پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۷۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
شهردار منطقه 19 از آغاز ثبت نام طرح سراسری آموزش شهروند الکترونیک در سراهای محلات نواحی 5 گانه این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهندس عباداله فتح الهی با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سواد دیجیتال (IT) شهروندان با آموزش دوره های رایگان شهروند الکترونیک و نیز ایجاد بستر لازم برای آموزش مجازی به تمامی سازمانهای تابعه شهرداری جهت ارائه برنامه های آموزشی و فرهنگی به شهروندان است.
وی افزود: این طرح در قالب 3 مرحله شامل پیش ثبت نام شهروندان توسط خانه های IT و خانه های علم و زندگی، توجیه افراد و در نهایت ثبت نام نهایی و ارجاع متقاضیان به محلات انجام خواهد شد. 
فتح الهی تصریح کرد: شهروندان با ثبت نام در این طرح می توانند از 186ساعت آموزش رایگان با موضوع فناوری اطلاعات، خدمات الکترونیک شهری، زبان انگلیسی، مهارت‌های 7 گانه کامپیوتر و سایر مهارتها  بهره‌مند شوند، ضمن اینکه شهروندان با عضویت در این سامانه از تسهیلات باشگاه شهروند الکترونیک نیز بهره خواهند برد.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام و بهره برداری از این کلاسها عموم شهروندان آزاد است افزود: علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به سرای محلات مراجعه کنند. همچنین این سیستم آموزشی توسط دانشگاه تهران اجرا و پس از اتمام دوره مدارک معتبر و گواهینامه این دانشگاه به بهره‌مندان اعطا می‌شود. 
شهردار منطقه خاطرنشان کرد: اجرای طرح آموزش شهروند الکترونیک علاوه بر تاثیر بر بهبود کیفیت زندگی شهری از طریق ارتقا سواد عمومی، رفاه اجتماعی، کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری و هزینه‌های آموزشی، اهدافی چون جلوگیری از اتلاف منابع مادی و انسانی را محقق می سازد.

نظر شما