پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۷۳۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در آستانه مهرماه و با بازگشایی مدارس 25 تا 30 درصد به ترافیک معابر افزوده می شود، گفت: آمادگی صددرصد پلیس و اجرای تمهیدات خاص ترافیکی از جمله برنامه های ما برای بازگشایی مدارس است.
به گزارش شهر، حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: از روز اول مهرماه پلیس راهنمایی و رانندگی با آمادگی صددرصد و نیز به کارگیری هزار نفر نیروی کمکی طرح ویژه مهرماه را به اجرا درخواهد آورد.

وی ادامه داد: حدود یک میلیون و200هزار دانش آموز با آغاز به کارمدارس به مراکز آموزشی می روند که اگر تعداد دانشجویان و نیز کادر آموزشی را درنظربگیریم، بالغ بر 2 میلیون نفر جمعیت به جابه جایی های روزانه تهران افزوده خواهد شد که امر سبب می شود برنامه های ویژه ای را در راستای روان سازی ترافیک به اجرا بگذاریم .

افزایش کنترل محدود طرح زوج و فرد

رییس راهور تهران بزرگ بااشاره به آموزش رانندگان سرویس مدارس ابراز کرد: ساماندهی و آموزش رانندگان سرویس مدارس که امیدواریم تا اول مهرماه به 8 هزار نفربرسند، از جمله اقداماتی است که پلیس راهور به آن توجه دارد . چنانچه در دوسال گذشته هیچ گونه تصادف فوتی یا جرحی از سوی سرویس های مدارس مورد تایید؛ نداشتیم. امسال بالغ بر 20 هزار سرویس مدارس تایید شده خواهیم داشت که البته بحث ساماندهی معابر و کنترل ورود و خروج به محدوده های طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در دستور کار است.

وی همچنین بیان کرد: به سبب افزایش ترافیک معابر آغاز بازگشایی مدارس کنترل محدوده های زوج و فرد از 53 محدوده به 97 محدوده افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

برخورد با سرویس مدارس غیرمجاز

رحیمی همچنین افزود: رانندگان سرویس های مدارس تنها مجاز هستند در ساعات جابه جایی دانش آموزان تنها در محدوده زوج و فرد تردد کنند. درغیراین صورت با سرویس های مدارس متخلف برخورد خواهد شد. لازم به ذکراست ساعات ورود به محدوده زوج و فرد هیچ تغییری نخواهد کرد و رانندگان سرویس مدارس غیرمجاز، حق ورود به محدوده طرح ترافیک را ندارند.

حسین رحیمی با بیان اینکه سرویس مدارس مجاز دارای مشخصه های ویژه ای هستند، افزود: از والدین و مدیران مدرسه خواسته شده تا از پذیرش سرویس های مدارس غیرمجاز خودداری کنند. سرویس های مدارس مجاز دارای ویژگی هایی هستند که عبارت است از کارت سلامت برای راننده، برچسب معاینه فنی در بالا شیشه، رعایت ظرفیت و همچنین دارا بودن برچسب ویژه سرویس مدارس از جمله ویژگی های سرویس های مدارس مجاز است که با سرویس هایی که این موارد را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین رانندگان سرویس مدارس برای دانش آموزان دختر به ویژه دانش آموزان دبیرستانی باید از راننده های بانو باشد. از خانواده های محترم تقاضا می شود در صورت داشتن شکایت و گزارش تخلف از طریق سامانه 1888 شهرداری و نیز ارسال پیامک به سامانه 30004246 اطلاع رسانی کنند.

تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از اول مهرماه

رییس پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: یکی دیگر از طرح هایی که درآغاز بازگشایی مدارس به اجرا درخواهد آمد، طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا، آلاینده و فاقد معاینه فنی است.

وی در تشریح این موضوع افزود: با توجه به اینکه در شش ماه دوم سال ناپایداری هوا رخ خواهد داد و ترافیک معابر هم تا 25 الی 30 درصد افزوده خواهد شد که سبب افزایش آلودگی هوا می شود و نیز رخ دادن حوادث ناگوار در چند روز اخیر که حوادث دلخراشی بودند، لزوم کنترل نواقص فنی خودروها را بیش از پیش ضروری می نماید. از این رو از اول مهرماه با خودروهای فاقد معاینه فنی به شدت برخورد خواهد شد.

جریمه نتیجه عدم توجه به فرمان پلیس مدرسه

حسین رحیمی به تشکیل واحدهای پلیس مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: یکی دیگر از طرح های بازگشایی مدارس فعال کردن پلیس مدارس در مدارس شهر تهران است. در هر مدرسه 10نفر به عنوان پلیس مدرسه انتخاب شده اند که این امر در فرهنگ سازی درخصوص ایمنی دانش آموزان موثر است. لازم به ذکر است فرمان پلیس مدرسه در حکم فرمان پلیس بوده و عدم توجه به آن 50هزار تومان جریمه و سه نمره منفی را دربرخواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ازجمله اقدامات پلیس راهور بحث آموزش رانندگان است که می توان گفت اولویت اصلی اقدامات فرهنگی پلیس براین محور استوار گشته است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: در حال حاضر روزانه 4 هزار راننده متخلف در بیش از 30 کلاس آموزشی پلیس راهور شرکت می کنند که امیدواریم با آموزش این رانندگان تصادفات و تخلفات کاهش یابد. متاسفانه در سال گذشته آنها در بحث سرویس مدارس شاهد ده هزار تخلف بودیم که امیدواریم این روند در مهرماه 92 کاهش یابد.

