جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۴۹۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
دبیر کمیته علمی همایش ملی «شهر جهانی» اعلام کرد: به دلیل استقبال گسترده علاقه‌مندان جهت مشارکت و ارسال مقالات، تاریخ برگزاری این همایش از 17 اسفند 92 به نیمه دوم اردیبهشت 93 موکول شد، لذا به دلیل این استقبال گسترده آخرین مهلت ارسال مقالات تا 25 اسفند 92 و آخرین ارسال اصل مقالات تا 25 فروردین 93 تمدید شده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، دکتر شهرام گیل آبادی، با اعلام این خبر گفت: تاکنون 375 عنوان مقاله به سایت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ارسال شده است، طی بررسی اجمالی دبیرخانه همایش ملی «شهر جهانی» از میان 375 عنوان مقاله، 134 عنوان از طریق ایمیل دریافت گردیده که در این میان در حوزه جغرافیا، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری 35 عنوان؛ روابط بین‌الملل و اتحادیه فرهنگی 20 عنوان؛ رسانه‌ها و ارتباطات راهبردی و دیپلماسی شهری 25 عنوان؛ ادبیات، هنری شهری و برندسازی 11 عنوان؛ مولفه‌های فرهنگی بسترساز شهرهای جهانی 12 عنوان؛ فضاهای عمومی، مشارکت و فرهنگ عامه در دیپلماسی شهری 22 عنوان و خواهر خواندگی‌ها و شهرها و دیپلماسی شهری 9 عنوان مقاله دریافت شده است.
 
به گفته وی، مقالاتی که توسط دبیرخانه همایش ملی شهر جهانی به صورت دستی ارسال شده، یک و نیم برابر بیشتر از مقالات ارسال شده از طریق ایمیل می‌باشد؛ لذا با جمع‌آوری کل چکیده‌های ارسالی، می‌توان کتاب جامعی را به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی به چاپ رساند و با این روش ارتباط‌های خوبی در حوزه بین الملل برقرار کرد.
 
دبیر شورای راهبردی ارتباطات و دیپلماسی شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه بخش بین الملل این همایش ملی نیز فعال شده است، افزود: در این زمینه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با هماهنگی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، رایزنی‌هایی را با دبیرخانه شهرهای آسیایی انجام داده است و تا کنون بیش از 20 مقاله و 10-12 چکیده مقاله از کشورهای دیگر به دبیر خانه ارسال شده است.
 
گیل آبادی اظهار کرد: همچنین دانشگاه‌های تهران، تربیت‌مدرس و علامه نیز جهت حضور در این همایش ملی ابراز علاقه و آمادگی کرده‌اند. وی در ادامه با بیان اینکه در این همایش، انجمن‌های تخصصی نیز همکاری قابل توجهی داشته‌اند، گفت: با بکارگیری توان انجمن‌ها می‌توان در جهت تقویت بار عملی همایش، کاهش تصدی‌گری نسبت به موضوعات، درگیری بیشتر نخبگان و فعالیت‌های انجمن‌های تخصصصی گام برداشت و از این طریق شاهد پربار تر شدن توان علمی همایش ملی «شهر جهانی» بود.
 
گیل آبادی در پایان از افزایش تعداد نشست‌های تخصصی قبل از برگزاری همایش ملی شهر جهانی خبر داد و گفت: قرار است طی 2 روز 6 نشست تخصصی برگزار شود.
 
گفتنی است، دکتر شهرام گیل آبادی، دبیر همایش ملی شهر جهانی و دبیر شورای راهبردی ارتباطات و دیپلماسی شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران؛ دکتر کمال اطهاری، پژوهشگر اقتصاد سیاسی و استاد دانشگاه تهران؛ دکتر نورالله مرادی، مدرس دانشکده خبر؛ دکتر عبداله مرادی، قائم مقام مرکز نظارت و ارزیابی صدا و سیما؛ دکتر خلفی، مدیر کل اطلاع رسانی و پژوهش دبیرخانه تشخیص مصحلت نظام؛ دکتر رحیم تیموری، عضو شورای ارتباطات راهبردی و دیپلماسی شهری همایش «شهری جهانی» در پنجمین جلسه کمیته علمی این همایش حضور داشتند.
 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Rpc.tehran.ir مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران مراجعه کنند.
نظر شما