شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۲
کد خبر: ۷۰۰۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
بخش جنبي و ميهمان ششمين دوسالانه تصويرگري تهران عصر شنبه 18 آبان ماه در موسسه فرهنگي فرهنگي هنري صبا گشايش يافت.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مركز هنرهاي تجسمي، بخش جنبي و ميهمان ششمين دوسالانه تصويرگري با نمايشگاه آثار استادان، بزرگان تصويرگري و هنرمندان مدعو، نمايشگاه دنياي جديد تصويرگري و نمايشگاه تصويرگري آسياي دور آغاز به كار كرد.

كيانوش غريب پور دبير ششمين دوسالانه تصويرگري، در آيين گشايش بخش جنبي و ميهمان دوسالانه گفت: بخش جنبي و ميهمان دوسالانه نمایشگاه آثار هنرمندانی که در این دوره دوسالانه بزرگداشت آنها برگزار شد در این بخش برگزار می شود و 21 اثر از پرویز کلانتری، صادق صندوقی، منوچهر درفشه و علی خدایی به نمایش گذاشته می شود. همچنين نمایشگاه آثار استادان و تصویرگران متقدم، داوران و دبیران و هنرمندان مدعو نیز در بخش جنبی و میهمان برگزار می شود و در مجموع حدود 100 اثر در این بخش به نمایش در می آید.

غريب پور افزود: نمايشگاهي نيز از آثار تصويرگري هنرمندان آسياي دور ميهمان اين دوره دوسالانه است كه با همكاري گروه هشت پا برگزار شده است.

دبير ششمين دوسالانه تصويرگري با شاره به بخش دنياي جديد تصويرگري در دوسالانه گفت: تاكنون تصويرگري در كشور ما فقط در حوزه تصويرگري كتاب تعريف شده است در حالي كه تصويرگري حوزه گسترده اي است و در عرصه هاي ديگر نيز حضور دارد. بخش دنياي جديد تصويرگري آثاري را به نمايش مي گذارد كه نشان مي دهد تصويرگري فقط به حوزه كتاب محدود نمي شود.

غريب پور ادامه داد: انتخاب مردمي هم در ششمين دوسالانه تصويرگري در نظر گرفته شده است و بازديدكنندگان نمايشگاه دوسالانه مي توانند به آثار بخش رقابتي تصويرگري كتاب( تصويرگري كتاب هاي منتشر شده 10 سال اخير) و نمايشگاه موضوعي "دنياي نورها و سايه ها) راي بدهند و آثار برگزيده با راي مردم نيز در اين دوبخش رقابتي انتخاب مي شود.

علي هاشمي شهركي؛ دبير علمي ششمين دوسالانه تصويرگري نيز در آيين گشايش نمايشگاه درباره بخش دنياي جديد تصويرگري گفت: تصويرگري تنها تصويرگري كتاب نيست و نمايشگاه دنياي جديد تصويرگري همين موضوع را بيان مي كند.

هاشمي شهركي افزود: در این بخش 3500 اثر ایرانی و خارجی گردآوری شد که از بین آنها حدود 1020 اثر برای نمایشگاه انتخاب شد که 565 اثر ایرانی و 446 اثر خارجی است و آثار 140 هنرمند ايراني و 192 هنرمند خارجي در بخش دنياي جديد تصويرگريبه نمايش گذاشته شده است. آثار بخش دنیای جدید تصویرگری در رشته های تصویرگری برای انیمیشن، تصویرگری برای کمیک استریپ، تصویرگری برای بازی های رایانه ای، تصویرگری برای استوری برد، تصویرگری برای گرافیک، تصویرگری برای تبلیغات، تصویرگری برای مطبوعات، تصویرگری علمی و آموزشی، تصویرگری برای طراحی شخصیت و تصویرگری برای هدایا و محصولات فرهنگی است.

حدود 100 اثر از استادان و تصویرگران متقدم، داوران و دبیران و هنرمندان مدعو این بخش به نمایش گذاشته شده است. آثار نورالدین زرین کلک، فرشید مثقالی، محمد علی بنی اسدی، ابوالفضل همتی آهویی، بهزاد غریب پور، کریم نصر، رضا لواسانی، فرشید شفیعی، علیرضا گلدوزیان، مهنوش مشیری، فریده شهبازی، نفیسه شهدادی، سید فض الله طباطبایی، پژمان رحیمی زاده، هدی حدادی، مرتضی زاهدی، فیروزه گلمحمدی، عطیه مرکزی، محمد فدوی، لیلی درخشانی، کبری ابراهیمی، کیانوش غریب پور و علی هاشمی شهرکی در این بخش به نمایش درآمده است.

21 اثر از پرویز کلانتری، صادق صندوقی، منوچهر درفشه و علی خدایی كه در اين دوسالانه تجليل تجليل شدند نيز به نمایش گذاشته شده است. بخش دیگر دوسالانه نمایشگاهی است که به آثار هنرمندان آسیای جنوب شرقی اختصاص دارد كه با همکاری گروه هشت پا و با 36 اثر برگزار شده است.

نمایشگاه بخش رقابتی ششمین دوسالانه تصویرگری در بخش های تصویرگری کتاب( کتاب هابی منشر شده در 10 سال اخیر)، بخش موضوعی جهان نورها و سایه ها و بخش استعداد جوان با 391 اثر هفته گذشته در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز شد.

نمایشگاه بخش رقابتي، جنبی و میهمان ششمین دوسالانه تصویرگری تا 28 آبان در موسسه فرهنگی هنری صبا ادامه دارد و علاقه مندان می توانند همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 10 صبح تا 18(6عصر) از این نمایشگاه دیدن کنند.
نظر شما