شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۷
کد خبر: ۷۲۶۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران در روزهای برفی زمستان میزبان نمایشگاه‌‌هایی تازه اما معدود از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی هستند.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های خاک، گلستان، جرجانی و شیرین از روز جمعه 13 دی‌ماه میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ای از آثار هنرمندان تجسمی خواهند بود.
گالری‌های طراحان آزاد،‌ آران، هما،‌ نگاه،‌ ماه مهر،‌ ساربان و موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.


ظاهر پنهان در گالری خاک
گالری خاک از روز جمعه 13 دی ماه نمایشگاهی از آثار شهلا حسینی با عنوان «ظاهرِ پنهان» را میزبانی می‌کند. این نمایشگاه تا 30 دی ادامه خواهد داشت  علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت  16 تا 20 می‌توانند از آن بازدید کنند.
گالری خاک در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره 1 واقع است.


گروه نقاشان در گالری جرجانی
نمایشگاه گروهی نقاشی با اثاری از میترا اسدی، سیمین جلیلیان، نازگل شوکت فدائی و زهرا نوری زنوز روز جمعه 13 دی‌ماه در گالری جرجانی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 23 دی ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20:30 به گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ 1 مراجعه کنند.


نقاشی در گلستان
نمایشگاه نقاشی‌های مینا محمدی‌سرشت روز جمعه 13 دی‌ماه در گالری گلستان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 18 دی ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 واقع است.



گالری شیرین
نمایشگاهی از آثار تجسمی هنرمندان معاصر به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس شورای کتاب کودک از 17 تا 19 دی در گالری شیرین برپا خواهد بود. علاقه‌مندان به بازدید و خرید از این نمایشگاه می‌توانند در روزهای برپایی، از ساعت 11 تا 20 به گالری شیرین واقع در ولنجک، خیابان 18، پلاک 9 مراجعه کنند.
عواید فروش آثار این نمایشگاه به «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» و «شورای کتاب کودک» خواهد رسید.

سرخط در طراحان آزاد
نمایشگاهی از آثار حامد صحیحی با عنوان «سرخط» از ششم دی‌ماه در گالری طراحان آزاد برپاست. این نمایشگاه تا 17 دی ادامه خواهد داشت و گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره 5، همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.


زرد خفته در گالری آران
گالری آران از ششم دی‌ماه میزبان نمایشگاهی از آثار ساسان ابری با عنوان «زرد خفته» است. این نمایشگاه تا 17 دی ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 11 تا 19 به گالری آران واقع در خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 مراجعه کنند.


برف شادی در گالری هما
نمایشگاهی از آثار امین روشن با عنوان «برف شادی» از ششم دی در گالری هما برپاست. این نمایشگاه تا 17 دی ادامه دارد و گالری هما واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک، همه‌روزه‌ها به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 11 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.


نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری نگاه
گالری نگاه از روز پنجشنبه پنجم دی‌ماه میزبان نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشی پروانه اعتمادی، شیده تامی، فرید جهانگیر، حمید حکیمی، محمد حمزه، بهرام دبیری، مصطفی دشتی، سعید رفیعی، نغمه قاسملو، هومن مرتضوی و عطا هاشمی‌نژاد است. این نمایشگاه تا 17 دی ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این اثار همه‌روزه از ساعت 14 تا 20 به گالری نگاه واقع در لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام خمینی، پلاک 872 مراجعه کنند.

ویدئوآرت در گالری ماه مهر
نمایشگاه ویدئوآرت عباس کیارستمی و امیر آذر، فرید امین‌الاسلام، کتایون افروز، حمید الهی، امیر توده فلاح، حمیده جوادی، بهار دشت‌بان، حسین راستی، نوشین زرنانی، امین شاه‌مرادی، سارا شیخ، قدرت‌الله عاقلی، شیرین عابدینی‌راد، محمود نورایی، الهام یزدانیان و حسین یونسی، جمعه ششم دی‌ماه در گالری ماه مهر افتتاح شد. 
این نمایشگاه تا 27 دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالری ماه مهر واقع در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند. 

راز فرنگیس در گالری ساربان
نمایشگاه نقاشی‌های هنگامه صدری با عنوان «راز فرنگیس در تهران» از 29 آذرماه در گالری ساربان برپاست. این نمایشگاه که افتتاح آن با شاهنامه‌خوانی همراه بود، تا 16 دی‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن، همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 به گالری ساربان واقع در  خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

پوسترهای سرخ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)
به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، نمایشگاه کشوری «سوگواره پوسترهای سرخ» روز سه‌شنبه 21 آبان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح شد.
تمام آثار این سوگواره متعلق به هنرمندانی از استان‌های سمنان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، یزد، مازندران، کرمان، اردبیل، لرستان، قم، گلستان، البرز است.
آثاری از مسعود نجابتی، کوروش پارسانژاد، امیر عبدالحسینی، ابوالفضل آقایی، کاظم خراسانی ، محمد اردلانی، صالح زنگانه، میثم خالوندی، سید مهدی موسوی، فرهود مقدم ، کوروش شریف، جمال الدین رمضانی، مرتضی رحمتی ، مجتبی قهرمانی ، علیرضا بیت اللهی، نصیر بشیری، مهدی حسینی، علی دل زنده روی ، احمد خان بابایی ، علیرضا بختیاری، هدایت علیپور، مسعود ضرونی و حمید اقدسی یزدلی در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 تا 18 در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) دایر است. موزه هنرهای دینی امام علی‌(ع)، در خیابان حضرت ولی‌عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 واقع است.

نظر شما