جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۳
کد خبر: ۷۲۰۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
در آستانه امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی تهران- آنکارا نامدار صداقت، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران با کامل کلیچ، قائم مقام شهردار آنکارا ملاقات و گفتگو کرد.
به گزارش شهر در این ملاقات قائم مقام شهردار آنکارا گفت: امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی تهران و آنکارا اتفاقی مهم و سرفصلی جدید در روابط ایران و ترکیه است. 

وی با تاکید بر مشترکات فرهنگی، دینی و پیوند تاریخی میان دو کشور افزود: مردم تهران و آنکارا با یکدیگر رابطه قلبی و نزدیکی دارند و شهردار تهران فردی محبوب و مهمی تلقی می شود و این در حالیست که امضای تفاهم نامه میان تهران و آنکارا برای ما معنای خاص دارد. 

همچنین صداقت نیز با تاکید بر اهمیت روابط پایتخت های ایران و ترکیه این رویداد را گامی مهمی در راستای پیشبرد دیپلماسی شهری برشمرد و تاکید کرد: امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی تهران و آنکارا به تحکیم هرچه بیشتر دوستی دو ملت می انجامد. این دیدار در دفتر قائم مقام شهردار آنکارا انجام شد.

قرار است امروز ساعت15:30 به وقت محلی تفاهم نامه خواهرخواندگی پایتخت های جمهوری اسلامی ایران و ترکیه توسط دکتر قالیباف و ملیح گوکچک به امضا  برسد. 

در ادامه قالیباف به عنوان نایب رییس شهرهای متحد و دولت های محلی جهان و رییس بخش خاورمیانه و غرب آسیای این نهاد مهم بین المللی در حوزه شهری در نشست مشترک هیات اجرایی و شورای عمومی این سازمان به ایراد سخنانی می پردازد و ریاست این جلسه را نیز روز پنجشنبه بر عهده خواهد داشت.
برچسب ها: تهران ، آنکارا
نظر شما