شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۷۳۲۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
معاونان شهردار تهران پس از دیدار با رهبری مطرح کردند؛
افزایش سهم درآمدهای پایدار، پیگیری شهرداری برای تملک باغات در معرض خطر نابودی، تلاش بیشتر برای گسترش مترو و توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه 5 ساله دوم شهرداری از مهمترین اظهارات معاونان شهردار تهران پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش شهر، معاونان شهردار تهران پس از دیدار مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با مقام معظم رهبری در اظهارنظرهایی بر اجرای رهنمودهای معظم له تاکید کردند.

پیگیری شهرداری برای تملک باغات در معرض خطر نابودی

مجتبی عبداللهی ، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به دیدار روز گذشته مدیران شهری پایتخت با مقام معظم رهبری اظهارکرد: اولین موضوعی که ایشان در مورد آن صحبت کردند، بحث تمیزی و زیبایی شهر، بوستان ها و افزایش فضای سبز بود که با توجه به بیانات ایشان بسیار خرسند شدیم.

وی ادامه داد: توصیه های ایشان باعث می شود تا بیش از پیش برای نگهداشت شهر تلاش کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از موارد دیگری که مقام معظم رهبری به آن پرداختند ، باغات شهر تهران و حفظ و نگهداری آن ها بود، ادامه داد: با توجه به صحبت های ایشان در حوزه معاونت خدمات شهری در مورد باغات تهران و تملک آنها، پیگیری بیشتری صورت خواهیم داد. به طوری که در تملک باغاتی که در معرض خطر نابودی هستند، فعال تر عمل خواهیم کرد.

عبداللهی تصریح کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، یک تیم یا کمیته ای در حوزه خدمات شهری ایجاد خواهیم کرد که توصیه ها و بیانات رهبری را پیگیری کنیم تا بتوانیم با استفاده از بیانات ایشان مشکلات شهر را حل کنیم.

وی اظهار کرد: ملاقات بسیار خوب و اثربخشی برای تمامی ما بود. خواست ایشان بود که تهران به عنوان شهر نمونه کشور و پایتخت جمهوری اسلامی به تمامی کشورهای دنیا معرفی شود. به طوری که بتوان از تهران به عنوان الگو برای دیگر کلان شهرهای کشور الگوبرداری کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم ما به عنوان پایتخت و ام القرای جهان اسلام باید تلاش کنیم تا مشکلات ازجمله آلودگی هوا که دغدغه رهبری بودند را حل کنیم و در راستا شاخص کردن تهران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

مقام معظم رهبری منشوری راهبردی برای4سال آینده مدیریت شهری ارائه کرد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در خصوص دیدار روز گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رهنمودهای ایشان در زمینه مسائل فنی و عمرانی، گفت: بنده فکر می کنم که کارنامه مدیریت شهری از سوی مقام معظم رهبری مهر تایید گرفت و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.

مازیار حسینی گفت: جلسه دیروز، جلسه بسیار شیرین و انرژی بخشی بود و کلمات بسیار خوب و دقیق ارائه شد. درواقع یک منشور راهبردی برای 4 سال آینده شهرداری و شورای شهر تهران به زیبایی از سوی مقام معظم رهبری به تصویر کشیده شد.

وی با بیان اینکه تمام فرمایشات مقام معظم رهبری حول این محور بود که باید کار و روحیه جهادی را در دستور کار خود داشته باشیم، افزود: ایشان رمز موفقیت در کارها را توکل به خدا و کار با روحیه جهادی عنوان کردند.

حسینی اضافه کرد: آمارهایی که شهردار تهران برای توسعه بزرگراهها، پل ها و تونل ها ارائه کرد ، این بازتاب را از سوی مقام معظم رهبری را به دنبال داشت که این توفیقات ناشی از توکل به خدا و داشتن روحیه جهادی بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در ادامه گفت: رهبر انقلاب فرمودند کاری که برای رضای خداست و با نیت الهی انجام می شود، باید با درایت، علم و با روحیه ای خستگی ناپذیر انجام شود. بنده فکر می کنم که کارنامه مدیریت شهری از سوی مقام معظم رهبری مهر تایید گرفت و این وظیفه ما را سنگین تر از گذشته می کند.

وی با بیان اینکه باید جهت گیری های ما رو به جلو باشد، افزود: قاعدتا فرمایشات ایشان در برنامه 5 ساله دوم شهرداری ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

حسینی با اشاره به جلسه ای که دیروز بعد از دیدار با مقام معظم رهبری با کمیسیون عمران شورای شهر تهران داشته است، اظهار کرد: در این جلسه بر فرمایشات رهبر انقلاب و ظهور آن در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تاکید شد.

نظام مالی شهرداری تهران شفاف شده است

معاون مالی واقتصاد شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تهران عنوان کرد: مقام معظم رهبری ضمن رضایت از مدیریت جهادی حاکم برشهرداری تهران استفاده از علم روز دنیا در کنار روحیه جهادی را راهگشا و موثر در حل مشکلات شهری دانستند.

حسین محمد پورزرندی اظهارداشت: توفیق دیدار با رهبری معمولا در هر دوره مدیریت شهری حاصل می شود که بنده البته در دوره سوم شورای شهر تهران نیز توفیق حضور در این دیدار را داشتم .

