جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۸
کد خبر: ۷۱۳۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
در نشست نقد و بررسی «بچه‌های نسبتا بد» مطرح شد:
سیروس مقدم در نشست نقد و بررسی «بچه‌های نسبتا بد» درباره پایان‌بندی شیرین سریال گفت: از قدیم شنیدیم که می گویند شاهنامه آخرش خوش است. دوست داشتم وقتی قصه ای با این فراز و نشیب ها را روایت می کنم برایش پایانی خوب را در نظر بگیرم.
به گزارش شهر، این نشست رأس ساعت 18 با حضور عوامل و بازیگران این مجموعه تلویزیونی و جبار آذین(منتقد) در فرهنگسرای ارسباران آغاز شد.

در این نشست، سیروس مقدم (کارگردان)، پیمان عباسی (نویسنده)، سیامک مهماندوست(تدوینگر)، شهرام زمانی (انتخاب بازیگر)، میلاد کیمرام، شهرزاد کمال زاده، نیکی مظفری، آرمان صورتگر، سینا رازانی و فرشید عاشوری حاضر شدند.

در ابتدای این نشست پیمان عباسی درباره نحوه شکل گیری داستان «بچه های نسبتا بد» گفت: حدود چهار سال پیش طرح اولیه این داستان را نوشته بودم و برای اینکه به‌روز و جدید شود باید روند تازه تری پیدا می کرد و من سعی کردم تا این تغییر را در فرم و شخصیت پردازی اثر لحاظ کنم.وی ادامه داد: در همان طرح اولیه فرم رو به جلو و رو به عقب دغدغه ام بود و می خواستم این سبک جدید را برای اولین بار در سریال های تلویزیونی نشان دهم.

در ادامه نشست میلاد کیمرام بازیگر نقش سمیر درباره کاراکتری که ایفاگرش بود گفت: نقش سمیر یکی از کاراکترهایی است که بسیار دوستش داشتم چرا که علاوه بر خود نقش همکاری با این گروه و سیروس مقدم به تجربه های کاریم اضافه کرد.

کیمرام افزود: در چند قسمت پایانی سریال بنا بر روند ایجاد شده در داستان باید موهایم را از ته می زدم! قبل از اینکه گریمور بخواهد این کار را انجام دهد یکدفعه دیدم که سیروس مقدم در کمال تعجب من و دوستان به ایشان گفت که اول موهای مرا کوتاه کن! ضمن اینکه مقدم در آن برهه از زمان موهای بلندی نیز داشت. خلاصه می خواهم بگویم ایشان آنقدر مهربان و دوست داشتنی هستند که دوست داشتند من احساس بدی از این بابت نداشته باشم و با خیال راحت موهایم را بزنم.

سینا رازانی بازیگر نقش محسن که به خاطر اجرای نمایش اخیرش باید قبل از سایرین این جلسه را ترک می کرد درباره نقشش گفت: همکاری با سیروس مقدم تجربه خوبی بود و امیدوارم که این همکاری ادامه دار شود.


سیروس مقدم
نیکی مظفری، دختر مجید مظفری و بازیگر نقش سیاره از حضورش در سریال های تلویزیونی اینگونه گفت: برای اولین بار بود که جلوی دوربین قرار می گرفتم و کار تصویری را آن هم از این نوع تجربه می کردم در کل از این همکاری بسیار راضی هستم. کارگردان و تهیه کننده در این امر خیلی کمکم کردند و جا دارد از پدر که همیشه زندگی در کنارشان سرشار از درس و تجربه است تشکر ویژه ای داشته باشم.

شهرزاد کمال زاده که پیشتر در سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» بازی کرده بود درباره دومین همکاری اش بعد از تله‌فیلم «کابوس» با سیروس مقدم گفت: حضور درست اشکان خطیبی و بازی هدایت شده ایشان باعث شد تا نقش من هم به خوبی دیده شود و در خاطر مردم بماند.

وی افزود: نقش طلا یکی از معدود نقش هایی بود که روند پیچیده شخصیتی اش برای خودم هم جذابیت داشت چرا که تا به حال چنین نقشی را ایفا نکرده بودم ضمن اینکه برای تسریع در روند کاری مان در روزهای پایانی کار را به شکل دو گروهه ضبط می کردیم.

در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ که بیشتر به سوال های منتقد پاسخ داده می شد؛ فرشید عاشوری بازیگر نقش شیطان افزود: من قبل از همکاری با سیروس مقدم در کارهای بسیاری بازی کرده بودم اما هر کدام از آنها به این دلیل که نقش های کوتاهی بودند زیاد دیده نشدند و من همواره سعی کردم تا در آن کارها کسب تجربه کنم و خود را برای قرار گرفتن جلوی دوربین بزرگانی چون مقدم آماده کنم.ضمن اینکه وظیفه خود می دانم از همین جا از آقایان مقدم و زمانی تشکر ویژه ای داشته باشم.

