شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۷۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
منطقه 7 به استقبال دهه کرامت رفت؛
رئیس اداره فرهنگی شهرداری منطقه 7 از اجرای برنامه های ویژه ای به مناسبت دهه کرامت در این منطقه خبر داد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، هادی حسین زاده با اشاره به اینکه برنامه هاي بزرگداشت دهه کرامت با رويکرد ديني و مذهبي و شناساندن بزرگان دين به عنوان الگوهاي عملي زندگي اجرا می شود، افزود: به مناسبت میلاد امام  رضا (ع) در روز 26 شهریور ماه جشنی در فرهنگسرای اندیشه با عنوان جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم رئیس امور مساجد سطح منطقه حضور دارد، اعلام کرد: در این جشن به افرادی که ملقب به نام این امام بزرگوار هستند به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

به گفته رئیس اداره فرهنگی منطقه 7، دهه کرامت،دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(علیهالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام)  همراه است. همچنین این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دهه اول ذی‌القعده که  با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است ایام بسیار با سعادت و پر برکتی همچون میلاد امام رضا (ع) را در خود دارد، تصریح کرد: به مناسبت این میلاد فرخنده در 10 مسجد سطح منطقه جشن و مراسم مذهبی برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگی منطقه 7 با اشاره به آغاز برگزاری تورهای زیارتی سیاحتی به مناست دهه کرامت، تصریح کرد: این تورها تا 26 شهریورماه ادامه دارد و شهروندان هرمحله به اماکن زیارتی شهر تهران از جمله امامزاده صالح (ع)، امامزاده عین علی زین علی(ع) و شاه عبدالعظیم (ع) برده می شوند.

حسین زاده یادآور شد: در حال حاضر در ضلع جنوبی میدان امام حسین(ع) نمایشگاه تصاویر تخریب قبرستان بقیع به مناسبت سالگرد تخریب این قبرستان برپاست و تا دو روز دیگر نیز دایر است.

نظر شما