شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۲۸۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
مراسم نکوداشت بهرام خائف، هنرمند تصویرگر، در سی‌و‌هشتمین نشست پژوهشی هنر سازمان زیباسازی در نگارخانه برگ برگزار می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، سی‌و‌هشتمین نشست پژوهشی هنر گالری برگ به نکوداشت هنرمند فقید تصویرگری ایران، بهرام خائف اختصاص دارد. در این مراسم جمال‌الدین اکرمی و علی بوذری در باره ابعاد هنری این تصویرگر فقید سخنرانی خواهند کرد. همچنین در ادامه این مراسم نمایشگاهی از عکس‌ها، ‌اسناد و آثار بهرام خائف در نگارخانه برگ افتتاح خواهد شد.

این مراسم روز سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه از ساعت 16 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا 2 بهمن‌ماه نیز می‌توانند از آثار این نمایشگاه بازدید کنند.

بهرام خائف متولد 1325 شیراز و دانش آموخته هنرستان هنرهای زیبای پسران و رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود. استخدام در مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان طراح و انیماتور ، همکاری در مرکز گرافیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اولین کار تصویرسازی کتاب او برنده جایزه از فستیوال بولونیا به خاطر کتاب توکا شد. او تا پایان عمر همکاری با مرکز گرافیک کانون و تصویر‌سازی را بر عهده داشت و بیش از 50 کتاب را تصویر سازی کرد. آلبوم شش غزل از حافظ برنده جایزه نهایی بزرگداشت حافظ، دریافت دیپلم افتخار از اولین نمایشگاه تصویرگران کتاب کودک و نوجوان، شرکت در اولین نمایشگاه آسیایی تصویرگران کتاب کودک و برگزیده نمایشگاه و دیپلم افتخار، تصویرگری «دانه نی» و برگزیده شورای کتاب کودک با معرفی ویژه، برگزیده تصویرگری اشعار دینی، طراح و تصویرگر تقویم 1379 با عنوان پیشکسوتان شعر کودک و نوجوان، تصویرگری مجموعه شعر، نمایشگاه مروری بر 30 سال آثار بهرام خائف (بخش جنبی چهارمین نمایشگاه بین المللی آثار تصویرگران کتاب کودک) برنده دیپلم و تقدیر ویژه نوآوری و خلاقیت و شرکت در نمایشگاه دوسالانه تصویرگری کتاب کودک در کارنامه فعالیت‌های این هنرمند تصویرگر ثبت شده‌ است. این هنرمند در سال ۱۳۸۲ درگذشت.
نظر شما