جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۶
کد خبر: ۷۱۷۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با شهر:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در متم بودجه سال 92 شهرداری تهران، بیش از 90درصد بودجه برنامه های فرهنگی مورد تائید اعضای شورای شهر قرار گرفته است، گفت: امیدواریم با افزایش سرانه بخش فرهنگی در آینده نه چندان دور شاهد ارتقا برنامه های اجرایی باشیم.
مرتضی طلایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شهر، با تاکید بر اینکه بودجه حوزه فرهنگ شهرداری تهران رشد خوبی داشته است، افزود: اعضای شورا بیش از 100 میلیارد تومان از متمم بودجه سال را به حوزه فرهنگ اختصاص دادند.

این نماینده مردم در شورای چهارم شهر تهران در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به توسعه متروی پایتخت تصریح کرد: حدود 350 میلیارد تومان از متمم بودجه 92 به توسعه مترو اختصاص یافته که این به معنای کاهش بودجه بخش فرهنگی نیست. از آنجائیکه بحث آلودگی هوا و به تبع آن توسعه مترو در اولویت شورای شهر است، در نتیجه اعضا تصمیم به اختصاص بودجه بیشتر به توسعه مترو گرفتند.

وی ادامه داد: اینکه برخی اعلام می کنند شورای شهر بودجه بخش فرهنگی را کاهش و بخش مترو را افزایش داده است، دلیلی جز نداشتن اطلاعات کافی از نحوه تنظیم و تصویب بودجه و متمم بودجه شهرداری در سال های گذشته ندارند و در نتیجه به اشتباه اظهار نظر می کنند.

طلایی تاکید کرد: تصویب متمم بودجه امسال شهرداری تهران نسبت به سال های گذشته یک تفاوت عمده دارد. این تفاوت به مشارکت کمیسیون های تخصصی در بحث بودجه های مربوط به موضوعات هر کمیسیون با کمیسیون برنامه و بودجه است. با این مشارکت بسیاری از مشکلات سال های گذشته اصلاح و در نظر گرفته شده است.

نظر شما