جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۲۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
با حضور آيت‌اللهي، قليچ‌خاني و هاشمي نژاد
معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، نخستین نشست تخصصی «نسبت خوشنویسی با مفاهیم مدرن» را یکشنبه ۲۲ دی‌ در فرهنگستان هنر برگزار می‌کند.
به گزارش شهر، فرهنگستان هنر با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان و با هدف بررسی و آسیب شناسی «مبانی نظر و روش‌های نقد» پژوهش‌های حوزه خوشنویسی از منظر زیبایی شناسی نشست «نسبت خوشنویسی با مفاهیم مدرن» را برگزار می‌کند چرا که بیشترین رساله‌های تحقیقی در میان هنرهای سنتی درباره خوشنویسی و هنرهای وابسته به آن نگاشته شده است.

دو نشست تخصصی این برنامه که فراخوان ارسال مقاله آن آبان ‌ماه امسال منتشر شده بود، با دو موضوع «ماهیت و زیبایی شناسی خوشنویسی» و «وجوه گوناگون خوشنویسی در دوره معاصر» دی‌ و اسفند برگزار می‌شود.

در نخستین نشست «حبیب‌الله آیت‌اللهی»، «حمیدرضا قلیچ‌خانی» و «علیرضا هاشمی‌نژاد» سخنرانی می‌کنند و در ادامه نیز، میزگردی تخصصی با حضور پژوهشگران این حوزه برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «نسبت خوشنویسی با مفاهیم مدرن» روز یکشنبه 22 دی، ساعت 14 در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ‌پایین‌ تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، طبقه سوم برگزار می‌شود.

حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان آزاد است.
نظر شما