دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۷
کد خبر: ۷۱۷۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مراسم تجلیل از استاد «علی آهی» تجلیل از یک شخصیت بزرگ و سبک ویژه مداحی است، چرا که حاج علی آهی یک سبک خاص مداحی را ابداع کردند.
به گزارش خبرنگار شهر، مراسم تجلیل از از استاد علی آهی در ویژه برنامه پرده عشاق‌ با حضور شاعران و مداحان اهل‌بیت (ع) چون منصور ارضی، علی انسانی، مصطفی خرسندی، مداحان سازمان بسیج روز چهارشنبه 20 آذر در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی  برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی درباره شخصیت حاج علی آهی گفت: ایشان یک فرد متعهد به مذهب و پایبند به اخلاق و دارای یک سبک خاص مداحی هست، تجلیل از ایشان، تجلیل از یک سبک ویژه مداحی است، چرا که مداحان اهل بیت(ع) هر کدام سبک‌های مختلفی با مخاطب‌های متفاوتی دارند.


وی با اشاره به اینکه این از افتخارات شهر و دیار ایران است که این مجلس با حضور چهره‌هایی مشهور مزین شده است، گفت: من سلامی به همه مداحان شهیدی می کنم که حق به گردان ما دارند ، آن‌ها که بساط امام حسین را در جبهه‌ها گرم نگه داشتند.

همچنین «علی انسانی» مداح و ذاکر اهل بیت(ع) با بیان اینکه هیچ گاه نشده که به سهم خود درست از امام حسین(ع) دفاع کند، گفت: من خاک پای همه مداحان و کسانی‌ام که امروز دراین مجلس حضور یافتند.

وی یادآور شد: اربعین حسینی نزدیک است داغ زیاد داریم همه می‌خواهند که کنار حرم اباعبدالله(ع) باشند که امیدواریم برای همه حاجتمندان روا شود، در ادامه چند بیت خطاب به حاج آقای آهی بدین شرح می‌خوانم:

آقاجان بنگر به حال حقیریم/ چه کنم اگر سر پیری‌ام
به غلامیت نپذیری‌ام/ سرخانه کس بنشانیم
آقاجان به فدای کاکل اکبرت/به فدای حنجر اصغرت
به کبودی تن دخترت بنگر به حال حقیریم


در ادامه مراسم رونمایی از آثار استاد حاج علی آهی مداح و ذاکر پیشکسوت اهل بیت شامل مجموعه مبانی اعتقادی نقد شعر، مجموعه بررسی اعتقادی اشعار آیینی، انوار معرفت 2 جلد و دیوان اشعار با حضور معاون فرهنگی شهرداری تهران، علی انسانی، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیر فرهنگی مجموعه انقلاب، ابوالقاسم شجاعی، مصطفی خرسندی و ... برگزار شد.
مطالب مرتبط
نظر شما