جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۰
کد خبر: ۶۹۰۵۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در جلسه‌ با وزیر ارشاد توافق شد ایشان بازدیدی از مجموعه باغ کتاب تهران داشته باشند و نیازهایی که این وزارتخانه برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران دارد را اعلام کند.
به گزارش شهر، سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دقایقی پیش از باغ کتاب تهران بازدید کرد که علی‌اکبر اشعری مدیر پروژه باغ کتاب تهران وی را برای بازدید همراهی می‌کرد.

زمان افتتاح دقیق پروژه باغ کتاب تهران باید از سوی شهرداری تهران اعلام شود

اشعری درباره روند ساخت باغ کتاب تهران و آیا این باغ تا هفته کتاب به بهره‌برداری خواهد رسید، می‌گوید: هنوز پروژه باغ کتاب تهران تکمیل نشده است.

وی اضافه می‌کند: بودجه باغ کتاب تهران در دست شهرداری تهران است به همین منظور شهرداری تهران بهتر از بنده می‌تواند زمان دقیق افتتاح این باغ را اعلام کنند.

در ادامه سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره این پرسش که باغ کتاب تهران منتظر بودجه و اعتبار خاص برای تکمیل پروژه است آیا شهرداری تهران برای تکمیل این پروژه تدابیری اندیشیده است، بیان می‌کند: باغ کتاب تهران از جمله پروژه‌های مصوبی است که خوشبختانه در سال 92 هم دارای کد پروژه و هم اعتبار است.

 
بازدید جنتی از باغ کتاب و اعلام نیازهای لازم برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران 

وی با بیان اینکه کار پروژه باغ کتاب تهران برابر با اعتبارش، دنبال می‌شود، اضافه می‌کند: یک بحث باغ کتاب تهران، فیزیک و ساختمان اصلی این باغ است که ساخت فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم هم در حال اتمام است و دیگری فضای پیرامونی این باغ شامل پارکینگ، دریاچه و نمایشگاه‌های جانبی است که آنها قاعدتاً باید اعتبارات جدیدی برای سال 93 و یا در متمم بودجه 92، شورای محترم در نظر بگیرد تا کار این پروژه را به اتمام برسانیم.

ایازی ادامه می‌دهد: در جلسه‌ای که خدمت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم، توافقی صورت گرفت که بازدیدی را از مجموعه باغ کتاب تهران داشته باشند و از نزدیک در جریان پیشرفت این باغ قرار بگیرند و نیازهایی که این وزارتخانه برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دارند، از سوی وزارت ارشاد اعلام شود تا ما بر اساس آن نیازها، پاسخگوی آنها باشیم و پروژه را کامل کنیم.

احتمال برپایی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این باغ

وی می‌افزاید: امیدوار هستیم که با این فرض بشود، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در سال 93 و احیاناً اگر امکان آن نبود در سال 94 در محل باغ کتاب تهران برپا کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: نکته‌ای که در این راستا حائز اهمیت است این بوده که مجموعه اراضی عباس آباد و به خصوص باغ کتاب تهران فضایی را ایجاد کرده است که ما بتوانیم نمایشگاه‌ فرهنگی شهر تهران را در این مکان برگزار کنیم و با توجه به اینکه دو ایستگاه مترو در دسترسی شهروندان و هموطنان عزیز به باغ کتاب تهران و مجموعه اراضی عباس آباد وجود دارد، می‌تواند به این موضوع کمک کند و از سویی فضاهای جانبی آن جا همانند سالن‌های مختلف نمایشی و آمفی تئاتر می‌تواند در برپایی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری کمک شایانی کند و پاسخگوی نیازی است که حوزه‌های مختلف فرهنگی در مقیاس ملی دارند تا بتواند نیازهای آنها را برطرف کند.

 
بودجه باغ کتاب تهران خوشبختانه در برنامه 92 شهرداری تهران مصوب شده است

وی در پاسخ به این پرسش که شما به مصوبه‌ای برای تصویب بودجه باغ کتاب تهران اشاره کردید آیا با شهردار تهران درباره این بودجه مذاکراتی صورت گرفته است، بیان می‌کند: بودجه باغ کتاب تهران خوشبختانه در برنامه 92 شهرداری تهران مصوب شده است و قبل از آن هم در سال‌های گذشته باغ کتاب تهران همه ساله دارای اعتبار بوده است و بر مبنای همان اعتبار این پروژه به مرحله بهره‌برداری دارد، نزدیک می‌شود.


اتمام فضای کالبدی باغ کتاب تهران تا پایان سال جاری

ایازی اضافه می‌کند: آن چیزی که حائز اهمیت است این بوده که فضاهای پیرامونی باغ کتاب تهران است که باید فضای پیرامونی آن همانند دریاچه، پارکینگ، گذر فرهنگ و میدان فرهنگ کامل شود که بتوان یک بهره‌برداری مطلوبی از آن را انجام داد که امیدواریم در برنامه و اعتبارات سال 93 و یا در متمم 92 این موضوع را پیش‌بینی کنند به نحوی که رخدادهای بزرگ فرهنگی در مقیاس ملی در آن جا شکل بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران پروژه باغ کتاب تهران را تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رساند، عنوان می‌کند: اگر فضای کالبد خود باغ کتاب تهران را حساب کنید، بله؛ اما اگر فضاهای پیرامونی را مد نظر داشته باشید به زمان بیشتری نیازمند هستیم.
برچسب ها: باغ کتاب ، جنتی ، ایازی
نظر شما