جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۱۷۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
مراسم تكريم و معارفه معاونان برنامه ريزي،توسعه منابع انساني و حقوقي شهرداری تهران برگزار و صلاحی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امانی معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران شد.
به گزارش شهر،مراسم تكريم و معارفه معاون برنامه ريزي و توسعه شهری ،معاون توسعه منابع انساني و معاون حقوقي،شورا و امور مجلس شهرداري تهران عصر امروز با حضور محمد باقر قاليباف شهردار تهران، حجت الاسلام قرائتي رييس ستاد اقامه نماز و جمعي از نمايندگان مجلس،معاونان شهردار،شهرداران مناطق و مديران شهري در تالار ايران زمین برگزار شد. 

در این مراسم صلاحی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امانی معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران شد. 

در اين مراسم  محمدعلی عفتی داریانی سرپرست پیشین معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران مشارکت در تدوین برنامه راهبردی شهرداری تهران ،تدوین متمم بودجه سال 92 و همچنین ابلاغ بخش نامه بودجه سال 93 شهرداری را ازمهمترین اقدامات معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری در زمان سرپرستی خود نام برد. 
 
 داریانی با اشاره به بیش از دو ماه سرپرستی خود در این سازمان گفت: پنج کار نسبتا مهم در این مدت محدود به انجام رسید که مهمترین آن مشارکت در تدوین برنامه راهبردی شهرداری تهران بوده است. 

به گفته داریانی سرپرست پیشین معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری با کمک مدیران کل برنامه ریزی معاونت ها توانست برنامه  راهبردی شهرداری تهران را تقدیم شورای شهر کند. 

وی با اشاره به تدوین متمم بودجه 92 اظهارداشت: متمم سال 92 با کمک تمام معاونت ها تقدیم شورا شد که خوشبختانه 97 درصد ازپیشنهادها نیز به تصویب شورای شهر رسید.
 
وی با اشاره به تدوین اولین برنامه راهبردی شهرداری تهران درسال 88 تصریح کرد : اولین برنامه پنج ساله شهرداری در سال 88به تصویب شورا رسید که راهنمای کار شهرداری تهران در سال های اخیربود  که امسال سال پایانی این برنامه بوده است.
 
وی افزود: معاونت برنامه و توسعه شهری یک گزارش جامع از این برنامه تقدیم شورای شهر کرد که در این گزارش تجربه های این برنامه کاملا لحاظ شده و پایه ای برای تدوین برنامه سال دوم قرار گرفته است.
 
وی در ادامه اظهارداشت : لایحه برنامه 5ساله دوم شورا نیز تقدیم شورای شهر شد که کلیات آن نیز به تصویب اعضای محترم شورا رسید. در این برنامه برش های سالانه برای تدوین بودجه و همچنین ارتباط کامل بین پروژه ها و همچنین مفاد برنامه کاملا لحاظ شده است. 

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه سال 93 گفت: برای اولین بار بخشنامه بودجه سال 93 ، 15 روز زودتر از زمان قانونی توسط شهردار تهران ابلاغ شد.
 
وی ضمن تشکر از شهردار تهران به خاطر انتخاب خود به عنوان سرپرست معاونت برنامه ر یزی و توسعه شهری گفت: امیدوارم این مسوولیت سنگین را در دو ماه و نیم گذشته به خوبی به سرانجام  رسانده باشم و برای معاونت جدید نیز آرزوی موفقیت در فعالیت هایشان را دارم. 
 
پیوستگی در برنامه های مدیریت شهری با کمک نمایندگان مجلس

صلاحی معاون جدید معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، با بیان اینکه از همه دوستانی که از مناطق سازمان ها و همچنین شرکت ها زحمت کشیده‌اند و در مراسم تشریف آورده‌اند تشکر می‌کنم،گفت: از اعتمادی که برادر عزیز و ارجمندم سردار دوران پرافتخار دفاع مقدس دکتر قالیباف به عنوان یک مدیر جهادی به بنده كردند، تشکر می کنم.

وی افزود: روزی در خدمت مقام معظم رهبری بودم که فرموند هرجای نظام خدمت ارزشمند است اما جایی که خدمت و خدمات به مردم می رساند ارزشمندتر است.

معاون جدید برنامه ريزي و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری سازمانی است که فعالیت 24 ساعته دارد و خدماتی که انجام می دهد می‎توان با چند وزارت خانه مقایسه کرد. اگر سازمانی 24 یا 48 ساعت تعطیل شود اتفاقی نمی افتد ولی اگر شهرداری تهران حتی نیم یا یک ساعت تعطیل شود کاملا مشخص است.
 
وی با بیان اینکه معاونت برنامه و توسعه شهری شهرداری تهران تحت حمایت دکتر قالیباف و هماهنگی شورای شهر فعالیت  کرده و خواهد کرد تصریح کرد: با كمك نمایندگان مردم در پارلمان شهری و با استفاده از تجارب گذشتگان و شهرداری های دیگر، پیوستگی و هماهنگی بین برنامه ها به وجود خواهد آمد.
 
