پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۰
کد خبر: ۷۰۳۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
مدیرکل کتابخانه‏‌های عمومی استان تهران، برنامه‌های بیست و یکمین دوره هفته کتاب و کتاب‏خوانی را در این استان را اعلام کرد.
به گزارش شهر، سیدجواد سادات فاطمی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، در خصوص برنامه‌های این هفته در استان تهران گفت: این استان همچون دوره‌های گذشته، برنامه‌هایی را به منظور گرامیداشت این هفته با شعار کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی خواهد داشت. به گونه‌ای که فردا یکشنبه 26 آبان، کتابداران استان تهران برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل،همانند کتابداران استان‌های البرز و قم در مرقد حضرت امام حاضر خواهند شد.

وی افزود: چهار باب ایستگاه مطالعه‌ در بیمارستان‌های بعثت، امام حسین(ع) و یکی از شعب بانک ملی در هفته کتاب در این استان افتتاح می‏‌شود.

مدیرکل کتابخانه‏‌های عمومی استان تهران همچنین از برگزاری نمایشگاه کاریکاتور در تمامی شهرستان‌ها و کتابخانه‌های عمومی شهر تهران و برگزاری جلسات نقد و بررسی از جمله نقد کتاب «قیام امام حسین (ع)» نوشته دکتر جعفر شهیدی در کتابخانه امام علامه مطهری شهرستان پاکدشت خبر داد. برگزاری 20 مسابقه آنلاین ویژه عموم مخاطبان، 4 مسابقه مکتوب ویژه اصناف و مددجویان با 8 عنوان کتاب و مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌های امسال هفته کتاب است.

سادات فاطمی همچنین از برگزاری مسابقه بزرگ مقاله‌نویسی ویژه دانشجویان، طلاب و فرهنگیان در 6 عنوان را یکی دیگر از برنامه‌‏های هفته کتاب در استان یاد کرد.

وی ادامه داد: همزمان با هفته کتاب کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان با ائمه جمعه و خانواده شهدا دیدار و با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند. آيين تقدير و تجليل، برای تقدير از حاميان و خادمان كتاب و كتابخوانی شامل فرمانداران و شهرداران منتخب، خيرين و اهدا‌كنندگان كتاب، ياوران كتابخانه، كتاب‌داران و كتابخوانان برتر، نويسندگان و اساتيد برجسته كتابداری، اصحاب رسانه و اعضای انجمن كتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستانی و كتابخانه‌ها برگزار خواهد شد.

سادات فاطمی در ادامه به برپایی ایستگاه‌های اهدای کتاب، برگزاری کارگاه قصه‌گویی و نمایش خلاقانه در کتابخانه عمومی دارای بخش کودک و بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی در تهران اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان تهران از عضویت رایگان در همه کتابخانه‏‌های عمومی استان در این هفته خبر داد و گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت عاشورا و فرهنگ ایثار و مقاومت و شب شعر استانی با موضوع عاشورا در 11 کتابخانه عمومی شهر تهران زیر نظر کانون‌های ادبی در برنامه‏‌های هفته کتاب استان تهران گنجانده شده است.
نظر شما