به گزارش شهر، كتاب «صد آگهي نشريات» كه در برگيرنده تاريخنگاري و آثار اگهيهاي تبليعاتي دهه 20 تا 50 شمسي است كه با گردآوري و نگارش فرشيد پارسيكيا توسط انتشارات ايده منتشر ميشود.
اين كتاب از مجموعه كتابهاي 100 انتشارات ايده است كه قصد دارد در اين كتاب روند هنري و تاثيرگزاري تبليغات را در دهههاي اوليه حضور آگهيهاي تجاري در مطبوعات ايران برررسي كند. در اين كتاب 100 آگهي مهم و تاثيرگزار در دهههاي 20 تا 50شمسي ارائه شده است تا مخاطب با روند سير صعودي، تبليغات و پيشرفت هنر گرافيك در مطبوعات ايران آشنا شود.
فرشيد پارسيكيا مولف جوان اين كتاب از طراحان و مدرس گرافیک است، او نزدیک به یک دهه تجربه تصویرسازی و گرافیک مطبوعاتی دارد و تاكنون با نشریاتی چون چیستا، آناهید، لیکو، دانش و مردم و... همکاری داشته است. كتاب «صد آگهي نشريات» به زودي توسط انتشارات ايده در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.