چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۶
کد خبر: ۷۱۵۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کتابهای اجتماعی با نشان «زندگی آموختنی است» مورد استقبال قرار گرفت
مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد: 4 عنوان کتاب جدید در زمینه مهارتهای اجتماعی از سری منابع مکتوب نظام یکپارچه آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی این مرکز، «سید نوید برکچیان» با بیان این مطلب گفت: «مهارت آشتی کنان»، «فرزند با عیار 24»، «یک فنجان محبت» و «یک حبه قند» عناوین این کتابها را شامل می شود که همه آنها با نشان «زندگی آموختنی است» و به عنوان منابع تدریس در واحدهای آموزشی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت و منطبق بر سرفصلهای دوره های آموزشی طراحی شده در این سازمان زیر نظر اساتید دانشگاه و کارشناسان فرهیخته تدوین و منتشر شده است.

وی افزود: در این کتابها تلاش شده با پرهیز از اصطلاحات تخصصی و پیچیده و استفاده از متنی روان و طراحی همه پسند، منبع آموزشی مناسب و قابل استفاده برای عموم مخاطبان تدوین شود، به علاوه با توجه به این که این کتاب به عنوان یک خودآموز نیز قابل بهره برداری است، در انتهای هر فصل پرسش هایی برای درک بیشتر مفاهیم ارائه شده، گنجانده شده است.

دبیر شورای راهبردی آموزش سازمان ادامه داد: این کتاب ها در تیراژ 1000 نسخه به صورت خودخوان طراحی شده، یعنی شهروندان می توانند بدون حضور در کلاسهای آموزشی از آنها استفاده کنند، اما ثبت نام کنندگان در دوره های آموزشی این سازمان می توانند با تخفیف ویژه این کتاب ها را تهیه کنند.

وی در ادامه با اشاره به عنوان ها و موضوعات این کتاب ها تصریح کرد: «مهارت آشتی کنان» با موضوع حل تعارض بین زوجین و «یک فنجان محبت» با موضوع راهکارهای افزایش صمیمیت بین زوجین از بسته مهارت های ویژه همسران است، ضمن این که «فرزند با عیار 24» با موضوع پرورش احساس ارزشمندی در کودکان و «یک حبه قند» در زمینه فرزندآوری از بسته مهارت های فرزندپروری به شمار می آید.

برکچیان با تاکید بر این که اداره کل پژوهش امام صادق (ع) بر محورهای فرهنگی و دینی این آثار نظارت داشته است، تصریح کرد: در روند انتشار این 4 عنوان کتاب مجموعه ای از بهترین اساتید دانشگاهی و کارشناسان فرهیخته در رشته های مرتبط مانند دکتر مصطفی اقلیما، دکتر حسین فکرآزاد، دکتر غنچه راهب، سیدمحمدرضا دربندی و بهمن مشکینی نظارت داشته اند.

وی تصریح کرد: پیش از این کتابهای «مجنون لیلی، مجنون کراک» در زمینه آشنایی با آسیبهای اعتیاد مدرن در دو جلد، «چرتکه خانوادگی» با موضوع آموزش مهارت مدیریت مالی در خانواده، «ماهیگیری یادش بده» در زمینه آموزش مهارت مسئولیت پذیری در کودکان و «یه جور دیگه فکر کن!» در زمینه آموزش مهارت تفکر خلاق منتشر شده است.

مدیر مرکز آموزش سازمان ادامه داد: بخش دیگری از این کتابها نیز در دست چاپ است و تا چند روز آینده به سامانه یکپارچه نظام آموزشی (سینا) این سازمان وارد می شود.

شایان ذکر است بیش از 222 عنوان دوره آموزشی در زمینه مهارت های اجتماعی و شهروندی در حال برگزاری است و شهروندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به نزدیکترین فرهنگسرا و خانه های فرهنگ محل سکونت خود یا سایت اینترنتی sina.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند. هم چنین علاقه مندان برای تهیه این کتابها می توانند عدد 5 را به سامانه 20001837 پیامک کنند.

نظر شما