جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۲
کد خبر: ۷۴۸۵۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
در دیدار رییس مرکز ارتباطات شهرداری با سفیر چین مطرح شد؛
صبح امروز در دیدار رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با سفیر کشور چین طرفین به ابراز تمایل برای مراودات بیشتر در حوزه های اقتصادی، سیاسی، شهری، اجتماعی بین تهران با شهرهای پکن و شانگهای تاکید کردند.
به گزارش شهر ، شهرام گیل آبادی در این دیدار گفت: در سفر پیش روی شهردار به کشور چین که بنا به دعوت شهردار پکن و شانگهای صورت می گیرد، علاقه مندیم در کنار پیوندها و مراوادت خوب اقتصادی ، سیاسی و همچنین بازرگانی مناسبات شهری بیشتر توسعه یابد.

وی افزود: گر چه سوابق سیاسی، اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور نشان از همکاری گسترده دارد، اما امیدواریم مناسبات دیپلماسی شهری با شهرهای مهم چین ازجمله پکن و شانگهای هم توسعه یابد. تهران به عنوان یک کلانشهر که مولفه های یک شهر جهانی را دارد، علاقمند به برقراری ارتباط با شهرهای پکن و شانگهای بوده همانطور که تاکنون در توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی شاهد همکاری با شرکت های چینی بوده ایم.

رییس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران گفت: امیدواریم توسعه روابط بین دو کشور به قراردادهایی منجر شود که لازمه آن همکاری و مساعدت سفیر در برقراری روابط است.

در این ملاقات سفیر چین با تاکید بر اینکه شهردار تهران یک شخصیت مهم بین المللی است، گفت:سفر دکتر قالیباف برای ما اهمیت زیادی دارد. از این رو همه چیز برای حضور ایشان در چین آماده است و حتی توافق نامه این سفر نیز آماده شده است. 
یاهونگ یانگ با اشاره به اینکه پکن و شانگهای شهرهای بزرگ جهانی هستند، اظهارکرد: شانگهای شهری صنعتی است و در حال تبدیل به یک شهر مالی- بانکی است.

وی ابراز امیدواری کرد، شهرهای بزرگ چین در مجمع شهرداران آسیایی حضوری فعال داشته باشند. این در حالی است که میزبان بعدی این اجلاس شهر هایکو در کشور چین است.

سفیر چین افزود: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که شهرهای دیگر چین نیز در این تشکل حضور یابند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندیم حضور چینی ها درکشور ایران جدی تر بوده تا این موضوع به تقویت روابط دوکشور کمک کند. 

بر اساس این گزارش در این ملاقات بر توسعه ارتباطات رسانه ای، شهری و فرهنگی دو کشور نیز تاکید شد.
نظر شما