وی همچنین تاکید کرد: در راستای ایمن سازی و آرام سازی معابر از 15 شهریورماه تا 15مهرماه هیچ گونه حفاری در سطح شهر تهران اجازه داده نخواهد شد.

وی گفت: همواره به توسعه حمل و نقل عمومی تاکید داشتیم و با توجه به تقاطع‌های زیادی که این بزرگراه دارد شاهد حجم زیاد مسافران خطوط اتوبوس BRT خواهیم بود. اما این بزرگراه مشکلاتی دارد که این ایرادات احصاء شده است و حتی دوستانمان در شهرداری حدود 80 درصد این ایرادات را نیز رفع کرده‌اند.

وی به جلسه اخیرش با معاون ترافیک شهردار تهران اشاره کرد و گفت: تلاش‌ها با اولویت رفع معایب بزرگراه امام علی (ع) شروع شده است و حتی پلیس پیشنهاد داشت که برای ایستگاه‌های BRT از پله‌های برقی استفاده شود که مسافران در داخل بزرگراه تردد نداشته باشند که این مساله از سوی مسئولان شهرداری در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه بزرگراه‌ها تاثیر زیادی در تردد خودروها دارند، گفت: بزرگراه یادگار و نیایش که دو سال پیش جزو حادثه‌خیزترین راه‌های پایتخت بودند امروز با انجام اقدامات ایمن سازی جزو بزرگراه‌های امن محسوب می‌شوند و از آنجایی که وجود این بزرگراه‌ها تاثیرگذار است باید ایرادات آنها احصا‌ و در جهت رفع آنها کنترل شود.

بنابرایت گزارش رحیمی با بیان اینکه سرعت مجاز لاین جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) 100 کیلومتر و لاین شمال به جنوب 80 کیلومتر است گفت: اخیرا شاهد کاهش مرگ شش تن در پنج بزرگراه بزرگ تهران (باکری، یادگار، ستاری، امام علی و صیاد شیرازی) بوده‌ایم که این توفیق مهمی است.

تمهیدات پلیس راهور در ایام اعزام حجاج

سردار رحیمی همچنین در مورد تمهیدات پلیس راهور در ایام سفرهای زائران بیت الله الحرام گفت: حدود 60 هزار نفر از مردم طی بیست روز آینده به خانه خدا مشرف می‌شوند که بالغ بر 20 هزار نفر از فرودگاه مهر آباد اعزام می‌شوند که طبیعتا باید تمهیدات خاصی در زمینه تردد آنها اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های یک، دو، چهار، پنج و شش صرفا برای تردد حجاج و همراهان آنها در نظر گرفته شده است، گفت: این پارکینگ‌ها ظرفیت 4000 هزار خودرو را دارند.

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه طرح بدرقه حجاج در دو مرحله اجرا می‌شود گفت: در طرح اول که از 22 شهریور ماه تا 17 مهرماه اجرایی می‌شود مربوط به بدرقه زائران بیت الله الحرام است که بر اساس این طرح، توقف در خیابان‌های منتهی به ترمینال‌ها از جمله بلوار فرودگاه،‌ معراج، حجاج ممنوع است.

وی با بیان اینکه 130 مامور ویژه به همراه پنج دستگاه جرثقیل در این طرح ویژه بدرقه کنندگان به کار گرفته شده‌اند گفت: همچنین به دلیل قرار گرفتن در هفته پایانی شهریور ماه و همچنین پروازهای ویژه ولادت امام رضا (ع)، هفته شلوغی را در پیش داریم و بر همین اساس به حجاج توصیه می‌شود حتی المقدور کمتر تردد داشته و تعداد بدرقه کنندگانشان را نیز به حداقل کاهش دهند.

رحیمی همچنین به مسافران پروازهای داخلی نیز توصیه کرد: با توجه به حجم ترافیک در این مدت، زمان را در نظر گرفته و زودتر حرکت کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین با اشاره به تمهیدات ترافیکی بازگشت زائران گفت: این تمهیدات ترافیکی از 28 مهرماه و مقارن با بازگشت زائران بیت الله الحرام تا 18 آبان ماه به مدت 20 روز برگزار می‌شود.

وی همچنین در مورد برخی اختلافات در مورد انتقال پرواز حجاج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: تقریبا بیش از دو سال است که پیگیر این انتقال هستیم و متاسفانه دستگاه‌ها علت عدم انجام این انتقال را به گردن یکدیگر می‌اندازند و به دلیل برخی مشکلات ترافیکی ما خواهان این انتقال هستیم اما متاسفانه تا الان این مهم محقق نشده و هر دفعه به بهانه‌ای این مسئله عقب می‌افتد که امیدواریم این مهم در آینده محقق شود.

نظر شما