پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۹۶۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
شهردار منطقه 19 از استقبال چشمگیر شهروندان جنوب شهر از طرح آموزشی شهروند الکترونیک خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهندس عباداله فتح الهی ادامه داد: با توجه به این موضوع فاز دوم ثبت نام طرح سراسري آموزش شهروند الكترونيك درتمامی سراهاي محلات نواحي اجرا می شود و در مرحله بعد نیز بسته های آموزشی پس از ارائه فيش هاي حاوي كد كاربري ثبت نام در سرای محلات به دست متقاضي خواهد رسيد. 

وي هدف از اجراي اين طرح را ارتقاي سواد ديجيتال شهروندان با آموزش دوره هاي رايگان شهروند الكترونيك دانست و گفت: ايجاد بستر لازم براي آموزش مجازي به تمامي سازمانهاي تابعه شهرداري جهت ارائه برنامه هاي آموزشي و فرهنگي عمومي به شهروندان از اهداف اصلی این طرح است که در اين راستا طرح شهروند الکترونیک در قالب 3 مرحله اي پيش ثبت نام شهروندان در سراي محله توسط خانه هاي  IT و خانه هاي علم و زندگي، توجيه افراد و نهايتا ثبت نام نهايي و ارجاع متقاضيان به محلات انجام شده و ادامه می یابد. 

فتح الهی تصریح کرد: شهروند الكترونيك علاوه بر تاثير بر بهبود كيفيت زندگي شهري از طريق ارتقاء سواد عمومي، رفاه اجتماعي، كاهش سفرهاي غيرضروري درون شهري و هزينه‌هاي آموزشي، تحقق اهدافي همچون جلوگيري از اتلاف منابع مادي و انساني را به دنبال دارد.

به گفته وی شهروندان با ثبت نام در اين طرح مي توانند از 186ساعت آموزش رايگان با موضوع بهداشت و سلامت، فناوري اطلاعات، خدمات الكترونيك شهري، زبان انگليسي و مهارت‌هاي 7 گانه كامپيوتر بهره‌مند شوند. علاوه بر این شهروندان با عضويت در اين سامانه از تسهيلات باشگاه شهروند الكترونيك نيز برخوردار خواهند شد.

گفتنی است اين سيستم آموزشي توسط دانشگاه تهران اجرا و پس از اتمام دوره مدارك معتبر و گواهينامه اين دانشگاه به دانش آموختگان اعطا مي‌شود.

 

نظر شما