شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۰
کد خبر: ۷۴۴۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/
گالری‌های تهران در آخرین روزهای بهمن نمایشگاه‌‌های متنوعی از آثار هنرمندان تجسمی را میزبانی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های شیرین، نگاه، گلستان، احسان، دی و اثر از روز جمعه 25 بهمن نمایشگاه‌های تازه‌ و متنوعی از آثار هنرمندان تجسمی را میزبانی می‌کنند.
گالری‌‌های راه ابریشم، هما و بوم نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دو نمایشگاه در گالری شیرین
گالری شیرین از روز جمعه 25 بهمن ماه میزبان دو نمایشگاه از آثار مرتضی یزدانی و سورنا زمانی است. این دو نمایشگاه تا 29 بهمن ادامه خواهند داشت و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به نشانی ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک 9 مراجعه کنند.

نقاشی‌خط در نگاه
نمایشگاه نقاشی‌خط رحیم حسن نایینی از روز پنجشنبه 24 بهمن در گالری نگاه برپا خواهد بود. این نمایشگاه تا هشتم اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه از ساعت 17 تا 21 به گالری نگاه واقع در لواسان، بلوار اصلی(امام خمینی)، نرسیده به میدان امام خمینی، پلاک 872 مراجعه کنند.

نقاشی در گلستان
نمایشگاه نقاشی‌های آرمان یعقوب‌پور از روز جمعه 25 بهمن ماه در گالری گلستان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه 30 بهمن‌ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری گلستان مراجعه کنند.
گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 واقع است.


رنگ‌ها در گالری احسان
گالری احسان از روز جمعه 25 بهمن میزبان نمایشگاهی از آثار مهسا اسماعیلی با عنوان «قرمز.آبی.زرد» خواهد بود. این نمایشگاه تا 30 بهمن ادامه دارد و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16:30 تا 20 به گالری احسان واقع در خیابان اقدسیه، بلوار آجودانیه، 14 شرقی، شماره 22 مراجعه کنند. 


بهانه‌های رنگین در گالری دی
گالری دی از 25 بهمن میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی‌خط ربابه حسین‌‌پور در ستایش مولانا با عنوان «بهانه‌های رنگین» خواهد بود.
این نمایشگاه تا چهارم اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به بازدید از آن می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 19 در گالری دی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، پلاک 130 مراجعه کنند.

تنظیم دوباره در گالری اثر
«تنظیم دوباره» عنوان نمایشگاهی از نقاشی‌های رضا عظیمیان است که از 25 بهمن در گالری اثر برپا خواهد بود. این نمایشگاه تا 19 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌ها 16 تا 20 به گالری اثر واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره‌ 16 مراجعه کنند.


رد پا در راه ابریشم
نمایشگاه گروهی عکاسی با عنوان «رد پا» با نمایش آثاری از ساموئل آراندا، مهدی منعم، علی رامیار، صبا علیزاده، بابک کاظمی و سعید حاتمی، روز جمعه 18 بهمن در گالری راه ابریشم افتتاح شد. 
این نمایشگاه تا 28 بهمن ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه و جمعه از ساعت 16 تا 20 به گالری راه ابریشم واقع در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، شماره 103 مراجعه کنند.


کارت ملی در گالری هما
«کارت ملی» عنوان نمایشگاهی از آثار حسین تمجید است که روز جمعه 18 بهمن در گالری هما افتتاح شد. این نمایشگاه تا 29 بهمن ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در طول هفته از ساعت 11 تا 19 و جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 به گالری هما واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنند.


شور سپید غلامحسین نـامی در گالرى بوم
نمایشگاهی از ٥٠ سال نقاشى‌ غلامحسين نامى عصر دوشنبه 30 دى ماه در گالرى بوم برپاست. عنوان اين نمايشگاه «شور سپيد» است كه بر ارائه سه دوره از مهم‌ترين دوران كارى نامى تمركز دارد و در آن علاوه بر ٢٦ نقاشى، دو حجم نيز به نمایش در مى‌آيد. برخى آثار اين مجموعه نخستين بار است به نمایش گذاشته می‌شود، خاصه دو تابلوى نقاشى كه در دو سال اخير خلق شده‌اند و تعدادى از آنها به رغم نيم قرنى كه از حياتشان مى‌گذرد كمتر ديده شده اند؛ مانند همين دو حجم و پنج شش نقاشى كه از سال ١٣٤٤ روى ديوار گالری بوم مى‌روند.
گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ واقع است و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.



نظر شما