شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۰
کد خبر: ۷۱۱۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
معاون قوه قضائیه در مراسم گردهمایی از مدینه تا شام:
چهارمین گردهمایی مدینه تا شام با حضور معاون قوه قضائیه، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر و شهردار منطقه 19 برگزار شد.
 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این مراسم که جمعی از شورایاران و اهالی منطقه نیز حضور داشتند، آیت اله رئیسی معاون قوه قضائیه ضمن تشکر از دست اندرکاران نمایشگاه مدینه تا شام و زحمات مسئولین شهری به اهمیت واقعه عاشورا پرداخت و گفت: عاشورا یک حرکت برنامه ریزی شده و مبدأ حرکت عظیمی است که قرار است به اصلاح فرد و جوامع بشری بیانجامد. 
به گفته وی امام سجاد (ع) نیز تلاشهای بسیاری کردند تا عاشورا بماند. برگزاری مراسم ماتم برای امام حسین (ع)، پیوند عاشورا با عبادت و بندگی و پیوند عاشورا در همه زندگی انسان با زیارت اربعین، از تلاشهای ایشان برای ماندن عاشورا بود.
آیت اله رئیسی با تأکید بر قرائت صحیفه سجادیه، آن را بهترین نسخه برای سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: توجه به آموخته های امام سجاد (ع) به اصلاح درون و برون انسان می انجامد و اگر ما بتوانیم رابطه با خود، خدا، دیگران و هستی و جهان را اصلاح کنیم تمام اموراتمان اصلاح می شود. 
وی خاطرنشان کرد: کشور ما انقلاب اسلامی را از عاشورا دارد و قرار است عاشورا مبدأ حرکت در تمام بشریت شود و امام عصر(عج) نیز به نام عاشورا جهان را اصلاح خواهد کرد.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر به استقبال پرشور مردم از نمایشگاه «ازمدینه تا شام» اشاره کرد و گفت: نمایشگاه های تجسمی تأثیرات ماندگارتری در روحیه انسان دارند و این نمایشگاه نه تنها مایه عبرت است بلکه به افزایش سطح آگاهی مردم از تاریخ اسلام کمک زیادی می کند.
وی به اهیمت تاریخ اسلام پرداخت و گفت: آنچه در نزد خدا معقول است تنها اسلام است که با هیچ آیین و حزبی قابل مقایسه نیست. 
ناصحی تصریح کرد: قرآن کتاب با عظمتی است که هر آیه اش تفسیر و تحلیل فراوانی دارد و مفسر واقعی قرآن امام علی (ع) و ائمه خدا هستند. بنابراین فهم درست محتوای قرآن مستلزم اعتقاد راسخ به ائمه معصومین است. 
نثاری شهردار منطقه 19 از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن خیرمقدم به میهمانان و تسلیت ایام سوگواری و شهادت امام سجاد (ع) از تلاشهای بی شائبه مردم دلسوز و متدین این منطقه در برگزاری مراسم های مذهبی مختلف تشکر کرد. 
وی هدف قیام امام حسین (ع) را مبارزه با ظلم و برپایی عدل معرفی کرد و گفت: شهرداری نیز سعی کرده تا ادامه دهنده این راه باشد و در این راستا فعالیتهای شهری بسیاری به منظور برپایی عدل در مناطق و رفع تبعیض انجام داده است. 
نثاری به مأموریت جدید شهرداری تهران اشاره و بیان کرد: پرداختن به مباحث اخلاقی، رفتاری و مذهبی از رویکردهای جدید شهرداری و اجرای برنامه های فرهنگی و مراسم های مذهبی در راستای پرداختن به این رویکرد است.
 
نظر شما