جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۰
کد خبر: ۷۱۱۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
گزارش هفتگی «شهر» از اجراهای تئاتر/
سالن‌های تئاتر تهران این روزها میزبان نمایشگاه‌های متنوعی از هنرمندان هنرهای نمایشی هستند.
به گزارش خبرنگار شهر، سالن‌های مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه ایرانشهر و بسیاری از تالارهای مستقل و وابسته تئاتر، این روزها میزبان اجراهایی از آثار نویسندگان و کارگردانان جوان و پیشکسوت هستند.

هم طناب در تالار شمس
تالار شمس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از هفتم آذرماه میزبان نمایشی با عنوان «هم طناب» به نویسندگی و کارگردانی مهین صدری است. این نمایش کاری از گروه تئاتر «مهر» است و علی باقری، سعید چنگیزیان، شهاب زارع، کاظم سیاحی، نادر فلاح، شیوا فلاحی و نوید محمدزاده در آن بازی می‌کنند.


بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای که اجرای ان تا 30 آذرماه همه‌روزه ساعت 20:30 ادامه دارد،‌ 20 هزار تومان است. 
این نمایش شش بازیگر مرد و یک بازیگر زن دارد و روایتی مستند از سقوط کوهنوردان ایرانی است که سال ۲۰۱۱ در قله ماناسلو رخ داد. قله ماناسلو در سلسله جبال هیمالیا با ارتفاع ۸ هزار و ۱۶۳ متر، هشتمین قله مرتفع جهان است. عیسی میرشکاری در روز ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۱ در راه صعود به این قله جان خود را از دست داد و در روز ۱۱ می‌سال ۲۰۱۲ نیز جعفر ناصری دیگر کوهنورد ایرانی بود که در قله ماناسلو جان سپرد.
تالار شمس در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، شرق به غرب بعد از آجودانیه، کوچه نیلوفر، پلاک 3 واقع است.

مکبث در تماشاخانه ایرانشهر
سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر این روزها میزبان نمایش «بیچاره مکبث» به کارگردانی و نویسندگی پیام عزیزی است. این نمایش تا 15 آذرماه اجرا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها ساعت 20 برای تماشای این نمایش به تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کنند. مدت‌زمان اجرای این نمایش 55 دقیقه و بهای بلیط آن 15 هزار تومان است.


پیام عزیزی، مژگان معقولی، مهرداد خانی، میترا عزیزی، رامین منصوری، عرشیا زینعلی، هادی اسکندری، نرگس عزیزی، مهدی نوروزیا، سید محمد حسین موسوی و فرشته احمد پور نیز بازیگران این نمایش هستند.
تماشاخانه ایرانشهر در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان واقع است و علاقه‌مندان برای تهیه بلیط این نمایش به‌صورت اینترنتی می‌توانند به نشانی www.theatrnet.com/ticket و www.tamashakhaneh.ir/ticket مراجعه کنند.

دایی وانیا در تالار اصلی تئاتر شهر
اجرای نمایش «دایی وانیا» نوشته آنتوان چخوف، به کارگردانی اکبر زنجانپور از سه شنبه 12 آذر ماه ساعت 19 در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز می‌شود. اجرای این نمایش تا 9 دی‌ماه ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها از ساعت 19 به مدت 90 دقیقه پذیرای تماشاگران خواهد بود. 

بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان است و شمسی فضل اللهی، اکبر زنجانپور، مسعود دلخواه، محسن حسینی، هوشنگ قوانلو، ماه گل مهر، نجمه کاظم زاده و جمشید حسینی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

تیغ و استخوان در چهارسو
تالار چهارسوی تئاتر شهر نیز از یکم آبان میزبان نمایش «تیغ و استخوان» نوشته دیوید ریب و به کارگردانی منیژه محامدی است. این نمایش 70 دقیقه‌ای که محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، جواد نمکی، محمد نادری، دانیال خجسته و دنیا نصر در آن بازی می‌کنند تا 12 آذر همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها، ساعت 19:30 در تالار چهارسو اجرا می‌شود و بهای بلیط آن نیز 12 هزار تومان است. 


بیوه‌های غمگین در چهارسو
پس از نمایش «تیغ و استخوان» نیز از 15 آذرماه نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نوشته محمدامیر یاراحمدی به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور و با بازی گلاب آدینه، شیرین بینا، حمید رحیمی، نورا هاشمی، محمد صدیقی مهر و حمیده مستعان در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود. 


