جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۷۱۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران در هفته سوم آذرماه میزبان نمایشگاه‌‌های تازه و متنوعی از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی هستند.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های نگاه، گلستان، هما، کاوه، مهروا، سين، فریا و آران از روز جمعه 22 آذرماه میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ای از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.

گالری‌های لاله، شيرين، نگاه، جرجانی، اعتماد، الهه، ایده، ساربان، والی، محسن، خاک، اثر، موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و پردیس ملت نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نقاشی یک مشهدی اصیل در گالری نگاه
نمایشگاهی از نقاشی‌های علی مشهدی‌الاصل از روز پنجشنبه 21 آذر در گالری نگاه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا پنجم دی ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری نگاه در لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام خمینی، پلاک 872 واقع است.



نقاشی در گلستان
نمایشگاه نقاشی‌های امیر سقراطی روز جمعه 22 آذر در گالری گلستان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 27 آذر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 واقع است.


آثار گلرنگ در گالری هما
نمایشگاهی از آثار کسری گلرنگ از روز جمعه 22‌ آذر در گالری هما برپا می‌شود.  این نمایشگاه تا سوم دی ادامه خواهد یافت و علاقه‌مندان می‌توانند شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 به گالری هما واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنند.


گروه نقاشان در گالری کاوه
گالری کاوه از روز پنجشنبه 21 آذر میزبان نمایشگاهی گروهی از آثار سیامک خازنی، مهشید دارابی، رضا ستایش جمالی، سالومه گلنراقی، پویان مظفری، شیرین کره‌ای و آسیه گونه‌زاده است. این نمایشگاه تا 27 آذر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از آن دیدن کنند. گالری کاوه در خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان فریدافشار، خیابان دولتشاد، کوچه پروین، کوچه بایباد، شماره 26 واقع است.


پناه به گالری مهروا
«پناه» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های مهرداد جعفری است که از روز جمعه 22 آذر در گالری مهروا افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا هشتم دی ادامه دارد و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه از ساعت 17 تا 21 به گالری مهروا واقع در خیابان کریمخان، خیابان آبان جنوبی، شماره 38 مراجعه کنند.



آب‌بازی در گالری سين
نمایشگاهی از نقاشی‌های نگار فدائی با عنوان «آب بازی» از روز جمعه 22 آذر در گالری سین برپا خواهد بود. این نمایشگاه تا یکم دی‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از آن دیدن کنند. گالری سین در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک 16 واقع است.


1+9 نقاش در گالری فریا
گالری فریا از روز جمعه 22 آذر نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشان با عنوان «1+9» را میزبانی می‌کند. در این نمایشگاه آثاری از حسین چراغچی، بیتا درویش، مهرنوش رمضان‌نیا، رضا عنصری، بردیا اسماعیل‌لو، نسرین عیوضیان، عرفانه صمصام شریعت، ژینوس میثاقی، شقایق فریاد شیران و آزاده وزیری به نمایشگاه‌گردانی نوشین زرنانی به نمایش گذاشته خواهد شد و علاقه‌‌مندان به بازدید از آن، می‌توانند تا پنجم دی‌ماه، همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری فریا واقع در خیابان سهرودی شمالی، بالاتر از مطهری، کوچه بیشه، پلاک 9 مراجعه کنند.


کرسی شعر در گالری آران
گالری آران از روز جمعه 22 آذرماه نمایشگاهی از آثار نقاشی و ویدئوی رنه صاحب با عنوان «کرسی شعر» را میزبانی می‌کند. 
این نمایشگاه تا سوم دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌های غیر افتتاحیه، از ساعت 11 ت 19 از این آثار دیدن کنند. گالری آران در خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 واقع است.


