جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۷۱۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران با نمایشگاه‌‌های معدودی به استقبال آخرین روزهای تابستان می‌روند.

به گزارش خبرنگار شهر، گالری جرجانی از روز جمعه 22 شهریور میزبان نمایشگاهی تازه خواهد بود.

گالر‌های گلستان و هما نیز از هفته گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.


خاطره بر دیوارهای جرجانی

گالری جرجانی از روز جمعه 22 شهریور میزبان نمایشگاه چیدمان فواد علیجانی با عنوان «خاطره» است. این نمایشگاه در روزهای جمعه 22 شهریور، یکشنبه 24 شهریور و دوشنبه 25 شهریور برپا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از آن از ساعت 16:30 تا 20 به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ 1 مراجعه کنند.


100 اثر از 100 هنرمند در گلستان

گالری گلستان از روز جمعه 15 شهرویر میزبان نمایشگاه سالانه «صد اثر صد هنرمند» است. این نمایشگاه که با فروش ویژه آثار هنری همراه است، تا چهارم مهرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20، برای بازدید و خرید به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 مراجعه کنند.

کلیله و دمنه معاصر در هما

گالری هما از روز جمعه 15 شهریور میزبان مجموعه «کنش درون» علیرضا چیتایی است. علیرضا چیتایی بیشتر در حوزه سینمای مستقل و با جایزه رمی در کارنامه‌اش شناخته می‌شود. 11 فیلم کوتاه و انیمیشن او تاکنون در بیش از 50 جشنواره بین‌المللی به نمایش در آمده‌اند. چندی پیش نیز فیلم «خواب» ساخته چیتایی توسط کمپانی فرانسوی پارادوکس عرضه شد. در کنار فعالیت حرفه‌ای در مدیوم فیلم، عکس نیز یکی از دغدغه‌های همیشگی او بوده است؛ مشغله‌ای که به نمایش دو سری از آثارش در گالری گلستان و خانه هنرمندان منتهی شد.

مجموعه «کنش درون» این هنرمند نیز که در گالری هما به نمایش گذاشته می‌شود، نگاهی دارد تجریدی و فراواقعگرایانه به موضوع عواطف. هنرمند سعی دارد با به‌کارگیری رهیافت کلیله دمنه‌ای از همسانی حسی انسان و حیوان، جنبه‌های بشری موضوعش را نشانه رود.

چیتایی درباره این آثار می‌گوید: «سراغ حیوانات رفتم چون آن‌ها بی‌واسطه‌تر از آدم احساساتشان را ابراز می‌کنند. خشم، سکوت و اندوه انسان در لایه‌های بة‌خصوصی پنهان می‌شود ولی حیوانات در بیان آن به خود تردید راه نمی‌دهند. هرچند دلم می‌خواهد چنین پیش فرضی در ذهن بیننده به‌وجود نیاید.»

این نمایشگاه تا 26 شهریور در گالری هما برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن به گالری هما واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8 مراجعه کنند.


نظر شما