پورزرندی تعامل شورای شهر و شهرداری را یکی از محورهای بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار دانست و گفت : ایشان با مقایسه شورای شهر اول و سوم فرمودند که با تعامل می توان منشا خدمات بسیاری شد .

به گفته پورزرندی مشکل ساخت و ساز در ارتفاعات ، رفع درختان وهمچین پیگیری معماری اسلامی و ایرانی در شهرسازی از جمله دیگر بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب در دیار با مدیران شهرداری واعضای شورای شهر تهران بود.

وی با اشاره به تنها راه های صحیح مدیریت مالی واقتصاد شهرداری تهران در زمینه توصیه های مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مدیریت هزینه باید بصورت پیوسته در مجموعه مالی شهرداری تهران در دستور کار قرار گیرد.

درآمدهای پایدار شهرداری تهران از 40 درصد به 70 درصد می رسد

به گفته پورزرندی امروز 73 درصد منابع شهرداری تهران برای پروژه های عمرانی و فرهنگی در نظر گرفته شده است و 27 درصد دیگر نیز به بحث نگهداشت و بودجه جاری مربوط است.

وی با اشاره به ارایه گزارش شفافیت مالی و اقتصادی شهرداری تهران در محضر مقام معظم رهبری گفت: نظام مالی شهرداری تهران با تغییر نظام حسابداری و استقرار بودجه ریزی عملیاتی شفاف شده است .

پورزرندی استقرارسیستم بهای تمام شده را یکی از عوامل شفافیت مالی در شهرداری تهران دانست وگفت: بهره مندی نظام بودجه ریزی عملیاتی از سیستم بهای تمام شده به شفافیت بیشتر مالی کمک می کند .

وی پیگیری افزایش سهم درآمدهای پایدار را یکی دیگر از برنامه های این معاونت در پگیری منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: امروز درآمدهای پایدار شهرداری تهران از 12 درصد به 40 درصد رسیده است که امیدواریم این رقم به مانند شهرهای بزرگ دنیا وتا پایان برنامه 5 ساله شهرداری تهران به 70 درصد برسد.

برای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری تمام همت خود را بکار خواهیم گرفت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز با اشاره به دیدار شهردار تهران، اعضای شورای شهر و مسئولان شهری با مقام معظم رهبری گفت: مدیریت جهادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با قدرت استمرار خواهد داشت .

سیدجعفر تشکری هاشمی گفت: روحیه خدمت به مردم ، همان روحیه ایست که دست اندرکاران حمل و نقل شهری با اغتنام فرصت، این مهم را سر لوحه کار و تلاش خود قرار داده اند و با کار و تلاش روزافزون مبتنی بر علم و درایت سعی دارند از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند ، تهران به عنوان نماد آبادانی کشور الگو و خط دهنده برای سایر شهرهای کشور است، اظهار کرد: این مهم را در بسیاری از اقدامات حوزه حمل و نقل شهری از جمله مترو ، راه اندازی بی ار تی و بهره برداری از پارک های آموزش ترافیک شاهد هستیم .

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه قدردانی مقام معظم رهبری از خدمات شهرداری تهران ، از تمیزی شهر ، توسعه فضای سبز ، بوستان ها گرفته تا ساخت بزرگراه ها و پل ها و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی؛ باعث دلگرمی خدمتگزاران مدیریت شهری در تمام بخش هاست، تصریح کرد: زین پس مهندسان و کارگران مترو با دلگرمی هرچه بیشتر ، شرایط سخت کار و فعالیت در اعماق زمین تهران را تحمل کرده و تمام تلاش خود را در جهت گسترش مترو بکار خواهند گرفت .

معاون شهردار تهران با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی به عنوان مشکلات اصلی پایتخت گفت: برای رفع مشکلات مورد نظر معظم له تمام همت خود را به کار خواهیم گرفت و امیدواریم سایر دستگاههای دست اندر کار نیز برای کاهش و کنترل این مشکلات از مدیرت شهری حمایت کرده و با آن همکاری کنند.

تشکری هاشمی در پایان این موضوع که مقام معظم رهبری ، رمز موفقیت و راه غلبه بر مشکلات را مدیریت جهادی دانستند را نشان دهنده انتخاب نقشه راه صحیح از سوی مدیرت شهری دانست و خاطرنشان کرد: سعی کردیم تا با مدیریت جهادی و کار و تلاش بیشتر و حرکت رو به جلو ، به مفهوم خدمتگزاری به شهروندان معنایی تازه ببخشیم.

توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران

دکتر محمود صلاحی معاون برنامه ریزی ، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران نیز با بیان این که بسیاری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در برنامه 5 ساله دوم شهرداری دیده شده است ، گفت : با این وجود، تاکیدات ایشان به ویژه در زمینه شهرسازی ، نما ، موضوعات فرهنگی و محتوایی با قوت بیشتری به این برنامه الحاق خواهد شد و امیدواریم با کمک شورای شهر ، برنامه ای در شان مردم شریف تهران داشته باشیم.

بنابراین گزارش پیش از ظهر دیروز، شهردار، معاونان و شهرداران مناطق مختلف شهر تهران و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.


مطالب مرتبط
نظر شما