جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۸۹۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
مظفر در همایش تاکسیران برتر خبر داد:
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، گفت: رشته دانشگاهی تاکسیرانی برای اولین بار در دانشگاه علمی کاربردی در معرض انتخاب متقاضیان قرار خواهد گرفت و دانشکده ویژه آن طی هفته‌های آینده افتتاح خواهد شد.
به گزارش شهر، میثم مظفر در نخستین جشنواره تاکسیران برتر که عصر دیروز در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی تهران دارای ظرفیت عظیمی در حوزه فرهنگ‌سازی عمومی است، اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی با داشتن 80 هزار تاکسی روزانه حدود 4.5 میلیون مسافر را جابجا می‌کند که این وضعیت نشانگر ظرفیت کم‌نظیر و قابل توجه این ناوگان است.
 
وی با بیان اینکه رفتار این شبکه گسترده در ارتباط با فرهنگ ترافیکی بی‌بدیل و جریان‌ساز است، ادامه داد: اگر 80 هزار تاکسی تصمیم به ملتزم بودن به نظم و قانون بگیرند و جلب رضایت مردم را سرلوحه کارشان قرار دهند اتفاق قابل توجهی در این حوزه رخ خواهد داد.
 
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطر نشان کرد: از چند هفته گذشته در رسانه ملی با پخش برنامه "سلام تاکسی" که شامل 15 قسمت طنز بود سعی شد به اصلاح رفتار راننده و مسافر پرداخته شود.
 
مظفر تصریح کرد: رشته دانشگاهی تاکسیرانی برای نخستین بار در دانشگاه علمی - کاربردی در معرض انتخاب متقاضیان قرار داده خواهد شد. این رشته به عنوان یک رشته علمی و کاربردی خواهد بود و مرکز آموزشی و دانشکده تاکسیرانی را طی چند هفته آینده افتتاح خواهیم کرد.
 
وی هدف از برگزاری جشنواره تاکسیران برتر را ارتقاء رفتار تاکسیران‌ها، ارتقاء شان آنها و ارتقاء فرهنگ تاکسیران‌ها دانست و گفت: از طریق این جشنواره افزایش انگیزش در سیستم اجتماعی تاکسیران‌ها را شاهد باشیم.


رئیس پلیس راهور تهران: قانونمداری برای تاکسیران‌ها یک ضرورت است

همچنین سردار حسین رحیمی در جشنوراه تاکسیران برتر به قانونمداری و ارتقاء فرهنگ خدمت‌رسانی در حوزه تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: فرآیند کار ما مدیریت ترافیک است، بر این اساس آمار تصادفات و اعمال قانون به تفکیک دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف با تفکیک نوع خودرو و تصادف رخ داده آنالیز می‌شود اما آمارهای مربوط به تاکسیران‌ها از حیث اعمال قانون و تصادفات روند بسیار مثبتی دارد که آن هم به دلیل کارهای فرهنگی انجام شده در سال‌های اخیر است.
 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مطلبی که باید به آن توجه کرد، قانونمداری است، ادامه داد: قانونمداری یکی از شعارهای این جشنواره بوده بنابراین می‌توان گفت این امر مهمترین موضوع اثرگذار است که تحقق آن خواسته مقام معظم رهبری نیز است.
 
تاکسیران‌ها سفیران فرهنگ ترافیک می‌شوند
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه قانونمداری در حوزه حمل و نقل به ویژه برای تاکسیران‌ها یک ضرورت به شمار می‌آید تصریح کرد: 4 میلیون سفر در روز توسط تاکسیران‌ها مدیریت می‌شود و برخی از آنها ده‌ها بار مسیر یک خیابان را تردد می‌کنند. اگر این رفت و آمد در چارچوب قانون و مقررات باشد شک نکنید که تاکسیران‌ها را به عنوان سفیران فرهنگ ترافیک تبدیل خواهد کرد.
 

رحیمی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری یکی دیگر از شعارهای این جشنواره است، گفت: متاسفانه دولت، شورای شهر و شهرداری را زیر سوال می‌بریم که چرا فلان کار انجام نشد ولی بی‌تعارف باید گفت در ایجاد یک جامعه مسئول کمتر قلم‌ زده و مطلب گفته‌ایم. اگر هر فردی به تناسب نوع مسئولیتش در قبال ناهنجاری‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد مسئولیت‌پذیر باشد وضعمان این نخواهد بود.
 
وی خاطر نشان کرد: یک تاکیسران باید توجه داشته باشد که چه مسئولیتی در قبال مسافران و جامعه دارد و این سوال را از خود بپرسد که آیا واقعا این کار را به درستی انجام می‌دهد؟ اگر چنین امری محقق شود مطمئن باشید مشروعیت و مقبولیت تاکسیران‌ها بین شهروندان افزایش خواهد یافت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: چه خوب است تاکسیران‌ها قبول کنند باید در ساعات عصرگاهی خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند. تاکسیران‌ها باید توجه کنند در مواقعی که شاهد بارندگی هستیم حجم مسافران افزایش می‌یابد و اینجا نیاز است به عنوان یک راننده به وظایفتان آگاه باشید.
 
سردار رحیمی افزود: تمام سعی و تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی در وهله نخست فرهنگ‌سازی است که خوشبختانه در حال حاضر کار فرهنگی مشترکی در حال انجام است که در کنار آن بحث نظارت برای اینکه خدمت بهتری به مردم ارائه شود، دنبال می‌شود.

تقدیر از تاکسیران‌های برتر
در پایان این مراسم از تاکسیران‌ها برتر در حوزه‌های قانون‌مداری، مسئولیت‌پذیری، مشتری‌مداری، امانت‌داری، ایثار، رزق حلال و برکت تقدیر شد.
 
در بخش امانتداری از 3 تاکسیران به نام‌های غلامعلی ابراهیم‌زاده و فضل‌الله کشاورز افشار که هر یک کیفی پر از پول و 600 میلیون تومان پول به همراه مقدار زیادی طلا را به صاحبانشان بازگردانده بودند تقدیر شد.
 
در حوزه ایثار از رسول رحیم‌زاده به دلیل خاموش کردن پست برق در خیابان ولیعصر و جلوگیری از 200 میلیون تومان ضرر و همچنین مجتبی برخورداریان در اطفای حریق یک خودروی وانت تقدیر شد.

در جشنواره دیروز، احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران، الهه راستگو و مجتبی شاکری دو عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، سیدجعفر تشکری‌هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، سردار رحیمی رئیس پلیس راهور و حجت‌الاسلام زائری حضور داشتند.
نظر شما