از آدم احساساتشان را ابراز می‌کنند. خشم، سکوت و اندوه انسان در لایه‌های بة‌خصوصی پنهان می‌شود ولی حیوانات در بیان آن به خود تردید راه نمی‌دهند. هرچند دلم می‌خواهد چنین پیش فرضی در ذهن بیننده به‌وجود نیاید.»

این نمایشگاه تا 26 شهریور در گالری هما برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن به گالری هما واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8 مراجعه کنند.

نقاشی‌خط در ایوان

نمايشگاه نقاشی و نقاشي خط با عنوان «پیوند سنت و نوگرایی» روز جمعه 15 شهرویر در نگارخانه ایوان افتتاح می‌شود.

در اين نمايشگاه 35 اثر نقاشی و نقاشی‌خطآزادهخمیسیو عقیل یوسفی به شیوه انتزاعی و نقاشی‌خط به نمایش گذاشته می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا چهارشنبه 20 شهریور همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به نگارخانه ایوان واقع در خیابان آفریقا، چهارراه شهید حقانی، کوچه کمان، شماره 25 ساختمان مرکزی انتشارات علمی و فرهنگی مراجعه کنند.

خیال ما در ایده

مجموعه تصویرسازی‌های هدی جزایری و بهناز نیکخواه‌منفرد با عنوان «در خیال ما» روز جمعه هشتم شهريورماه در گالری ایده اقتتاح شد. این نمایشگاه که دربرگيرنده 20 اثر تصویرسازی است، پرسوناژ محور است و فضای بين رويا و واقعيت را در مقابل مخاطبان قرار مي‌دهد. تصويرسازي‌هاي پرتره‌گونه نمايشگاه «در خیال ما» فضايي طنازانه از جامعه معاصر ايراني دارد؛ جهاني بر اساس روياها، توهم‌ها، غم‌ها و شادي‌ها كه در يك كليت در كنار هم قرار گرفته‌اند.

مجموعه تصویرسازی‌های هدی جزایری و بهناز نیکخواه‌منفرد تا 18 شهريورماه ادامه دارد. علاقمندان براي بازديد از این نمايشگاه مي توانند همه روزه از ساعت 10 تا 17 با مراجعه به گالري ايده واقع در خيابان كريم خان، خيابان خردمند شمالي، خيابان هجدهم، شماره 36، از آثار اين نمايشگاه ديدن كنند.

پنجره ای دیگر در گالری ساربان

گالری ساربان از روز جمعه هشتم شهریور میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «پنجره ای دیگر» است. این نمایشگاه تا 18 شهریور ادامه دارد و همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

گالری ساربان در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 واقع است.

نقاشی در گالری جرجانی

نمایشگاه نقاشی های آویده رازی روز جمعه هشتم شهریور در گالری جرجانی افتتاح شد. این نمایشگاه تا 18 شهریور ادامه دارد و علاقمندان می توانند همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ 1 مراجعه کنند.

خاطرات گمشده لاله

نمایشگاه نقاشی های رضا بیگناه با عنوان «خاطرات گمشده» روز جمعه 8 شهریور در گالری لاله افتتاح شد. گالری لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، تا 20 شهریور ماه همه روزه از ساعت 10 تا 19 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

آثار رهگذر در گالری اعتماد

نمایشگاهی از آثار کیمیا رهگذر با همکاری ولری بارنز (فیلمساز) و جولیا نایت (شاعر و بازیگر)، روز جمعه 8 شهریور در گالری اعتماد افتتاح شد. این نمایشگاه تا 19 شهریور ادامه خواهد داشت و گالری اعتماد واقع در خیابان با هنر(نیاوران)، سه راه یاسر، صادقی قمی، بوکان، دو راهی سمت راست، پلاک 4 همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 15 تا 20 پذیرای علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه است.


نظر شما