شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۸
کد خبر: ۶۸۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
معاون شهردار تهران در دیدار با رییس پلیس راهور تهران مطرح کرد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیران این معاونت به مناسبت «هفته نیروی انتظامی» با حضور در یگان پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، ضمن تبریک فرا رسیدن «هفته ناجا» با رییس پلیس راهور تهران بزرگ و فرماندهان این یگان دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رییس پلیس راهور تهران بزرگ با تشکر از پشتیبانی های مدیریت شهری از پلیس راهور، بخش اعظم موفقیت این یگان را مرهون این حمایت های بی دریغ در زمینه اختصاص بودجه و در زمینه اجرای طرح های ترافیکی دانست و تاکید کرد: در حوزه فرهنگ  ترافیک کارهای ارزشمند و زیبایی انجام شده است.

سردار رحیمی: با اجرای 3 هزار نمایش ترافیکی 500 هزار دانش آموز آموزش دیدند

سردار رحیمی با اشاره به این که پلیس راهور از ظرفیت های مدیریت شهری حداکثر بهره برداری را به عمل می آورد، گفت : به عنوان نمونه سال گذشته با اجرای سه هزار نمایش ترافیکی در سه هزار مدرسه ابتدایی شهر تهران، مفاهیم آموزشی در زمینه عبور و مرور ایمن در شهر به بیش از 500 هزار دانش آموز ابتدایی آموزش داده شد.

وی با بیان این که هر چند ارتقای فرهنگ ترافیک موضوعی قابل اندازه گیری نیست اما آثار و شواهد آن به راحتی در سطح شهر قابل مشاهده است، افزود: به عنوان نمونه بخش زیادی از موتورسواران قانون پذیر شده اند و وضعیت سابق را که یک باره 50 موتورسوار با هم از چراغ قرمز رد می شدند یا این که حرکت در پیاده رو را برای خود یک حق می دانستند، کمتر شاهد هستیم.

سردار رحیمی با تاکید بر این که بخش اعظم ارتقای انضباط اجتماعی مرهون استفاده از امکانات و ظرفیت های مدیریت شهری به ویژه در حوزه کنترل هوشمند ترافیک است، اعلام کرد: به حداقل رسیدن ورود خودروهای غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک و رعایت سرعت مجاز در بزرگراه ها به دلیل توسعه دوربین های کنترل ترافیک، از نشانه های کاهش تخلفات رانندگی است.

تهران ویترین جمهوری اسلامی ایران است

سردار رحیمی با اشاره به این که در بحث فرهنگ ترافیک طی دو سه سال اخیر در تهران یک انقلاب رخ داده که بخشی از این تحول عظیم را در کاهش حوادث و سوانح ترافیکی به دلیل اصلاح رفتار رانندگان و موتورسواران شاهد هستیم، گفت: تهران ویترین جمهوری اسلامی ایران است و تمام دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای تصمیم گیر به دقت تحولات آن را زیر نظر دارند.

وی با بیان این که ترافیک محصول تجمع خودروها و حجیم شدن تعداد خودروها در محلی محدود است، افزود: به همین دلیل اجرای پروژه های عمرانی و توسعه شبکه معابر شهری یک ضرورت است و پلیس راهور از هر طرحی که باعث تسهیل در عبور و مرور شده و به روانی ترافیک کمک کند و باعث شود تا مردم حتی یک دقیقه زودتر به مقصد خود برسند نیز حمایت می کند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر این که ارتقای انضباط اجتماعی به عنوان موضوعی زیر ساختی و زیر بنایی، مهم-ترین نیاز امروز جامعه ما محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این دو مجموعه با همکاری و همدلی یکدیگر پاسخ به این نیاز مهم که نتیجه آن ایجاد جامعه‌ای منضبط و برقراری ثبات در جامعه است را به صورت ویژه در دستور کار مشترک خود قرار داده‌اند.

تشکری هاشمی: دوران جزیره ای کارکردن سپری شده است

از سوی دیگر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این دیدار با تبریک «هفته نیروی انتظامی» و تشکر از  تلاش‌های نیروی پر تلاش پلیس گفت: ایجاد امنیت و تامین آرامش مردم و در مجموع برقراری انضباط اجتماعی موجود در کشور، مرهون زحمات نیرو‌های زحمتکش پلیس و نشانه وفاداری مردم به نظام و خدمت¬گزاری مسئولان نظام به مردم است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره  به این که در این دوران کار کردن در نظام، خوشبختانه مفهوم جزیره‌ای خود را از دست داده و جای آن را تفکر سیستمی گرفته، افزود: از این‌رو تمام اجزای شهر باید مانند چرخ دنده‌های یک ساعت با دقت و منظم کار کنند تا شهر به شهری موفق تبدیل شود.

وی با بیان این که ارتباط پلیس راهور و مدیریت شهری در تهران در اوج خود قرار دارد، تاکید کرد: رابطه این دو مجموعه در تهران به الگویی برای سایر شهرها و کلان شهرهای کشور تبدیل شده و هماهنگی‌ها و همکاری‌های مشترک و اشتراک نظر این دو نهاد به موفقیت در شهر منجر شده است.

700 کیلومتر فیبر نوری اجرا و 400 تقاطع هوشمند شده است

مهندس تشکری هاشمی با تاکید بر این که مدیریت شهری برای خدمت به مردم در هیچ دوره¬ای نه در جا زده و نه عقب‌گرد کرده، اظهار کرد: با تمام توان و ظرفیت خود سعی کرده‌ایم تا در کنار پلیس راهور، امکانات و لجستیک مناسب برای فعالیت این یگان را آماده و فراهم کنیم تا این مجموعه بتواند به بهترین شکل ممکن به ماموریت‌های خود بپردازد.

وی افزایش تعداد دوربین های نظارت تصویری تهران از 70 دستگاه به حدود یک هزار دستگاه در حال حاضر را از جمله این امکانات اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این حدود یک هزار دستگاه دوربین تخصصی از جمله دوربین¬های کنترل محدوده طرح ترافیک، کنترل سرعت در بزرگراه¬ها و عبور از چراغ قرمز نیز در سطح شهر نصب شده است.

معاون شهردار تهران در پایان توسعه شبکه فیبر نوری به طول 700 کیلومتر و هوشمندسازی 400 تقاطع را از دیگر اقدامات مدیریت شهری بر شمرد و خاطرنشان کرد: امروز با افتخار می توانیم اعلام کنیم شبکه معابر شهری و جریان ترافیک شهر تهران با حدود دو هزار دوربین شامل یک هزار دوربین نظارت تصویری و یک هزار دوربین تخصصی به صورت لحظه ای کنترل می شود. 
نظر شما