شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۱۴۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
در هشتمین دوره مسابقات قرآنی ابرار با محوریت سوره نساء ، خوشنویسی آیات منتخب این سوره به رشته های آزمون مسابقات قرآنی ابرار اضافه شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای اندیشه؛ برگزاري مسابقات قرآنی از جمله برنامه هاي دیرپایی است که  در حوزة ترویج  آموزه هاي دینی و قرآنی در كشور به منظور فراهم آوردن زمینه اي جهت انس بیش از پیش  شهروندان با   کلام   انسان  ساز الهی و مفاهیم تعالی  بخش آن  و همچنین  نشر و بسط فضاي معنوي و عطرآگین قرآن و اخلاق در محیط شهري همواره مورد اهتمام متصدیان و مسئولین فرهنگی شهر بوده است . در همین راستا تا کنون هفت دوره از سلسله مسابقات قرآنی با عنوان ابرار  با محوریت سور مختلف قرآن کریم همچون حجرات ، نباء ، یس ، انعام و جزء یک قرآن کریم  و مائده برگزار شده است  . در هر دوره از این مسابقات  يكي از سور قرآني که دارای نکات اخلاقی ، اجتماعی باشند و یا سوره هایی که بر مداوت در تلاوت این سوره ها تأکید شده است انتخاب مي گردد و شرکت کنندگان می توانند این سوره را در یکی از رشته های حفظ ، تلاوت ، ترتیل ، مفاهیم محور فعالیت خود قرارداده و برنده جوایز ارزنده این مسابقه شوند .
بر همین اساس در هشتمین دوره مسابقات قرآنی ابرار رشته خوشنویسی به جمع رشته های قبلی اضافه گردید که هنرمندان شرکت کننده  در این رشته از مسابقات می بایست آیات منتخب سوره نساء را بصورت همزمان با یکی از سبک ها و قلم ها ( ریز ، درشت ، خودکار و..) خوشنویسی نمایند.
هشتمین دور مسابقات قرآنی ابرار با محوریت سوره نساء روز سه شنبه 19 آذرماه در فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان دکتر شریعتی ، نرسیده به پل سید خندان، بوستان شهید ایناکی برگزار خواهد شد.
از هنرمندان ، هنر آموزان و علاقه مندان به مسابقات قرآنی و خطاطی دعوت می شود جهت ثبت نام و شرکت در این آزمون به دبیر خانه مسابقات قرآنی ابرار مستقر در خانه قرآن منطقه 7 واقع در خيابان شهيد مطهری، نرسيده به خيابان شريعتی، پارك شهيد آوينی مراجعه و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 88424422 یا 88413511 تماس حاصل فرمایند .

نظر شما