شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۹۱۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
جايزه كاريكاتور ضدجنگ صربستان به شجاعی طباطبایی اهدا شد
مراسم اهداي جوايز هفدهمين مسابقه بين المللي كاريكاتور صربستان با عنوان «ضد جنگ» برگزار و جايزه بزرگ اين مسابقه به سيدمسعود شجاعي طباطبايي اهدا شد.
به گزارش شهر، در مراسمي  که در شهر کراگویواتس صربستان به مناسبت تقدیر از برگزیدگان مسابقات بین المللی کاریکاتور ضد جنگ برپا شد، سيدمسعود شجاعي طباطبايي، کاریکاتوریست و رییس خانه کاریکاتور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جایزه بزرگ این رویداد مهم را دریافت كرد و مورد تحسین برگزارکنندگان جشنواره و هیات داوران قرار گرفت.

شجاعی طباطبایی در اين مراسم گفت: با ارائه کاریکاتور پیام صلح را به جهان فرستادم و نشان دادم که کشورمان خواستار گسترش صلح در جهان است.

میودراگ ستوییلوویچ؛ رئیس جشنواره کاریکاتور ضد جنگ صربستان هم در این مراسم اظهار داشت: کاریکاتور ارائه شده طباطبایی نشان داد که جنگ بسیار خطرناک است و جز نابودی و سیاهی، حامل هیچ نوع پیامی نیست.

در مراسم تقدیر از شجاعی طباطبائی، تقی معمی وند مسئول دیپلماسی عمومی سفارت ج.ا.ا در رأس هیاتی از نمایندگان سفارت و رایزنی فرهنگی ج.ا.ا. در صربستان نیز حضور داشتند.
سید مسعود شجاعی طباطبايي در طول اقامت خود با استقبال گرم مدیران جشنواره، شهردار و مسوولان محلی کراگویواتس و جامعه هنری صربستان مواجه شد و دیدار‌های متعددی با برجستگان هنری داشت.

پوستر هفدهمين مسابقه كاريكاتور صربستان با عنوان "ضد جنگ" و نیز طرح روی جلد کاتالوگ جشنواره بر اساس اثر برگزیده سید مسعود شجاعی طباطبايي طراحي و منتشر شده است و علاوه بر این تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر کراگویواتس کاریکاتور ارزشمند شجاعی طباطبايي را در ابعادی بزرگ به تصویر کشیده بودند به گونه‌ای که تصور می‌شد همه شهر به استقبال کاریکاتور شجاعی رفته است.

طبق برنامه ریزی انجام شده از سوی ستاد مسابقه كاريكاتور صربستان، در سال آینده مجموعه‌ای از کاریکاتورهای شجاعی طباطبایی با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوري اسلامي ايران در صربستان در شهر کراگویواتس که محل برگزاری مسابقه است و همچنین شهر‌های زرنیانین و اوژیتسا به نمایش گذاشته می‌شود.

سید مسعود شجاعی طباطبایی عصر چهار شنبه و پیش از بازگشت، ضمن حضور در رایزنی فرهنگی و دیدار با محمود شالویی؛ رايزن فرهنگي ايران در صربستان گزارش کاملی از سفر خود را ارائه كرد و از همراهی و همکاری بی دریغ سفارت و رایزنی فرهنگی قدردانی کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۱
انتشار یافته: ۱
میرتوحید رضوی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
0
خیلی تبریک می‌گم، امیدوارم همیشه پیروز، موفق و سلامت باشید.

ارادتمند و دوستدار شما.
نظر شما