جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۳
کد خبر: ۶۹۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: 98 درصد مردم ما قانون مدارند و تنها 2 درصد قانون گریز بوده و قوانین را زیر پا می گذارند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، آیین پایانی دوره آموزش رانندگان تاکسی پایتخت تحت عنوان «طرح تعالی تاکسی مدرسه» طی مراسم ویژه‌ای از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محل پارک آموزش ترافیک پونک برگزار شد. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این مراسم رویکرد جامعه محوری و مردم مداری را راهبرد اصلی پلیس و شهرداری تهران اعلام کرد و گفت: 98 درصد مردم ما قانون مدارند و تنها 2 درصد قانون گریز بوده و قوانین را زیر پا می گذارند.

سردار رحیمی آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک را طلیعه فعالیت های ترافیکی عنوان کرد و افزود: اصلی ترین حلقه مفقوده در بحث ترافیک، موضوع آموزش و فرهنگ سازی است.

وی با اشاره به این در کشور 15 میلیون دستگاه خودرو و 10 میلیون دستگاه موتورسیکلت وجود دارد، اظهار کرد: در بحث آموزش با گستره وسیعی از مردم رو به رو هستیم و از این رو جمعیت هدف خود را رانندگان حمل و نقل عمومی قرار داده ایم.

سردار رحیمی با بیان این که هر سال در کشور به دلیل تصادفات رانندگی حدود 20 هزار نفر کشته و 100 هزار نفر مصدوم و مجروح می شوند، تصریح کرد: در بحث آموزش و فرهنگ سازی در آغاز راه هستیم و لازم می دانم از حضور و مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این خصوص صمیمانه سپاس گزاری می کنم.

وی با ذکر این نکته که طی دو سال گذشته حتی یک نفر از دانش آموزانی که در تهران از سرویس مجاز مدرسه استفاده کرده اند مصدوم نشد، اضافه کرد: دانش آموزان نه تنها فرزندان دلبند پدر و مادرهایشان نیستند بلکه سرمایه های جامعه و آینده سازان کشور اسلامی مان هستند.
 
سردار رحیمی موضوع آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک را باعث کسب اعتبار و وجهه برای مردم و مسئولان دانست و گفت: رانندگان تاکسی به ویژه رانندگان سرویس مدارس باید با با سایر رانندگان تفاوت داشته و از همه قانون مدارتر باشند.
 
وی از رانندگان تاکسی به عنوان سفیران فرهنگ ترافیک که رفتار آن ها می تواند الگوی سایر رانندگان باشد نام برد و افزود: اولویت اصلی و اساسی پلیس و اعتقاد و باور نیروی انتظامی کار بر روی ارتقای فرهنگ جامعه به ویژه فرهنگ ترافیک است.

سردار رحیمی در پایان با تأکید بر این که سه سال است تهران رتبه نخست ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش تلفات و جراحات ناشی از تصادفات رانندگی را در سراسر کشور کسب کرده، خاطرنشان کرد: این مهم با مشارکت مدیریت شهری در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ سازی حاصل شده است.

در این مراسم مهندس میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، سرهنگ عین ا... جهانی معاون آموزش پلیس راهور تهران بزرگ و احمدرضا ایمانی رییس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران، به ترتیب گزارش های جداگانه ای از نحوه تعامل و مشارکت دستگاه های دست اندرکار در موضوع آموزش رانندگان سرویس مدرسه ارائه کردند.
 
گفتنی است در پایان مراسم مذکور که با حضور مهندس سید مهدی حسینی پویا  قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک و با شرکت جمعی از رانندگان سرویس مدرسه و مدرسان این دوره به میزبانی شهرداری منطقه 5 برگزار شد، جمعی از کودکان ملبس به لباس پلیس مدرسه با اهدای شاخه های گل از خدمات مسئولان حاضر به منظور حفظ ایمنی آن ها در مسیر رفت و برگشت به مدرسه قدردانی کردند. 
نظر شما