جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۲
کد خبر: ۶۷۷۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع فرهنگ ترافیک در دنیا جا افتاده و در کشور ما نیز درحال نهادینه شدن است و به این منظور تمام نهادها و ارگان‌ها به همراه همه رسانه هاباید کمک کنند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد مهدی تندگویان با حضور در جمع اعضای ستاد استقبال از مهر 92 در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران، افزود: آموزش و فرهنگ سازی در موضوع ترددهای شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هدف نهایی دست اندرکاران حوزه ترافیک حفظ آرامش و تأمین سلامت شهروندان است.

وی در این نشست که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، روانی ترافیک را باعث آرامش روانی جامعه دانست و اظهار کرد: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ترافیک می تواند به آرامش مردم کمک کند.

مهندس تندگویان با اشاره به این که ترافیک صرفاً مختص به تهران نیست، تصریح کرد: سایر کلان شهرهای دنیا مانند توکیو نیز با ترافیک سنگین رو به رو هستند اما با وجود سنگینی ترافیک نظم و آرامش در جریان ترددهای شهری آن ها بر قرار است.

وی با بیان این که تولید خودرو و افزایش میزان استفاده از این وسیله در کل کشور به ویژه تهران در حال افزایش است،اضافه کرد: به همین دلیل نمی توانیم انتظار داشته باشیم روزی معضل ترافیک صد در صد حل شود بلکه در صورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری می توانیم منتظر ترافیکی آرام و منظم باشیم.

مهندس تندگویان با ذکر این نکته که اگر نهادهای دیگر نیز وظایف خود را به خوبی مدیریت شهری انجام می دادند، مشکلات بسیار کمتر می شد، گفت: شهرداری تهران وظایفش را خیلی خوب انجام می دهد و از این رو سایر نهادها نیز باید در کنار مدیریت شهری قرار گرفته و به کمک آن بیایند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که شورای شهر، شورای شهرداری تهران نیست بلکه شورای شهر است، خاطرنشان کرد: نهادهای ذیربط همچون استانداری و فرمانداری نیز باید به کمک مدیریت شهری آمده و در تحقق مدیریت یکپارچه شهری مشارکت کنند.
نظر شما