هنرمندان خودآموخته در گالری لاله
نمایشگاه آثار جمعی از هنرمندان خودآموخته جمعه 15 آذر در نگارخانه لاله برپاست. این نمایشگاه در نظر دارد به بازخوانی شور و شوق تصویری و دنیای درونی و بکر هنرمندان خودآموخته‌ای بپردازد که از دیرباز تاکنون، فارغ از قید و بندها، سبک‌ها و جریان‌های روز هنر معاصر و به موازات آن به حیات هنری خود ادامه داده است.
آثار 17 هنرمند نقاش و حجم پرداز خودآموخته همچون حسن حاضر مشار، زنده یاد مکرمه قنبری، داود کوچکی، سلیم کرمی، فیروزه یزدانی، علیخان عبداللهی، محمد خداشناس، جعفر خادم، زهرا سهرابی، ارسیا مقدم، محمود زاهدی، محمد آریایی، امیر غفوری، محمد باقر رضایی، محسن فرخ رٌخ و... در این نمایشگاه ارایه خواهد شد. این مجموعه به کوشش مرتضی زاهدی هنرمند معاصر و پژوهشگر گردآوری شده است.
از ویژگی‌های آثار هریک از این هنرمندان این است که پیرو هیچ سبک و یا تاثیر خاصی از تاریخ هنر نبوده و بدون دانش آکادمیک به فعالیت پرداخته و از غریزه و تجربیات شخصیشان الهام می گیرند و قوانین خود را متناسب با صداقت بیانی و درونی خود شکل داده‌اند.
در طول ایام نمایشگاه چندین نشست تخصصی و کارگاه هنری با حضور هنرمندان و پژوهشگران برگزار خواهد شد. علاقه مندان می‌توانند برای بازدید و خرید این آثار تا سوم دی ماه از ساعت 9 تا 19 به استثنای روزهای تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه کنند.

مجسمه در گالری شيرين
نمایشگاهی از آثار مجسمه سپهر بختیاری روز جمعه 15 آذر در گالری شیرین افتتاح شد. این نمایشگاه تا 26 آذر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 و جمعه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.
گالری شیرین در ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک 9 واقع است.

حروف در گالری نگاه
«حروف در همین حد2» عنوان نمایشگاهی از عکس نقش گرافیک‌های روزبه مشهدی‌زاده است که روز جمعه 15 آذر در گالری نگاه افتتاح شد. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه 27 آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 10:30 تا 13 و 16 تا 20:30 به گالری نگاه واقع در لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام خمینی، پلاک 872 مراجعه کنند.


نقاشی پشت شیشه‌های گالری جرجانی
نمایشگاه نقاشی‌های پشت شیشه مهین عظیما جمعه 15 آذر در گالری جرجانی افتتاح شد. این نمایشگاه تا 25 آذر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، واحد 1 مراجعه کنند.

تاریخ‌بازی در گالری اعتماد
«تاریخ‌بازی» عنوان نمایشگاهی است حاصل از گردهم‌آیی 93 هنرمند معاصر ایرانی به مناسبت سالروز تولد لوسین فروید که به نمایشگاه‌گردانی آیدین خانکشی‌پور از روز جمعه 15 آذر در گالری اعتماد برپاست. این نمایشگاه تا 26 آذر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 به نشانی خیابان با هنر(نیاوران)، سه راه یاسر، صادقی قمی، بوکان، دو راهی سمت راست، پلاک 4 مراجعه کنند.

دیجیتال آرت در گالری الهه
گالری الهه از روز جمعه 15 آذر میزبان نمایشگاهی از آثار دیجیتال آرت حمزه فرهادی با عنوان «زیارت خانوادگی» است. این نمایشگاه تا 25 آذر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 20 از آن دیدن کنند. گالری الهه در بلوار آفريقا، بالاتر از تقاطع اسفنديار، کوچه گلفام، انتهاي کوچه سمت راست، بن بست اميني، پلاک 3 واقع است.

نقاشی در گالری ایده
نمایشگاهی از نقاشی‌های امید فاضلی و آلما بهرامی از روز جمعه 15 آذر در گالری ایده افتتاح شد. این نمایشگاه تا 30 آذر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 10 تا 19 به گالری ایده واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره 26 مراجعه کنند.

نقاشی‌های کرمانشاهی گالری ساربان
نمایشگاه آثار نقاشی محسنی کرمانشاهی از روز جمعه 15 آذر ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان افتتاح شد. این نمایشگاه که شامل 26 اثر از این هنرمند است، تا 25 آذر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

نقاشی روشنا در گالری والی
نمایشگاهی از نقاشی‌های روشنا رستمی روز جمعه 15 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری والی افتتاح شد. این نمایشگاه تا 26 آذر ادامه دارد  و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری والی واقع در میدان ونک، خیابان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 مراجعه کنند.

