پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۸
کد خبر: ۷۰۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی
افتتاح فرهنگسرای کتاب با شعار کتاب سایه بان شهر در ایستگاه متروی شهرری همزمان با هفته ی کتاب و کتابخوانی صورت گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، فرهنگسرای کتاب صبح امروز با حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.

در این فرهنگسرا که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20و مراکز تحت نظر این منطقه برپا می شود، ایستگاه های مختلفی از جمله کلینیک مشاوره کتاب، کتب عاشورایی، کتابخانه ، روانشناسی نقاشی کودکان، پایگاه مبادله کتاب، مفاخر فرهنگی، کتاب گذر و کتاب و سرگرمی همزمان با افتتاح این فرهنگسرا فعالیت خود را آغاز نمودند.

در این فرهنگسرا هشت ایستگاه فرهنگی هنری ویژه گروه های سنی مختلف وجود دارد.

فرهنگسرای کتاب در بخش کودکان ایستگاه کتاب و سرگرمی و روانشناسی نقاشی کودکان را ارائه می نماید.

در این بخش برای کودکان مسابقه ی فرهنگی و کتابخوانی ، کلاژ کاردستی، نقاشی، سرگرمی و... در نظر گرفته شده است و پس از نقاشی کشیدن کودکان نقاشی ها توسط مشاوران برجسته مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در بخش بعدی این فرهنگسرا برای مخاطب بزرگسال، ایستگاه کتب عاشورایی با موضوع نمایشگاه و فروشگاه کتاب عاشورایی و انقلاب فرهنگی فعالیت می کند.

در ایستگاه کلینیک مشاوره ی کتاب، مشاوره تحصیلی و آموزش تکنیک های مطالعه از جمله تند خوانی ، دقیق خوانی و ... ، معرفی کتب و سیر مطالعاتی در حوزه های مختلف داستان ، تاریخ و ... صورت می گیرد.

در ایستگاه پایگاه مبادله ی کتاب که ویژه عموم مردم می باشد ایستگاه هایی جهت دریافت کتاب های اهدایی مردم به کتابخانه ها قرار دارد و عموم مردم در بخش های مختلف کتاب های اهدایی خود را به این ایستگاه ها تحویل می دهند.

در ایستگاه مفاخر فرهنگی یک مسابقه ی پیامکی تحت عنوان او کیست؟ ویژه عموم مردم برگزار می شود و علاقه مندان می توانند پاسخ های خود را به شماره پیامک 2000183720 ارسال نمایند.

در این فرهنگسرا ایستگاهی قرار دارد که کلیه افراد زیر 18 سال می توانند به صورت رایگان (عضویت عادی و ویژه) و افراد بالای 18 سال با 50% تخفیف (عضویت عادی و ویژه) از تاریخ 25/8/92 تا 9/9/92 به عضویت در کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیند.

این فرهنگسرا از تاریخ 3 الی 7 آذر ماه از ساعت 10 الی 18 میزبان علاقه مندان به کتاب می باشد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 33749134 تماس حاصل فرمایند.
نظر شما