شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۹۶۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
به منظور جلوگیری از بی انضباطی ترافیکی/
معاون شهردار تهران با بیان اینکه وقتی چراغ راهنمایی چشمک زن است، عدم توجه به فرهنگ صحیح ترافیک مشکلات بسیاری را موجب می شود، گفت: تمامی چراغ های چشمک زن پایتخت زمانبندی می‌شوند.
به گزارش شهر، سیدجعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه هم اکنون بالغ بر 90 درصد چراغ های راهنمایی و رانندگی به صورت هوشمند کار می کنند، گفت: البته در بعضی نقاط و در بعضی از ساعات به ویژه در ساعات اوج ترافیک صبحگاهی و شامگاهی، کنترل چراغ های راهنمایی به صورت دستی صورت می گیرد، اما اگر بخواهیم نتیجه مناسب بگیرم باید چراغ ها به صورت اتوماتیک و هوشمند مدیریت شوند. 

وی با بیان اینکه مدیریت شهری و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هم نظر هستند که چراغ های راهنمایی باید به طور اتوماتیک مدیریت و چراغ های چشمک زن هم در تهران حذف شوند، اظهار کرد: معتقدیم وقتی چراغی چشمک زن است، گویی بی انضباطی ترافیکی بطور عمدی در شهر اتفاق می افتد. این در حالیست که زمانی که چراغی هوشمند است گرچه زمانی بیشتر در پشت چراغ قرمز سپری می شود اما هر کسی حق تقدم را برای خود نمی داند و گره های کور ترافیکی ایجاد نمی شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: در بسیاری مواقع در چراغ های چشمک زن  به دلیل عدم توجه به حق تقدم، شاهد تصادفات بسیار سنگین در تقاطع ها بوده ایم که آسیب های اقتصادی و اجتماعی بسیاری را بر شهروندان تحمیل کرده است.

به گفته وی چراغ زماندار می تواند اولویت های حرکتی را برای شهروندان مشخص کند بی آنکه تداخلی در حرکت و عبور ایمن از خیابان صورت بگیرد.

تشکری هاشمی ادامه داد: هنوز شهروندانی هستند که تصور می کنند هر راننده ای که ماشینش قدرتمندتر  است حق تقدم بیشتری دارد. از این رو با زمانبندی ترافیک این حق تقدم به صورت یکسان برای خودروها فراهم می شود و این امر به ترددها نظم و انضباط و قانونمداری می بخشد و خود در ارتقا فرهنگ ترافیک موثر است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال های اخیر اقدامات خوبی در راستای هوشمند سازی مدیریت ترافیک در پایتخت صورت گرفته است، گفت: با کمک سیستم های هوشمند مانند دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلفات سرعت در بزرگراه ها، خوشبختانه شاهد کاهش میزان کشته شدگان در حوادث رانندگی بوده ایم. 

به گفته تشکری هاشمی شهر تهران طی دو ساله گذشته مقام اول کاهش میزان کشته شدگان در تصادفات رانندگی کشور را به خود اختصاص داده است و سال گذشته نیز با کاهش 105 نفری تعداد کشته شدگان در مقام نخست قرار دارد که این نشان از درست و صحیح بودن اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت ترافیک دارد.
نظر شما