صلاحی افزود: تهران باید شهر اخلاق نیکو در زمینه فرهنگی اجتماعی باشد. البته در اين حوزه توجه خاصی دکتر قالیباف و آقای ایازی  دارند و بیش از سازمان های متولی هم از لحاظ بودجه و نیروی انسانی عملکردها مشخص و محسوس است.

قرائتی: شهرداری هرسال 100 مسجد بسازد

در این مراسم حجت السلام محسن قرائتی با اشاره به ساخت بیش از 70 مسجد در سال گذشته توسط شهرداری تهران اظهار داشت: امیدواریم شهردار تهران در 4 سال آینده نیز سالی 100 مسجد به شهر تهران اضافه کند.

حجت اسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه بیش از 400 نکته را در مورد شهرداری ها از قرآن جمع آوری کرده‎ام،گفت: در شهر اسلامی باید صدای اذان دل مومن را بلرزاند.

وی ادامه داد: بودجه فرهنگی را باید به سمت مساجد سوق دهیم چرا که اگر مسجد بسازیم همه مشکلات در درون مساجد حل خواهد شد.

قرائتی افزود: باید به کارگرها و رفتگرها رسیدگی کنیم و از کارهای یکبار مصرف دوری کنیم و همچنین برای دین مردم هم برنامه داشته باشیم. البته با شرایطی که در این مجموعه می بینیم تمام این اهداف دست یافتنی است.


تقوی: امیدوارم مدیران جدید موهبت خدمت به شهروندان را قدر بدانند

معاونت پیشین حقوقی، شورا و امور مجلس شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به بیش از هشت سال خدمت خود در مجموعه شهرداری عنوان کرد: امیدوارم در آینده خاطرات این دوران برای من جای دریغ و افسوس باقی نگذارد.

تقوی با اشاره به موهبت حضور قالیباف برای شهر تهران تصریح کرد: دراین سالها جلسات با وی برای من درسی بود بر روی درس های دیگر که می اموختم.

وی افزود: امیدوارم مدیران جدید نیز این موهبت را قدر بشناسند و در موفقیت های ادامه دار مجموعه مدیریت شهری سهیم باشند.


شهردار 10 هزار و 500 کارمند رسمی دارد

 
بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم ناصر امانی  باتشکر از شهردار تهران گفت: حوزه مالی و اداری شهرداری از افتتاح بلدیه تهران ، دست نخورده باقی مانده بود ولی در دوران آقای پورزرندی در بخش مالی و اداری اتفاقات خیلی خوبی افتاد به گونه ای که میتوان به ایجاد تعهدات مالی شهرداری ، توسعه وافزایش منابع پایدار تا  40درصد ، استقرار حسابداری تعاملاتی و همچنین برگزاری مجامع درزمان مقرر اشاره کرد. 

به گفته وی در دوره جدید مسوولیت دکتر قالیباف توسعه اجتماعی درحوزه شهر،شهروند و شهرداری با اولویت برنامه پنج ساله بدیهی است.
 
معاون  توسعه منابع انسانی بیان اینکه در هشت سال گذشته نیروی انسانی در شهرداری انقدر اهمیت پیداکرده که معاونت جدیدی برای آن احداث می‎شود تصریح کرد: درابتدای انتصاب بنده دکتر قالیباف سه محور امنیت شغلی، افزایش رفاه و معیشت کارکنان و همچنین تامین اتی و ثروت سازی برای کارکنان شهرداری را ایجاد کردند که با هیچ وزارتخانه ای یکسان نیست. کارمندان رسمی شهرداری تهران در شهریور 84 ، 3هزار و 500 نفر بودند که امسال تعداد آنها به 10 هزار و 500نفر افزایش پیدا کرد و تمامی آنها رسمی شدند. این در حالی است که در انتصاب مدیران نیز اداره کلی برای این افراد راه اندازی شد. 

وی بابیان اینکه تحصیلات کارکنان در این دوره افزایش پیدا کرده است خاطر نشان کرد : 57 درصدکارمندان و کارگران  تحصیلات کاردانی و بالاتر و همچنین 44 درصد تحصیلات کارشناسی و بالاتر را اخذ کردند . این در حالی است که در زمینه توسعه و رفاه و همچنین معیشت به بحث مسکن اشاره میکنم که امروز 25 هزار نفر تحت پوشش تعاونی های مسکن هستند  که درمورد زمین و مجوز آن لایحه ای را به شورای سوم ارایه دادیم . 

امانی با اشاره به راه اندازی موسسه مالی و اعتباری شهر که به بانک شهر ارتقا پیدا کرد اظهارداشت: همه کارمندان شهرداری سهامدار و عضو صندوق ذخیره هستند و ماهانه سه درصد از حقوق خودشان و هم چنین سه درصد از اعتبار شهرداری برای این افراد جهت ثروت سازی کارکنان اعتبار تعلق می گیرد. 

وی در پایان به ایجاد صندوق تکمیلی بازنشستگی که دغدغه شهردار تهران است اشاره کرد و گفت: این موضوع به عنوان الگویی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. 
نظر شما