به گفته‌ی مجری جلسه یکی از نکاتی که در این سریال به شدت دیده می شد تدوین آن بود، سیامک مهماندوست(تدوینگر) در این رابطه گفت: سابقه همکاری من با سیروس مقدم برمی گردد به سریال «زیر هشت» که بعد از آن در اکثر کارهای ایشان وظیفه تدوین را به عهده داشتم. برای تدوین این سریال به دنبال فرمی در تدوین بودیم تا بتوانیم فلش بک ها را به گونه ای درست به مخاطب نشان دهیم و کاری کنیم تا مخاطبی که برای اولین بار این سبک تدوین را می بیند بتواند با آن ارتباط برقرار کند، به همین خاطر به طور بی رحمانه ای ریتم را بالا بردیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که تا الان در سریال های تلویزیونی دیده نشده، شنیدن صدای خارج از تصویر است که ما به کمک رامین ابوالصدق توانستیم آن را به بهترین نحو انجام دهیم.


سیروس مقدم
مهماندوست ضمن اشاره به گروه جوانی حاضر در این سریال گفت: خیلی جالب است که اکثر افراد این گروه رنج سنی زیر سی سال دارند و این از اعتماد مقدم به جوان ها شامل می شود ،ایشان همیشه می گویند که اکثر دوستانم در همین رده سنی هستند.

شهرام زمانی که در این مجموعه انتخاب بازیگرها را به عهده داشت در این باره گفت: به عقیده من همه بازیگران در این مجموعه از بهترین ها بود و هر بازیگری بهترین بازی خود را به نمایش گذاشته بود.

هم چنین وی افزود: جا دارد از اکبر عبدی، علیرضا مهران، اکبر معززی، مهرانه مهین ترابی، آیدا فقیه زاده، محمد مطیع(که در این نقش به نوعی در سبک بازی هایش قالب شکنی کرد و اتفاقا هم خیلی خوب از عهده اجرایش برآمد) تشکر ویژه ای داشته باشم. اکبر عبدی نیز با بازی درست خود مسیر داستان را به سمت خوبی هدایت کرد.

هم چنین آرمان صورتگر، بازیگر نقش سیامک از شهرام زمانی و سیروس مقدم به خاطر اعتمادی که به او داشتند تشکر کرد.

یکی دیگر از نقدهایی که به مقدم درباره پایان بندی سریال شد، شیرین تمام شدن قصه بود،

او در این باره گفت: از قدیم شنیدیم که می گویند شاهنامه آخرش خوش است. دوست داشتم وقتی قصه ای با این فراز و نشیب ها را روایت می کنم برایش پایانی خوب را در نظر بگیرم ضمن اینکه این را بی انصافی می دانم که بخواهیم مردم را ناراحت روانه رختخواب کنیم! باید بگویم که دلمان نیامد تلخ کامی را به مخاطب منتقل کنیم.ضمن اینکه پایان سریال خیلی خوش و شیرین هم نبود و مسائلی را نشان داد تا افراد در مواجهه با آنها حس متنبه بودن را در خود احساس کنند.

آذین در ادامه این جلسه گفت: وقتی که یک متن پرداخت می شود و در اختیار فیلم ساز قرار می گیرد ماحصل آن می تواند اثری دیدنی باشد و اینکه بخش اعظمی از درست اجرا شدن نقش توسط بازیگر به پرداخت درست شخصیت ها برمی گردد.نکته بعدی این است که در این مجموعه به طور مشخص قهرمان و یا حتی ضد قهرمان نداریم و تمامی شخصیت ها خاکستری اند مثل خود ما که دائم بین خوبی ها و بدی ها در نوسان هستیم.

عباسی در ادامه ضمن اشاره به قصه آزار دهنده سریال گفت: از همان ابتدا قصدمان اذیت کردن مخاطب بود!

او درباره مرگ همایون ادامه داد: دوست نداشتم همایون بمیرد چرا که او یکی از کاراکترهایی بود که در این داستان خیلی دوستش داشتم. در کل باید بگویم بلد نیستم کاراکترهای منفی را بنویسم چرا که اصولا معتقدم آدم منفی و آدم مثبت صرف وجود ندارد و اصل اولیه ای که در شخصیت پردازی مدنظرم بود ارائه آدم های خاکستری بود.دوست داشتم تا همه کاراکترهایم دوست داشتنی باشند.

در پایان جبار آذین گفت: امیدوارم این نوع نگاه در سریال ما جا بیفتد و شاهد آثاری باشیم که علاوه بر نشان دادن زندگی واقعی به دانش مردم کمک بسیاری کنند.

قبل از اتمام مراسم میلاد کی مرام از مردم خواست تا به همان اندازه که برای ساخت سری دوم این مجموعه تمایل دارند کف بزنند که با استقبال مردم از این موضوع مواجه شدند.

این جلسه پرسش و پاسخ  با اهدای هدیه به عوامل و دست اندرکاران این مجموعه خاتمه یافت.
منبع: ایسنا
نظر شما