دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۳
کد خبر: ۶۸۵۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران شهر تهران مطرح کرد
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران شهر تهران گفت: ۴۶۲ دانش‌آموز تهرانی به همراه مربیان خود امروز در قالب اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی عازم مناطق عملیاتی می‌شوند که برای حمل و نقل آنها از قطار استفاده می‌شود.
به گزارش شهر اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از روز 13 مهر با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش عازم مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شد.امروز شنبه 20 مهر نیز کاروان راهیان نور دانش‌آموزان تهرانی عازم مناطق عملیاتی جنوب می‌شود.

پریا فروهر رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران شهر تهران در این خصوص گفت: 462 دانش‌آموز تهرانی امروز با بدرقه مسئولان آموزش و پرورش و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عازم مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور می‌شوند.

وی افزود: این دانش‌آموزان از مناطق دوکوهه، فتح المبین، شلمچه،‌گردان تخریب و مسجد جامع خرمشهر بازدید می‌کنند که در روز سه شنبه دعای عرفه را در شلمچه قرائت می‌کنند.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران شهر تهران با اشاره به اینکه دانش‌آموزان 4 روز از مناطق عملیاتی بازدید کرده و سپس عازم تهران می‌شوند، گفت: تمام دانش آموزان با قطار به منااطق عملیاتی جنوب رفته و با قطار نیز برمی‌گردند که دانش آموزان سال دوم متوسطه به این اردوها اعزام می‌شوند. البته در شهرهای اندیمشک و خرمشهر برای جابه جایی به مناطق عملیاتی از 11 اتوبوس برای دانش‌آموزان استفاده می شود.

فروهر در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس‌های مورد استفاده اسکانیا است؟ عنوان کرد: در این زمینه اطلاعی ندارم.

تعدادی از دانش‌آموزانی که در اردوهای راهیان نور شرکت کرده‌اند درخصوص اجباری بودن اردوهای راهیان نور عنوان کردند: این اردوها اجباری نیست اما تا سال گذشته حضور در این اردوها در قالب درس آمادگی دفاعی 8 نمره داشت و به نوعی اجباری بود.

علی اصغر فانی نیز در خصوص اجباری بودن اردوهای راهیان نور گفت:‌تمام اردوهای آموزش و پرورش اختیاری است و هیچ اجباری برای حضور در این اردوها وجود ندارد و دانش‌آموزان با رضایت والدینشان در این اردوها حضور می‌یابند.

منبع: تسنیم
نظر شما