شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۹
کد خبر: ۷۲۳۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
گزينه مربيگري تيم ملي فوتبال اميد ايران و مسئول فني اسبق پرسپوليس گفت: ايران مي‌تواند در جام جهاني برزيل با آرژانتين پرطرفدار رقابت کرده و از گروه خود صعود کند.
به گزارش شهر، نلو وينگادا هفته گذشته به خاور دور سفر کرد و بعد از چند روز  راهي دبي امارات شد تا براي چند روز در هواي مطبوع اين شهر واقع شده در حاشيه خليج‌فارس،‌ ديداري با دوستانش داشته باشد و شرايط چند گزينه پيشنهاد مربيگري، ‌از جمله مربيگري تيم اميدهاي ايران را مورد بررسي و مطالعه قرار دهد.

علاوه بر اين فرصتي نيز براي او فراهم شد تا به برخي از خبرنگاران نظرش را در مورد مسائل مطرح‌ شده، ‌از جمله تيم ملي ايران ارائه دهد.


وينگادا که در سال 2009 سرمربي پرسپوليس تهران براي چند ماه شد و در راه مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل، در 3 بازي پاياني نقش مشاور کارلوس کي‌روش، سرمربي کشورمان و هم‌وطنش را ايفا کرد، در مورد بخت ايران در جام جهاني برزيل نظرش را بيان کرد.

او گفت: در رقابت‌هاي بزرگي مثل جام جهاني، اتفاقات زيادي ممکن است رخ دهد. تصور مي‌کنم ايران موقعيت صعود از گروهش را دارد.

وي ادامه داد: ايران تيمي بسيار قوي است حتي با وجودي که آرژانتين پرطرفدار است، مي‌تواند با آن رقابت کند.

دوست صميمي کي‌روش افزود:‌ در گروه ايران، بوسني‌هرزگوين و نيجريه هم هستند که در اصل رقابت بر سر تيم دوم گروه ميان تيم کي‌روش و دو حريف ديگر است.

*گوانگژو جهش خيره‌کننده‌‌اي داشت

حضور تيم گوانگژو چين در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان در مراکش، موضوع ديگري بود که وينگادا درباره‌اش حرف زد. وي که در سال‌هاي 2011 تا 2012 هدايت تيم داليان شيده را در ليگ حرفه‌اي چين برعهده داشته،‌ اظهار داشت: گوانگژو بسيار کوشيد در مسابقات جام باشگاه‌هاي جهان قدرت و توانش را نشان دهد. اين تيم البته با مربيگري مارچلو ليپي، توانسته جهش خيره‌کننده‌اي در ليگ چين ايجاد کند. بايد در نظر گرفت براي اولين بار بود که فرصت حضور گوانگژو در رقابت‌هاي مهمي نظير جام باشگاه‌ها در مراکش فراهم مي‌شد. به هر حال جالب بود مي‌ديدم تيمي از ليگ رو به رشد چين به جام باشگاه‌هاي جهان ورود مي‌کند.

وي ادامه داد: در چين توان اقتصادي بالا و فوتبال حرفه‌اي مجموعه‌ خوبي براي اين کشور آسيايي ساخته‌اند که مي‌تواند در سال‌هاي آينده نيز بهتر شود.

*ليگ پرتماشاگر مصر

نکته ديگري که در اظهارات وينگادا به چشم آمد، نظرش در مورد فوتبال مصر بود. کشوري که وي در دوراني که به عنوان مربي فعاليت مي‌کند، در سال‌هاي 2003 تا 2004 مربيگري الزمالک، 2004 تا 2005 مربيگري تيم المپيک (اميدهاي مصر) و الاهلي قاهره 2009 را در اختيار داشت.

او گفت: اولين مرتبه که مربيگري تيمي در مصر را بر عهده گرفتم، سال 2003 بود که مسئول فني الزمالک شدم. تيمي که سطحي بالا داشت و از امکانات تمريني خوبي برخوردار است. با اين تيم تا جايي پيش رفتم که به رده دوم رسيدم. همين حضور باعث شد تا از برخي چهره‌هاي جوان تيم در تيم زير 23 ساله‌هاي مصر استفاده کنم. همان تيم المپيک بنيان تيم بزرگسالان اين کشور را ريخت. هرچند دستخوش اتفاقاتي که در سال‌هاي اخير در اين کشور آفريقايي ايجاد شد، قرار گرفت.

وي ادامه داد: اولين مرتبه‌اي که ناآرامي‌ها در مصر روي داد، حتي دومين پسر من به اين کشور سفر کرده بود که همين مرا و خانواده‌ام را نگران کرده بود. به هر حال ليگ مصر داراي قابليت‌هايي است که فکر مي‌کنم فوتبال اين کشور را در مرتبه‌اي بالا قرار داده است.

وينگادا تصريح کرد: با توجه به شناختي که از نزديک از فوتبال در آفريقا دارم، فکر مي‌کنم بازيکنان طلايي در آفريقا وجود دارند. با اين حال معضل بزرگ کشورهايي مثل ساحل عاج، نيجريه، مالي، ‌غنا و چند کشور ديگر اين است که نمي‌توانند ستارگان خود را به خاطر عدم جذابيت‌هاي ليگ داخلي،‌ نزد خود نگه دارند. اين ستاره‌ها راه تيم‌هاي اروپايي را در پيش مي‌گيرند. اما در مصر برخلاف اينگونه ممالک، ‌ليگ پرجاذبه است و تيم‌هاي الزمالک و الاهلي نيز بيشترين تماشاگران مشتاق را دارند.
|ورزش 3 |
نظر شما