شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۷
کد خبر: ۶۹۴۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
برنامه‌های مراکز فرهنگی منطقه 22 از 11 تا 17 آبان اعلام شد
مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 از 11تا 18 آبان با بیش از ویژه برنامه میزبان شهروندان غرب پایتخت هستند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 ، ویژه برنامه های ماه محرم و سوگواری سالار شهیدان با حضور شاعران عاشورایی ، نشست های ادبی ، کارگاه های فرزند پروری ،  نشست های متنوع کانون های منطقه ، آموزش های هنری و کاربردی و کارگاه های مهارت های زندگی ، از جمله برنامه هایی هستند که طی یک هفته به علاقمندان ارایه می شود.
·        فرزند پروری در فرهنگسرای تهران
فرهنگسرای تهران کارگاه آموزشی " فرزند پروری" را با موضوع عقاید عامیانه و نادرست مربوط به فرزند پروری  11و13 آبان از ساعت 30/9 برگزار می کند.
•         داستان نویسی بانوان
 نشست کانون داستان نویسی فرهنگسرای تهران شنبه 11 آبان از ساعت 15 در سالن اجتماعات فرهنگسرا میزبان بانوان علاقمند و آماده پذیرش اعضای جدید است.
•           کانون جوانان
کانون جوانان فرهنگسرای تهران در نشست روز چهارشنبه 15آبان که از ساعت 14 الی 17 در  سالن اجتماعات این فرهنگسرا برگزار می شود پذیرای اعضای جدید و ثبت نام از آنهاست.
·        مشق زندگی
نشست " مشق زندگی " با حضور دکتر باستانی و با حضور دو کارشناس و با دو موضوع "مهات های زندگی " و " درس های عاشورا " 14آبان از ساعت 9 الی12در سالن اجتماعات فرهنگسرای تهران میزبان علاقمندان است.
·        قالیبافی
کارگاه آموزشی " قالیبافی" شامل آشنایی با مفاهیم عمومی قالیبافی ، ابزار کار و انواع نقشه ، مراحل اجرایی کار در صنعت قالیبافی ، معرفی به اتحادیه قالیبافان و استفاده از بیمه تامین اجتماعی 16 آبان ازساعت 9 صبح درفرهنگسرای تهران میزبان علاقمندان است.
·        نمایشنامه نویسی
کارگاه آموزشی " نمایشنامه نویسی " 17 آبان از ساعت 15 در سالن اجتماعات فرهنگسرای تهران میزبان علاقمندان است. در این کارگاه حالت و بیان گفتگوها در فضایی که داستان در آن اتفاق می افتد آموزش داده می شود.
•          بوستان شعر
کانون شعر و ادب " بوستان " نشست شعر خوانی را با حضور علاقمندان و زیر نظر استاد علی اصغر فراز  در روز چهارشنبه 15آبان از  ساعت 17 الی 19 درسالن اجتماعات فرهنگسرای تهران برگزار می کند. کانون شعر فرهنگسرای تهران در همین روز میزبان اعضای جدید و ثبت نام از آنان خواهد بود.
·        هر روز با زیارت عاشورا
قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا در دهه اول محرم از 14/8/92 تا 22/8/92 – ساعت 8:15 الی 9 صبح در فرهنگسرای تهران میزبان عاشورائیان است.
·        سبز سرخ
پنجمین سوگواره فرهنگی ادبی سبز سرخ با حضور شاعران عاشورایی 15 آبان از ساعت 17 در فرهنگسرای تهران برگزار می شود.
 •        هنر و فراغت
خانه فرهنگ امیر کبیر از11 تا 18 آبان با ارایه آموزش های هنری و کاربردی ، میزبان علاقمندان به کلاس های فراغتی است.
 کارگاه آموزشی " هفت رنگ هنر " شامل  آموزش ساخت انواع زیورآلات 11 و 13 و 18 آبان از ساعت 16 تا 18 ، کارگاه آموزشی  نقش خیال شامل آموزش طراحی ، رنگ و روغن ، مینیاتور مبتدی و پیشرفته 12 و 14 و 17 آبان از ساعت 15،  کارگاه آموزشی تاروپود شامل آموزش قالی بافی و گلیم بافی 11 و 12 و 14 آبان از ساعت 9  ، علاقمندان خواهد بود.
·        فرزند پروری در امیرکبیر
خانه فرهنگ امیر کبیر کارگاه آموزشی " فرزند پروری" را با حضور والدین و با هدف آشنایی با شیوه های صحیح فرزند پروری  11و14آبان از  ساعت 10  در دبستان دخترانه شهید مطهری برگزار می کند.
