سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۱
کد خبر: ۷۵۱۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
در حالی که برخی فعالیت‌های نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده به مناقصه گذاشته شده و کمتر از یک هفته هم به پایان مهلت شرکت در آن باقی است، علیرغم دو نوبت درج آگهی آن (27 و 29 بهمن) مشخص نیست چرا حضور در این مناقصه برای پیمانکاران جذابیتی ندارد؟
به گزارش شهر، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که مجری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، برخی فعالیت­‌های این نمایشگاه را به مناقصه گذاشته و اعلام کرده که حاضر است آنها را به «پیمانکاران واجد شرایط و دارای صلاحیت و کد اقتصادی» واگذار کند.

در این مناقصه تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران 10 لغایت 20 اردیبهشت 1393 و محل اجرای آن مصلای امام خمینی (ره) محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اعلام شده و از متقاضیان دارای صلاحیت و واجد شرایط دعوت به عمل آمده است تا جهت دریافت اسناد مناقصه و ارئه پیشنهاد، به موسسه نمایشگاه­های فرهنگی مراجعه و اسناد مناقصه تکمیل شده و پیشنهادهای خود را به صورت لاک و مهر تا تاریخ 1392/12/12 به دبیرخانه این موسسه تحویل دهند و رسید آن را دریافت کنند.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این مناقصه، خود را در رد یا قبول هر یک یا کلیه پیشنهادها بدون ذکر دلیل، مختار اعلام کرده است.

شرایط کامل موضوع مناقصه در اسناد مناقصه به تفکیک هر مناقصه در جدول زیر درج شده است:



همانطور که مشاهده می‌شود سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت ساخت سالن‌های نمایشگاهی (با سازه آلومینیومی و چادر ضد آب) باید 35 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت ساخت سازه‌های اسپیس و چادرهای ضد آب برای سالن‌های نمایشگاهی، با باید 20 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت اجاره، نصب، نگهداری و جمع‌آوری در کار غرفه‌بندی مدولار (پانل) نمایشگاهی، باید 20 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت اجاره، نصب، نگهداری و جمع‌آوری غرفه‌های محیطی اسپیس فریم، باید 8 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت خرید، اجاره و نصب موکت و نگهداری و جمع‌آوری موکت نو و دست دوم، باید 8 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت اجاره، نصب، نگهداری و جمع‌آوری داربست فلزی، باید 15 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت تامین تجهیزات و نیروهای خدماتی برای نظافت سالن‌های نمایشگاه، باید 8 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت تامین نیروهای خدماتی بخش‌های مختلف نمایشگاه، باید 30 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت ارسال و برگشت تجهیزات و اقلام اداری نمایشگاه با استفاده از وانت، نیسان، خاور بغل باز و تریلی، باید 8 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت اجاره خودروی سواری با راننده مدل 90 به بالا، باید 8 میلیون تومان باشد.

سپرده پیمانکاران برای شرکت در این مناقصه و جهت تامین ناهار و شام در محل نمایشگاه باید 30 میلیون تومان باشد.

تا لحظه مخابره این گزارش، این آگهی مناقصه عمومی که هدفش واگذاری بخشی از فعالیت‌های نمایشگاه کتاب تهران به پیمانکاران است، در دو نوبت (27 و 29 بهمن) اطلاع‌رسانی شده اما مشخص نیست پیمانکار یا پیمانکارانی متقاضی شرکت در آن بوده‌اند یا خیر؟

در این خصوص اطلاع‌رسانی خاصی از طریق موسسه نمایشگاه فرهنگی (مجری نمایشگاه کتاب تهران) انجام نشده اما به نظر می‌رسد با توجه به ضرب الاجلی که در این خصوص اعلام شده است - 12 اسفند یعنی کمتر از یک هفته دیگر- احتمالاً این مناقصه یک نوبت دیگر هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امسال موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به عنوان مجری نمایشگاه کتاب تهران در سال 93 انتخاب شد و در حالی بود که از دو دوره قبل این مسئولیت از موسسه مذکور گرفته شده بود؛ موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی که از دوره پنجم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (سال 1371) تا دوره بیست و چهارم (سال 1389) به عنوان بازوی اجرایی وزارت ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، فعالیت می‌کرد، در دوره بیست و پنجم (سال 1390) جای خود را به «موسسه خانه کتاب» داد که در دو سال گذشته (1390 و 1391) مجری نمایشگاه کتاب تهران بوده است.
نظر شما