شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۴
کد خبر: ۷۳۹۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
فرهنگ سرای فردوس همزمان با ایام الله دهه فجر در نودمین نشست بلور قلم، رمان «عقربه ها خوابشان می آید»، برگزیده سومین جشنواره داستان انقلاب نوشته «معصومه عیوضی» را نقد و بررسی می کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای فردوس، نودمین نشست بلور قلم سه شنبه 15 بهمن ماه با حضور «معصومه عیوضی» نویسنده اثر، « مهرانگیز اشراقی» و «محمدرضا گودرزی» منتقدان برنامه و «شهلا آبنوس» از نویسندگان کشورمان به عنوان میهمان ویژه برگزار می شود.

عیوضی در این رمان داستان دو نوجوان را بیان می‌کند که در راهپیمایی 17 شهریور سال 57 شرکت می‌کنند، اما یکدیگر را گم می‌کنند و به یکی از آن ها القا می‌شود که دیگری شهید شده است.همچنین نویسنده توصیف حس و حال این دو نوجوان در موقع رخداد حادثه اصلی رمان را علت انتخاب نام کتاب خود عنوان داشته است.

در بخشی از فصل آغازین این رمان می‌خوانیم: «بعضی وقت‌ها اختیار کارهایم دست خودم نیست. مثل آدم آهنی، یک کار را صد بار تکرار می‌کنم، تکرار می‌کنم، آن قدر تکرار می‌کنم که آخرش داد بابا دربیاید. یکی نیست به من بگوید الان است که بابا به خاطر سرک کشیدن توی راهرو و کوپه‌های دیگر بزند پس گردنم و دهان گُلش باز شود. شاد فکر کند به خاطر دختر چادری کوپه بغلی سرک می‌کشم. کسی نیست به من بگوید اسماعیلی که تو دیده‌ای، شاید اسماعیل نبوده؛ یعنی یکی بوده شبیه اسماعیل، نه خودش. یک آدم دیگر. یکی که با اسماعیل مو نمی‌زده. مرضیه با قاشق، کوکو سبزیِ توی بشقاب را ریز ریز می‌کند. تق‌تق قاشق، که به بشقاب می‌خورد، با تلق نق واگن‌های قطار یکی می‌شود و توی کوپه می‌پیچد. مرضیه با شانه‌اش اشکی را که آمده تا زیر چانه می‌گیرد و خیره می‌شود به نور دراز و باریکی که از بغل در افتاده روی پیشانی یکی از دوقلوها. بابا زیر چشمی نگاه می‌کند به من. مامان بچه را شیر می‌دهد و با نگاه تشر می‌زند به مرضیه که تمامش کن! تو را به خدا صدایت را در نیاور...»

خاطرنشان می شود، رمان «عقربه‌ها خوابشان می‌آید» را سوره مهر در 90 صفحه منتشر کرده است.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند در تاریخ یاد شده ساعت 16 به فرهنگ سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و یا به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44081043 تماس بگیرند.

همچنین آدرس اینترنتی ferdos.farhangsara.ir برای آگاهی از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 در نظر گرفته شده است.

نظر شما