·        مهارت های مطالعه
کارگاه آموزشی "مهارتهای مطالعه " با حضور فرزانه خسروی کارشناس ارشد مشاوره از دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع تمرین افزایش سرعت مطالعه ، ترویج صحیح مطالعه و برنامه ریزی دقیق 15 آبان از ساعت 16 در خانه فرهنگ امیر کبیر برگزار می شود.
·        یک روز در دارالقرآن
نشست موضوعی  " یک روز در دارالقرآن "  با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکی 14 آبان مصادف با اولین روز ماه محرم با هدف آشنایی کودکان با واقعه کربلا و حماسه پایداری در روز عاشورا همراه با آموزش ساخت سربند و پرچم مزین به نام شهدای کربلا در خانه فرهنگ امیر کبیر میزبان کودکان است.
·        پایگاه سنجش بینایی
خانه فرهنگ گرمدره برنامه پایگاه سنجش بینایی را با مشارکت سازمان بهزیستی در تاریخ های 11و16آبان برگزار می کند.
•         ایستگاه تندرستی طلوع
خانه فرهنگ گرمدره با برنامه صبحگاهی "  ایستگاه تندرستی طلوع " از 11 تا 17 آبان پذیرای بانوان علاقمندان به ورزش همگانی است. این برنامه ورزشی توسط كانون ورزشي ، صبح ها از ساعت 6 در بوستان مادر گرمدره برگزار می شود.
•         گام امید
" گام امید " عنوان نشستی با محوریت مهارت های زندگی است که در تاریخ 14 آبان از ساعت 15 در خانه فرهنگ گرمدره میزبان خانواده هاست. در این نشست اصول ده گانه در ارتباط با خانواده های آسیب دیده اجتماعی به خصوص اعتیاد به مواد مخدر ، مورد طرح و بررسی قرار می گیرد.
•           شکوفه قرآن
" شکوفه قرآن" عنوان برنامه قرآنی ویژه کودکان است که در تاریخ 16 آبان از ساعت 9 صبح در خانه فرهنگ گرمدره برگزار می شود. دراین برنامه  مهارت هایی با محوریت قرآن ، هم چون حفظ داستانهای قرآنی ، شعر همراه با مضامین دینی و سرودهای دینی  به کودکان  آموزش داده می شود .
·        آتش پنهان
کارگاه آموزشی " آتش پنهان  " از سوی خانه فرهنگ گرمدره و با مشارکت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز 11 آبان از ساعت 17 در مدرسه شهید فخاری شهرک گرمدره برگزار و مباحثی در خصوص آسیب های ماهواره بر تحکیم خانواده و تاثیر منفی آن مانند خشونت ، طلاق و بی اعتمادی مطرح و آگاهی لازم به شهروندان ارائه می شود.  
·        از ایده تا اجرا
به مناسبت روز دانش آموز کارگاه خلاقیت "از ایده تا اجرا" ا سوی خانه فرهنگ گرمدره برگزار می شود که از ساعت 13 تا 17 در دبستان پسرانه شهید مدنی شهرک گرمدره میزبان دانش آموزان دبستانی است.
·        راه و بیراه
کتابخانه پرتو نخستین نشست موضوعی " راه و بیراه " را با حضور استاد ارتباطات و با موضوع " شناخت رسانه ها : تحولاتی که تلفن همراه در زندگی نوجوانان به وجود آورده است " در تاریخ 11 آبان از ساعت 12 برای دانش آموزان دبیرستانی برگزار می کند. هم چنین دومین نشست موضوعی " راه و بیراه " با موضوع تحولاتی که بازی های رایانه ای  در زندگی نوجوانان ایجاد کرده است در تاریخ 14/8/92 از ساعت 12 در کتابخانه پرتو برگزار می شود.
برنامه های یاد شده در مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 به نشانی زیر میزبان شهروندان است:
·         انتهای بزرگراه حکیم غرب – سه راه دهکده المپیک – خیابان ساحل – بوستان باغ نو – فرهنگ سرای تهران – شماره تماس : 44143780- 44161119
·         شهرک راه آهن (گلستان ) – انتهای بلوار کاج – سروستان 11 – پلاک 6 – خانه فرهنگ امیرکبیر – شماره تماس :44728017
·        کیلومتر 24 جاده قدیم کرج – گرمدره – خیابان مهدیه – جنب آبفا – خانه فرهنگ گرمدره – شماره تماس :  02636103441
·         شهرک راه آهن – بالاتر از میدان اتریش – بوستان نسترن – کتابخانه پرتو – شماره تماس 44759495
 

نظر شما