بهای بلیط این تئاتر 12 هزار تومان است و اجرای 85 دقیقه‌ای آن تا 15 دی‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به جز شنبه‌ها ساعت 19:30 برای تماشای این تئاتر به تالار چهارسو مراجعه کنند.

پروانگی در تالار قشقایی
«پروانگی» عنوان نمایشی نوشته سیاوش پاکراه و به کارگردانی عامر مسافرآستانه است که از 27 آبان روی صحنه رفته و اجرای آن تا 28 آذر ادامه دارد. بهای بلیط این نمایش 10 هزار تومان است و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:15 به مدت 70 دقیقه در تالار قشقایی اجرا می‌شود.


ملودی آرام‌نیا، امیر امیری، نسترن پیکانو، مینا حسین آبادی، کیوان خانبگی، محسن رستگار، امید عباسی و مینا کریم جبلی‌ در «پروانگی» ایفای نقش می‌کنند.

عروسک‌های سکوت در تالار سایه
نمایش «عروسک‌های سکوت» نوشته فرزانه سهیلی و به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد نیز از 27 آبان در تالار سایه روی صحنه است. اجرای این نمایش تا 27 آذر ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19 به تماشای این نمایش بپردازند. 


مدت اجریا این نمایش 60 دقیقه و بهای بلیط آن 10 هزار تومان است. داریوش موفق، افسانه ماهیان، فرزانه سهیلی، فریبا کامران و سودابه بیان نیز بازیگران این نمایش هستند.

بانوی گم شده در کارگاه نمایش
نمایش «بانوی گم شده» نوشته هلن خانزاده امیری به کارگردانی فرهاد شریفی و بازی مهشاد مخبری نیز از سوم آذر در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه است. این نمایش 45 دقیقه‌ای تا 15 آذرماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 18 اجرا می‌شود و بهای بلیط آن هشت هزار تومان است. 



گارسن در کافه تریای تئاتر شهر
نمایش «گارسن» نوشته پوپک رحیمی و به کارگردانی مسعود میرطاهری نیز تا 12 آذر ماه همه‌روزه ساعت 17:30 در کافه تریای تالار اصلی  تئاتر شهر اجرا می‌شود.
مدت‌زمان اجرای این نمایش 50 دقیقه است و مسعود میر طاهری و احلام سلمانی بازیگران آن هستند. 

دوست کافکا در کافه تریا
پس از پایان اجرای «گارسن»، نمایش 45 دقیقه‌ای «دوست کافکا» نوشته سجاد افشاریان براساس داستان کوتاهی از آیزاک باشویتس سینگر و به کارگردانی حسن جودکی از 14 آذر در بخش تئاتر محیطی تئاتر شهر اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا 30 آذر ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 17:30 پذیرای تماشاگران خواهد بود. بهای بلیط این نمایش هفت هزار تومان و سجاد افشاریان تنها بازیگر آن است. 



«در» در تماشاخانه سه نقطه
نمایش «در» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور از دوم آذرماه در تماشاخانه سه‌نقطه، سالن استاد رکن‌الدین خسروی، روی صحنه است. این نمایش 60 دقیقه‌ای که گلشاد مرادی، وانا همتی و سمیه شوقی در آن بازی می‌کنند تا 15 آذر ادامه خواهد داشت و همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها ساعت 19:15 پذیرای علاقه‌مندان است.


نمایش «در» برای اجرا در تئاتر «آف آف برادوی» نیویورک در ژانویه 2014 دعوت شده و در ارتباط با بخشی از لحظات زندگی سه دختر ایرانی است که هرکدام به دلیلی می‌خواهند مهاجرت کنند و شخصی به نام آقای گل بهاری در زندگی این سه نفر وجود دارد که رفتن آن‌ها به نوعی به کارهای او گره خورده است. این نمایش با نگاهی به شیوه اجرایی آثار مارینا آبراموویچ تولید شده است.
تماشاخانه سه نقطه در میدان ولی‌عصر(عج)، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ واقع است.

