جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۶
کد خبر: ۶۸۵۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کارگاه آشنایی با پرنده نگرى و تصوير سازى پرندگان برای منتخبین نخستین دوره تصويرسازى محيط زيست در ایوان شمس برگزار می شود.
به گزارش شهر، کارگاه تئوری پرنده شناسی و پرنده نگرى ۲۲ مهرماه و كارگاه تصويرسازى پرندگان ۲۳ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس برای برگزیدگان نخستین دوره تصويرسازى محيط زيست با محوريت پرندگان برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این کارگاه بالا بردن سطح کیفی آثار هنرمندانى است كه در نخستين دوره تصويرسازى محيط زيست منتخب شده‌اند.

کارگاه آشنایی با پرندگان با حضور پرویز بختیاری استاد پرنده شناسی و پرندهنگرى بصورت تخصصی 22مهرماه برگزار  می‌شود.

همچنین کیانوش غریب پور از اساتید تصویرگری کشور نیز 23 مهرماه کارگاه آموزشی تصويرسازى پرندگان را برای ٢٠ هنرمند انتخاب شده برگزار می کند.

کارگاه عملی آشنایی با پرندگان ایرانی نیز به زودی در یکی از مناطق طبیعی کشور برپا می شود.

حضور ٢٠ هنرمند برگزيده در این کارگاه‌ها الزامی‌ است.

اين كارگاه ها رايگان بوده و هنرمندان وجهى پرداخت نخواهند كرد.

برگزیدگان باید در روزهای یاد شده به آدرس تهران بزرگراه شهید گمنام (جلال آل احمد)، تقاطع بزرگراه کردستان، مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس مراجعه کنند.

گروه هنرى پیله بهشت نخستین بار ۱۶ شهریورماه سال جاری بود که با انتشار فراخوان از تصویرگران دوست دار محیط زیست دعوت به عمل آورد تا در نخستین پیوند هنر و محیط زیست با محوریت تصویرسازی پرندگان مشارکت کنند که با پایان مهلت یاد شده در نهایت 268 هنرمند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند.

هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی هنرى، تقویت جایگاه طبیعت در عرصه هنر، پیوند هنر و طبیعت از دریچه ای جدید و ثبت گونه‌های مختلف پرندگان توسط هنرمندان اعلام شده است.
هنرمندان برگزیده برای تصويرسازى پرندگان به انتخاب فاطمه رادپور، مهکامه شعبانی و کیانوش غریب پور متعاقباً معرفی خواهند شد.

آثار خلق شده این هنرمندان در خانه هنرمندان ایران به معرض نمایش گذاشته می‌شود.
این رویداد توسط گروه هنری پیله بهشت با حمایت انجمن تصویرگران ایران، شهرداری تهران، خانه هنرمندان و سازمان آگهی های روزنامه ایران برگزار می شود.

علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی www.cpart.ir  مراجعه کنند.
نظر شما