جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۹۹۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
نمایشگاه بخش میهمان و جنبی ششمین دوسالانه تصویرگری با آثار بزرگان تصویرگری ایران، تصویرگری جدید و آثاری از آسیای جنوب شرقی امروز در گالری موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، افتتاحیه بخش میهمان و جنبی ششمین دوسالانه تصویرگری شامل بخش بزرگداشت، آثار تصویرگران متقدم، داوران، دبیران دوسالانه و هنرمندان مدعو، دنیای تصویرگری جدید و آثار جنوب شرقی آسیا ساعت 17:3 روز شنبه 18 آبان ماه در سالن آیینه موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می شود.

کیانوش غریب‌پور دبیر ششمین دوسالانه تصویرگری، درباره بخش جنبی و میهمان دوسالانه گفت: نمایشگاه آثار هنرمندانی که در این دوره دوسالانه بزرگداشت آنها برگزار شد در این بخش برگزار می شود و 21 اثر از پرویز کلانتری، صادق صندوقی، منوچهر درفشه و علی خدایی به نمایش گذاشته می‌شود.

غریب پور افزود: نمایشگاه آثار استادان و تصویرگران متقدم، داوران و دبیران و هنرمندان مدعو نیز در بخش جنبی و میهمان برگزار می شود و در مجموع حدود 100 اثر در این بخش به نمایش در می آید. آثار نورالدین زرین کلک، فرشید مثقالی، محمد علی بنی اسدی، ابوالفضل همتی آهویی، بهزاد غریب پور، کریم نصر، رضا لواسانی، فرشید شفیعی، علیرضا گلدوزیان، مهنوش مشیری، فریده شهبازی، نفیسه شهدادی، سید فض الله طباطبایی، پژمان رحیمی زاده، هدی حدادی، مرتضی زاهدی، فیروزه گلمحمدی، عطیه مرکزی، محمد فدوی، لیلی درخشانی، کبری ابراهیمی، کیانوش غریب پور و علی هاشمی شهرکی در این بخش به نمایش گذاشته می شود.

دبیر ششمین دوسالانه تصویرگری درباره نمایشگاه آثار هنرمندان آسیای دور گفت: بخش دیگر دوسالانه نمایشگاهی است که به آثار هنرمندان آسیای جنوب شرقی اختصاص دارد و با همکاری گروه هشت پا برگزار می شود و 36 اثر دز این بخش به نمایش گذاشته می شود.

علی هاشمی شهرکی؛ دبیر علمی ششمین دوسالانه تصویرگری نیز درباره بخش دنیای جدید تصویرگری در بخش جنبی دوسالانه گفت: این بخش سعی می کند گوشه های جدید از دنیای تصویرگری را نشان دهد و با نشست هایی که با حضور 50 کارشناس و هنرمند برگزار شد برای این بخش برنامه ریزی صورت گرفت.

هاشمی شهرکی گفت: در این بخش 3500 اثر ایرانی و خارجی گردآوری شد که از بین آنها 1011 اثر برای نمایشگاه انتخاب شد که 565 اثر ایرانی و 446 اثر خارجی است. آثار بخش دنیای جدید تصویرگری در رشته های تصویرگری برای انیمیشن، تصویرگری برای کمیک استریپ، تصویرگری برای بازی های رایانه ای، تصویرگری برای استوری برد، تصویرگری برای گرافیک، تصویرگری برای تبلیغات، تصویرگری برای مطبوعات، تصویرگری علمی و آموزشی، تصویرگری برای طراحی شخصیت و تصویرگری برای هدایا و محصولات فرهنگی است.

دبیر علمی ششمین دوسالانه تصویرگری افزود: نشستی هم با عنوان زیبایی شناسی تصویرسازی معاصر با حضور فرشید مثقالی، مهنوش مشیری، کریم نصر، سحر ترهنده و کیانوش غریب پور و من برگزار شد.

نمایشگاه بخش رقابتی ششمین دوسالانه تصویرگری در بخش های تصویرگری کتاب( کتاب هابی منشر شده در 10 سال اخیر)، بخش موضوعی جهان نورها و سایه ها و بخش استعداد جوان با 391 اثر هفته گذشته در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز شد.

نمایشگاه بخش رقابیت، جنبی و میهمان ششمین دوسالانه تصویرگری تا 28 آبان در موسسه فرهنگی هنری صبا ادامه دارد و علاقه مندان می توانند همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 10 صبح تا 18(6عصر) از این نمایشگاه دیدن کنند.
نظر شما