واقع‌نمایی در گالری محسن
«واقع نمایی‌ها/فصل پنجم(پایانی): وساطت الهی» عنوان نمایشگاهی از عکس‌های برساخته مهدی مقیم‌نژاد است که روز جمعه 16 آذر در گالری محسن افتتاح شد. این نمایشگاه تا 27 آذر ادامه دارد و علاقه‌مندان به بازدید از این آثار می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 14 تا 21 به گالری محسن واقع در خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی،  پلاک 42 مراجعه کنند.

چاپ نقش در گالری خاک
نمایشگاه چاپ نقش‌های مهدی حسینی روز جمعه 8 آذر در گالری خاک برپاست. این نمایشگاه تا 25 آذر ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری خاک واقع در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره 1 مراجعه کنند.

نقاشی در اثر 
«بر بساطی که بساطی نیست» عنوان نمایشگاهی از آثار نقاشی ایمان افسریان است که روز جمعه یکم آذر در گالری اثر افتتاح شده است. این نمایشگاه تا پایان آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری اثر واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره‌ 16 مراجعه کنند.


پوسترهای سرخ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)
به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، نمایشگاه کشوری «سوگواره پوسترهای سرخ» روز سه‌شنبه 21 آبان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح شد.
تمام آثار این سوگواره متعلق به هنرمندانی از استان‌های سمنان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، یزد، مازندران، کرمان، اردبیل، لرستان، قم، گلستان، البرز است.
آثاری از مسعود نجابتی، کوروش پارسانژاد، امیر عبدالحسینی، ابوالفضل آقایی، کاظم خراسانی ، محمد اردلانی، صالح زنگانه، میثم خالوندی، سید مهدی موسوی، فرهود مقدم ، کوروش شریف، جمال الدین رمضانی، مرتضی رحمتی ، مجتبی قهرمانی ، علیرضا بیت اللهی، نصیر بشیری، مهدی حسینی، علی دل زنده روی ، احمد خان بابایی ، علیرضا بختیاری، هدایت علیپور، مسعود ضرونی و حمید اقدسی یزدلی در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 تا 18 در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) دایر است. موزه هنرهای دینی امام علی‌(ع)، در خیابان حضرت ولی‌عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 واقع است.

عكاسان معاصر ايران در پردیس ملت
٣٦ عكاس برجسته ايرانى  به دعوت گالرى پرديس ملت و نمايشگاه گردانى مهدى مقيم‌نژاد نمايشگاه « به روايت عكاسان معاصر ايران» را برپا کرده‌اند.
این نمایشگاه با حمايت «موسسه تصوير شهر سازمان فرهنگی هنری شهردارى تهران» 72 اثر از شاخص‌ترين مجموعه عكس‌هاى جمعى از هنرمندان پيشرو اين عرصه را به نمایش گذاشته است.
«به روايت عكاسان معاصر ايران» زاويه نگاه نافذ هنرمندان مولفى ست كه با نگاهى تعالى جو پيرامون خويش  را كنكاش و نقد مى كنند و در قابى كه معرف سليقه زيبايى شناسى آنان است ان را ثبت مى كنند؛ خاصه آنكه عكاسان مدعو به اين نمايشگاه آزاد بودند دو اثر برگزيده خويش را به اين رويداد معرفى نمايند٠ 
٣٦ عكاس حاضر در اين رويداد به ترتيب حروف الفبا عبارتند از آزاده اخلاقی، کورش ادیم، آرمان استپانیان، مهرداد اسکویی، مهرداد افسری، جمشید بایرامی، شهریار توکلی، صادق تیر افکن، بهمن جلالی، رعنا جوادی، تورج خامنه‌زاده، محمد خوشرو، گوهر دشتی، جلال سپهر، محمدرضا شریف‌زاده، بهنام صدیقی، سیف‌الله صمدیان، کیارنگ علایی، سمیرا علیخانزاده، شادی قدیریان، علیرضا فانی، کتایون کرمی، محمود کلاری، مجید کورنگ بهشتی، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، رومین محتشم، مهدی مقیم‌نژاد، رامیار منوچهرزاده، علیرضا میرزایی، سروش میلانی‌زاده، علی ناجیان، مهرداد نراقی، حامد نوری، داریوش نهداران و مهدی وثوق نیا.
علاقمندان مى‌توانند تا ٢٢ آذر ماه، همه روزه از ساعت 11 تا 21 از اين نمايشگاه واقع در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، رو به روی کردستان، سینما گالری پردیس ملت، طبقه 2- ديدن کنند.

نظر شما