جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۸۳۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: 4 نفر در جریان خرابکاری در یکی از مراکز هسته ای شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش شهر، علی اکبر صالحی روز شنبه در  حاشیه همایش یگان های حفاظتی سازمان های دولتی گفت: چندی قبل در جریان فعالیت تعدادی خرابکار در مراکز هسته ای قرار گرفتیم که با شناسایی آنها اجازه دادیم آنها فعالیت شان را ادامه دهند تا در زمان مناسب و دسترسی به جزئیات دستگیر شوند.
 
وی ادامه داد: 4 نفر از این افراد در زمان بزنگاه دستگیر شدند و بازجوییها از آنها ادامه دارد. اکنون نیز اجازه دهید بیشتر در این مورد اطلاع رسانی نکنم چرا که این افراد در مراحل بازجویی هستند اما باید باز هم تاکید کنم که تمامی فعالیت این افراد تحت نظر قرار داشت.
 
ایجاد یگان متخصص مقابله با بدافزارهای مراکز هسته‌ای
صالحی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اقدامات گسترده سیاسی در خصوص پرونده هسته‌ای و نشانه های امیدبخش نسبت به آینده، برخی کشورها ساکت نخواهند نشست و علاقه ندارند مسائل هسته ای ایران حل شود. آنها در این زمان تلاش خواهند کرد با اقدامات خرابکارانه سد راه موضوع ایران باشند.
 
صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از روزی که به سازمان انرژی اتمی بازگشتم، دستور ویژه برای یگان حفاظت صادر کردم، تصریح کرد: با دستور ویژه یگان حفاظت به همراه نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی به صورت منسجم و با هماهنگی مشغول مراقبت از تاسیسات هسته‌ای هستند تا بتوانیم جلوی اقدامات خرابکارانه را بگیریم.
 
وی از تشکیل یگان متخصص مقابله با بدافزارها در سازمان انرژی اتمی خبر داد و افزود: بدافزارها همیشه در حال فعالیت هستند و ما اقدامات لازم را انجام داده ایم، از زمان شیوع ویروس استاکس نت سازمان انرژی اتمی وارد مقابله شد. اکنون سیستم های حفاظتی و کامپیوتری ارتقاء یافته است، ضمن اینکه سیستم های متصل به اینترنت را نیز جداسازی کرده ایم. اکنون یگان متخصصی در این زمینه مشغول به فعالیت است که باعث شده با توجه به تخصص آنها شاهد ظرفیت مناسبی در سطح مراکز هسته ای کشور باشیم.
برچسب ها: هسته ای ، خرابکاری
نظر شما