«خواهرانه به وقت خیزران» در تالار وحدت
نمایش «خواهرانه به وقت خیزران» نوشته محمدرضا کوهستانی و به کارگردانی حسین پارسایی، از پنجم آذرماه در تالار وحدت روی صحنه است. 
«خواهرانه به وقت خیزران» حکایت خوابی است به روایت سه زن که نگاهی تازه به حماسه عاشورا و اتفاقات مرتبط با آن دارد و بهناز جعفری، فقیهه سلطانی و تبسم هاشمی در آن بازی می‌کنند.
این نمایش تا 22 آذر همه‌روزه ساعت 19 در تالار وحدت اجرا می‌شود و بهای بلیط آن 12 هزار تومان است. تالار وحدت  در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار واقع است.


سقراط در تالار وحدت
پس از پایان اجرای «خواهرانه به وقت خیزران»، نمایش «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی از 21 آذر در تالار وحت روی صحنه می‌رود. این نمایش 120 دقیقه‌ای تا 27 دی‌ماه همه‌روزه ساعت 18:30 اجرا می‌شود و بهای بلیط آن 20 هزار تومان است.
فرهاد آئیش، لادن مستوفی، بهناز نازی، نقی سیف جمالی، کتانه افشاری نژاد، یعقوب صباحی، ایوب آقاخانی، سیاوش چراغی پور، بهاره نوحیان، بهمن عباسپور، رضا جهانی، بهنام شرفی، پرهام دلدار، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن کاکایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد و علی حبیب پور در این نمایش بازی می‌کنند و گروه کر آن را سحر لطفی، یکتا اعتمادی، مهرداد طلایی، حمید خنجری، علیرضا عبدالکریمی، هوتن حسینی، روشنک رسانی، محمد حقیقی، پگاه عینکچی و سارا مصطفوی نسب تشکیل می‌دهند.


«ما فقط 5 دقیقه وقت داشتیم» در تماشاخانه انتظامی
نمایش «ما فقط 5 دقیقه وقت داشتیم» به کارگردانی مسعود موسوی از پنجم آذرماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه است. این نمایش همه‌روزه به‌جز شنبه‌ةا ساعت 18 اجرا می‌شود و اجرای آن تا 30 آذرماه ادامه خواهد داشت.
بهای بلیط این تئاتر 10 هزار تومان است و الهام اخوان، عباس امروزی، امین بشارتی، داریوش دادگر، یوسف حاجیلویی، صادق علیپور، پویا موسوی، نیلوفر مهاریان و مسعود موسوی در آن بازی می‌کنند.

 
خانه هنرمندان در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر واقع است.


قادر مقتدر در خانه نمایش آو
نمایش «قادر مقتدر با ت دو نخته و آرشیو» به کارگردانی بابک مهری و با بازی سهیل اعرابی و بابک مهری، از اول آذرماه در خانه نمایش آو روی صحنه است. این نمایش 90 دقیقه‌ای همه‌روزه ساعت 19:30 اجرا می‌شود و اجرای آن تا پایان آذر ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیط این نمایش به نشانی www.theaterticket.irughri  مراجعه کنند.
خانه نمایش آو در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک 26 واقع است.

چشم‌ها در خانه نمایش
نمایش «چشم‌ها» نوشته مسعود هاشمی‌نژاد به کارگردانی بهار محمودزاده از ششم آبان ماه در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه است. این نمایش 50 دقیقه‌ای تا 15 آذرماه همه‌روزه ساعت 18:30 اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیط 6000 تومانی آن به نشانی www.Theatrnet.com/ticket مراجعه کنند.
 شیوا ترابی، مریم جعفری و مهدی حنفی بازیگران این تئاتر هستند. خانه نمایش اداره تئاتر در میدان فردوسی، خیابان انقلاب، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی، دست راست کوچه شهید محمدآقا، پلاک 34 واقع است.

درخت الاکلنگ در تالار هنر
نمایش «درخت الاکلنگ» به کارگردانی هومن مجابی و با بازی ژاکلین آواره، مجید علم بیگی، قاسم طاهر احمدی، مهدی باقر پور، آزاده اکبری، مریم عسکری و آهو کاظمی، از 27 آبان در تالار هنر روی صحنه است. 

این نمایش تا 27 آذرماه همه‌روزه ساعت 17:30 اجرا می‌شود و بهای بلیط آن 6000 تومان است. علاقه‌مندان برای تهیه بلیط این نمایش می‌ٱوانند به نشانی  www.theatrnet.com/ticket مراجعه کنند.
تالار هنر در میدان هفت تیر، خیابان شهید مفتح، بعد از ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده واقع است.

برچسب ها: نمایش ، تئاتر ، تالار
نظر شما