دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۹۱۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
با حضور اعضای شورای شهرو نمایندگان مجتمع های بزرگ مناطق 22 گانه تهران
مسوول دبیرخانه طرح ترویج آیین همسایگی از برگزاری مراسم افتتاح رسمی باشگاه مدیران مجتمع های مسکونی شهر تهران با حضور اعضای شورای شهر و 300 تن از مدیران مجتمع های بزرگ مناطق 22 گانه پایتخت در روز ششم آبان خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران اکبر بختیاری با اعلام این خبر گفت : باشگاه مدیران مجتمع های مسکونی شهر تهران به عنوان یکی از مهم ترین خروجی های جشنواره چهل خانه و طرح ترویج آیین همسایگی ، با حضور نمایندگان مجتمع های بزرگ مناطق 22 گانه پایتخت آغاز به کار خواهد کرد و با آغاز به کار این باشگاه ، کانون های مدیران مجتمع های مسکونی در تمام مناطق تهران ایجاد و فعال خواهند شد.
به گفته وی مراسم افتتاحیه این باشگاه با حضور بیش از 300 تن از نمایندگان خانواده بزرگ مدیران مجتمع های مسکونی ، اعضای شورای شهر ، هنرمندان ، نویسندگان و پژوهشگران مروج آیین همسایگی ، رییس و معاونین و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مجریان جشنواره چهل خانه ، ساعت 30/15 روز دوشنبه 6 آبان در سالن آمفی تئاترفرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.
رییس فرهنگسرای تهران افزود : در این مراسم هم چنین شماری از شاخص ترین چهره های همیار طرح ترویج آیین همسایگی شامل نویسندگان ، پژوهشگران ، اهالی رسانه و هنرمندانی که در حوزه همسایگی و فرهنگ آپارتمان نشینی منشا اثر بوده اند معرفی و تجلیل خواهند شد.
بختیاری با اشاره به حضور و سخنرانی اعضای شورای شهر در این مراسم اظهار داشت : آقای مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران ، دکتر طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران و امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سخنرانان این مراسم خواهند بود.
وی افزود: اجرای برنامه های هنری با حضور رضا رفیع طنزپرداز، کریم قربانی بازیگر و علی فانی  ، پخش نماهنگ با موضوع فرایند اجرای جشنواره چهل خانه و طرح ترویج آیین همسایگی و پخش کلیپ در باره همیاران برگزیده حوزه همسایگی ازدیگر بخش های این مراسم خواهد بود.  
وی با اشاره به گسترش روز افزون مجتمع نشینی و آپارتمان نشینی در شهر تهران ، اظهار داشت  : با افزایش جمعیت ، الگوی شهرسازی و زندگی در تهران ، به مجتمع های مسکونی تبدیل شده است و می توان گفت که مجتمع ها و نظام همسایگی مبتنی بر آپارتمان نشینی ، به واحد اصلی همبستگی ها و تعلق و هویت محله ای در شهر تهران تبدیل شده اند.
وی افزود : اکنون که با هدف احیای آداب زندگی همسایگی در شهر تهران ، طرح چهل خانه و ترویج آیین همسایگی اجرا شده  و مورد استقبال مجتمع های مسکونی و شهروندان ساکن در آن ها قرار گرفته است ، با هدف ساماندهی و استفاده بیشتر از ظرفیت این مجتمع ها ، باشگاه مدیران مجتمع های مسکونی راه اندازی می شود.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 در باره سایر اهداف راه اندازی باشگاه مدیران مجتمع های مسکونی گفت :هم افزایی ظرفیت مدیران مجتمع های مسکونی ، ایجاد شبکه ای از همیاری های مجتمع های مسکونی ، استفاده از توانایی ها و همیاری های مدیران مجتمع های مسکونی ، ساماندهی نظام همکاری و همیاری با مجتمع های مسکونی ، گسترش خدمات و برنامه های طرح چهل خانه از جمله اهداف اصلی راه اندازی باشگاه مدیران مجتمع های مسکونی است.
وی هم چنین در خصوص وظایف و ماموریت های باشگاه مدیران مجتمع های مسکونی اظهار داشت : بحث و تبادل نظر در مورد وضعیت مجتمع های مسکونی ، تهیه گزارش های تحلیلی در مورد وضعیت مجتمع های مسکونی منطقه ،  برگزاری برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی در حوزه آیین همسایگی ، ارائه پیشنهادها و ایده ها در مورد چگونگی مدیریت و برنامه ریزی مجتمع های مسکونی ، ایجاد تعامل با مجتمع های مسکونی و آگاهی از نیازها و مسایل آنها ، تدوین طرح و برنامه و ارائه آن به دبیرخانه مرکزی در جهت ترویج آیین همسایگی در شهر تهران و همکاری در جهت گسترش طرح چهل خانه سر فصل های اصلی وظایف و ماموریت های باشگاه مدیران مجتمع های مسکونی است.
بختیاری افزود : با افتتاح این باشگاه ، کانون های مدیران مجتمع های مسکونی در هر منطقه راه اندازی می شود، از هر مجتمع مسکونی یک نماینده در جلسات هم اندیشی دوره ای حضور داشته و تصمیمات اتخاذ شده در باشگاه با مشارکت و همکاری نزدیک مدیران مجتمع های مسکونی شهر تهران ، جنبه اجرایی و عملیاتی به خود می گیرد.
به گفته وی جشنواره و طرح فراگیر "چهل خانه" ماهیتی فرهنگی و ترویجی دارد و اهداف آن از طریق نصب تابلو های ویژه فرهنگی و اطلاع رسانی در مجتمع های مسکونی شهر تهران ،  انتشار و توزیع محصولات فرهنگی – هنری ، راه اندازی وب سایت اطلاع رسانی و آموزشی ، برگزاری مسابقات فرهنگی "چهل خانه" ، تشکیل بانک اطلاعات مجتمع های مسکونی برای ارایه خدمات فرهنگی و راه اندازی باشگاه و کانون های مدیران مجتمع های مسکونی دنبال می شود.
گفتنی است دبیرخانه جشنواره " چهل خانه " مستقر در مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 به نشانی  انتهای بزرگراه حکیم غرب ، سه راه دهکده المپیک ، جنب دبیرستان اندیشه ، بوستان باغ نو ، فرهنگسرای تهران ، با شماره تلفن های44146922- 44143779-44143780-44141133 پاسخ گوی شهروندان است و علاقمندان می توانند اخبار و اطلاعات مربوط  به  جشنواره را به طور کامل و مشروح در سایت "khooneh . ir    40" مشاهده کنند و هم چنین شماره تماس 1837 ، پایگاه اینترنتی www.farhangsara.ir و شماره پیامک 2000183722 در این زمینه در دسترس علاقمندان است.

نظر شما