پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۰
کد خبر: ۶۷۸۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: دوره های مهارت های اجتماعی و شهروندی، نیازی عمومی ست که کمتر به آن پرداخته شده است.
به  گزارش خبرنگار شهر، امیر خوراکیان ،امروز با حضور در برنامه تلویزیونی «اردیبهشت» شبکه چهار سیما با اشاره به شروع دوره های جدید آموزش مهارت های اجتماعی و شهروندی این سازمان در 1200 رشته، گفت: شهروندان برای اطلاع از این دوره ها می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه نظام آموزشی (سینا) یا از طریق تماس با شماره 1837 اطلاعات مورد نیاز را در مورد این دوره ها کسب کند.

وی افزود: علاوه براین در 5 فروشگاه شهروند نیز مشاورانی حضور دارند که به معرفی این دوره ها می پردازند.

خوراکیان در ادامه با اشاره به برخی از عناوین این دوره ها در حوزه خانواده، تصریح کرد: در این دوره ها نکات و مسائل مهمی بیان می شود که می توانیم در ریشه یابی مشکلات خانواده ها این مسائل و معضلات را ببینیم.

وی اظهارداشت: برای این دوره ها اکنون در حال تهیه کتاب درسی هستیم. درحال حاضر بیش از 100 عنوان کتاب آموزشی برای این دوره ها در دست تهیه داریم که نزدیک به 30 عنوان آن تدوین شده است.

وی یادآورشد: با توجه به این که شهروندان نسبت به برخی از این دوره ها آشنایی نداشته و یا این نیاز در خانواده شان وجود دارد اما نسبت به این نیاز آگاهی ندارند، بروشورهایی برای معرفی این دوره ها تهیه شده تا شهروندان بتوانند اطلاعت مناسبی در مورد هریک از این کلاس های آموزشی دریافت کنند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مورد هزینه های دوره های آموزش مهارت های اجتماعی و شهروندی نیز گفت: هزینه های این دوره ها بسیار کم است و سعی کرده ایم تسهیلاتی نیز برای شهروندان در برخی مناطق خاص در نظر بگیریم.

خوراکیان در مورد گسترش این دوره ها در دیگر مراکز فرهنگی از جمله کانون های مساجد نیز، تصریح کرد: در حال حاضر قصد داریم این دوره ها به صورت متمرکز در فرهنگسراها اجرا شود تا پس از ارزشیابی و احصاء مشکلات و کاستی های احتمالی نسبت به گسترش این الگوی آموزشی اقدام کنیم.

وی با بیان این که برای تدوین این دوره ها بررسی های جامعی انجام شده است، تاکید کرد: این پیش بینی وجود دارد که این طرح زودتر از آنچه تصور می شود، در تمام کشور الگو می شود. 

وی اظهار داشت: تا کنون به صورت محتوایی و برنامه ریزی شده الگوی جامعی برای اوقات فراغت در کشور نداشته‌ایم. الگویی که متناسب با نیازهای نسل  جدید و مسائل خانواده ها باشد. در این زمینه بیشتر به برگزاری کلاس هایی همانند نقاشی و خوشنویسی  که دوره های بدی نیستند اما پاسخگوی دغدغه های زندگی های امروزی نیست، پرداخته شده است.

خوراکیان تصریح کرد: دوره‌های مهارت‌های اجتماعی و شهروندی، نیازی عمومی ست که کمتر به آن پرداخته شده است و در حال حاضر با انجام یک بررسی علمی 2 ساله این دوره ها تدوین و آماده شده که امیدواریم بتوانیم به گسترش هرچه بیشتر آن بپردازیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یادآورشد: بعضی نیازها در جامعه هست که ما نسبت به این نیازها غفلت داریم، بنابراین تلاش شده این نیازها واقعی که مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته می‌شود برای شهروندان تبیین شود تا نسبت به آن آگاه شوند.
مطالب مرتبط
نظر شما